علوم ورزشی چگونه نعناع می تواند عملکرد ورزشی را بهبود بخشد؟


آنچه در این مقاله می خوانید

نعناع دارای رایحه ای خنک و متمایز است که حرکت برف نارنجی را در زمستان و نسیم را در علفزار سبز در بهار تداعی می کند. قرن هاست که از نعناع در سراسر جهان برای تهیه چای و چای و طعم دادن به انواع غذاها ، از سالاد گرفته تا شکلات و قهوه گرفته تا گوشت های کبابی استفاده می شود. اخیراً ، در مکانهایی که عملکرد جسمی و روحی از اهمیت ویژه ای برخوردار است نیز استفاده می شود.

فواید رایحه نعناع برای عملکرد ورزشی

یک مطالعه بالینی در مورد تأثیر بو بر معیارهای عینی و ذهنی عملکرد ورزشی انجام شد و نتایج آن در مجله روانشناسی ورزش منتشر شد. در این مطالعه گروهی از دوندگان روی تردمیل با مجموعه ای از رایحه ها مانند یاسمن ، سنت جان ، و نعناع فلفلی پراکنده در اطراف ورزشگاه شرکت کردند. ورزشکاران در سالن بدنسازی با رایحه نعنا کمتر احساس خستگی و درماندگی می کردند و در مجموع عملکرد بهتری داشتند.

اما محققان می خواستند بدانند آیا بهبود عملکرد نتیجه استنشاق نعناع فلفلی بوده یا فقط یک نتیجه روانی بوده است. بنابراین ، یک مطالعه جدید دیگر در مورد تأثیرات بر عملکرد ورزشی انجام شد که در آن 18 ورزشکار مرد و 22 ورزشکار زن شرکت کردند. نتیجه این شد: هنگامی که یک تکه نعناع به لب هایشان زده شد ، شرکت کنندگان می توانستند در یکی از تمرینات سریع خود یک قدم فراتر رفته و سرعت خود را برای چند ثانیه کاهش دهند.

طبق این مطالعات ، عملکرد ورزشی نیز می تواند با این روش افزایش یابد. شرکت کنندگان می توانستند بیشتر شنا کنند ، سریعتر بدوند و مچ دست خود را تقویت کنند. مطالعات مشابه دیگری روی بسکتبالیست هایی که مهارت پرتاب آزاد خود را آزمایش می کنند انجام شده است ، اما در اینجا هیچ پیشرفتی در عملکرد قبلی مشاهده نشده است. محققان دریافتند که رایحه نعناع بیشتر از انگیزه بر مهارت تأثیر می گذارد.

مطالعات دیگر نشان داده است که رایحه نعناع فلفلی هیچ “تأثیر مفیدی” بر عملکرد ذهنی ورزشکاران ندارد. سپس دانشمندان از خود سال کردند که آیا خوردن غذا تأثیری دارد که در این آزمایش ها دیده نشده است؟ یکی دیگر از مطالعات اخیر 12 ورزشکار مردی را که بطری های آب حاوی یک قطره اسانس نعناع می نوشیدند مورد آزمایش قرار داد.

با توجه به ارزش غذایی:

“همه پارامترهای عملی این افراد تغییر کرده است ، 50 درصد تمرین بیشتر ، 20 درصد قدرت بیشتر و 25 درصد خستگی و آسیب دیرتر.” این بهبودها و تغییرات در همه پارامترهای روانی مشاهده شد که نشان دهنده افزایش سیستم تنفسی ما است. “

شرکت کنندگان این نتایج قابل توجه را به باز شدن مجاری تنفسی ریه ها و تهویه و اکسیژن رسانی بهتر آنها نسبت دادند. در واقع ، تمام پارامترهای قابل اندازه گیری در آزمایش بهبود یافته و بهبود یافت و مشخص شد که افزایش کارایی سیستم تنفسی یک عامل کلیدی است.

نعناع چگونه می تواند عملکرد ورزشی را بهبود بخشد؟اثربخشی روغن نعناع و یک هشدار

دانشمندان در مورد استفاده از روغن نعناع هشدار می دهند: می توانید بیش از حد مصرف کنید ، زیرا روغن نعناع بسیار غلیظ است و همچنین حاوی ترکیباتی است که وقتی بیش از حد جذب شوند خوب نیستند.

روغن نعناع حاوی 30 ترکیب شناخته شده از جمله منتول ، منتول و چند ضلعی است که یک عامل عصبی (سم عصبی) است و باعث می شود تقریباً تمام قدرت عضلانی فرد قبل از بروز هیپوکسی (هیپوکسی) در برخی افراد ایجاد شود.

سایر مواد موجود در روغن نعناع عبارتند از: دوغ ، آب نعناع ، دارچین و سایر اسانس ها. مطالعه دیگری می گوید که روغن نعناع فلفلی در درمان سردردهای تنشی ، اختلالات گوارشی ، اسپاسم روده در بیماران مبتلا به بارما و سندرم روده تحریک پذیر مفید است. بر اساس نتایج این مطالعه ، روغن نعناع مفید است و در صورت مصرف به مقدار توصیه شده باعث ایجاد حساسیت نمی شود ، اما در صورت مصرف در دوزهای بالاتر اثر عکس دارد.

قدرت روغن نعناع

عطر گیاهی تهیه شده از نعناع ممکن است حاوی مقدار معینی نعنا باشد. هزاران سال است که این روغن در مصر و روم نه تنها برای عطر بلکه برای استفاده در بدن نیز مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه به دو صورت مایع و کپسول موجود است.

رزماری اسید یکی دیگر از عواملی است که به تسکین التهاب که منجر به ترشح هورمون های مضر می شود ، کمک می کند. رزماری اسید توانایی فوق العاده ای در تسکین درد دارد. اگر از آن برای کاهش درد عضلانی ناشی از ورزش در وان و همچنین برای تسکین سردرد استفاده شود ، مفید است. مطالعات نشان داده است که رایحه نعناع فلفلی نه تنها خاصیت آنتی اکسیدانی دارد ، بلکه ضد ویروسی ، ضد میکروبی ، ضد قارچی و ضد درد و همچنین ضد تابش و ضد ادم (ضد التهاب) است.

مزایای دیگر

اگر در تنفس مشکل دارید ، می توانید آن را مستقیماً روی قفسه سینه خود بمالید یا از بخور استفاده کنید زیرا هم خلط آور است و هم ضد تشنج. آزمایش بر روی افراد مبتلا به سل نشان داد که استنشاق روغن نعناع التهاب آنها را کاهش داده و از بدتر شدن یا معکوس شدن علائم جلوگیری می کند.

افزایش انرژی یکی از مطلوب ترین اثرات روغن نعناع است که در تحقیقات روی ورزشکاران یافت شده است. روغن نعناع در کنترل استرس و خستگی روانی و حتی درمان اختلالات اضطرابی مفید است.

روغن نعناع می تواند اضطراب را کاهش دهد ، حافظه را تقویت کرده و آگاهی را افزایش دهد و برای رایحه درمانی استفاده می شود. مطالعه ای که در انگلستان در سال 2008 انجام شد این ویژگی ها را تأیید کرد. روغن نعناع باعث تقویت مو ، تقویت پوست حساس و تقویت فولیکول های مو می شود.

روغن نعناع می تواند درد گاستریت را تسکین داده و علائم حالت تهوع مانند حالت تهوع ناشی از شیمی درمانی را کاهش دهد. روغن نعناع همچنین برای اسپاسم روده بزرگ و سندرم روده تحریک پذیر مفید است.

در موارد زیر از روغن نعناع استفاده نکنید:

  • مطالعات نشان داده است که بیماری رفلاکس معده (GERD) با روغن نعناع می تواند تشدید شود. دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند گزارش می دهد:
  • نعناع می تواند ماهیچه های سفت کننده بین معده و مری را شل کرده و به اسید معده اجازه دهد تا به مری برگردد. ” “به این ترتیب ، می تواند علائم سوزش سر دل و سوء هاضمه را تشدید کند.”
  • توصیه نمی شود که هر روز به عنوان یک محرک استفاده شود زیرا مصرف بیش از حد آن می تواند خواب را مختل کرده و باعث عوارض جانبی دیگری مانند:
  • افسردگی ، مشکلات ادراری ، درد معده ، بثورات پوستی ، تنفس آرام یا سریع ، تهوع و استفراغ ، اسهال ، بیهوشی.
  • همچنین ، طبق مقالات دیگر در Nutrition Facts ، مصرف زیاد نعناع می تواند میل جنسی را کاهش دهد.

ویرایش و ترجمه ellevarzesh.com

منبع: fitness.mercola


دیدگاهتان را بنویسید