علوم ورزشی کراتین و چربی سوزی. کراتین چه نقشی در چربی سوزی دارد؟


کراتین اغلب به عنوان یک مکمل تقویت کننده عضلات و افزایش عملکرد تصور می شد. اما آیا کراتین و چربی سوزی ارتباط دارند و آیا می تواند برای کسانی که می خواهند چربی خود را از دست بدهند مفید باشد؟

همچنین اشاره کنیم که هزاران مقاله و مقاله علمی در مورد این مکمل محبوب نوشته شده است. در این مقاله ، ما در مورد مواردی صحبت می کنیم که ممکن است در مورد آنها نشنیده باشید. کراتین یک مکمل غذایی عالی است که به طور غیر مستقیم رشد ماهیچه ها و افزایش چربی سوزی (کراتین و چربی سوزی) را افزایش می دهد ، تا زمانی که هدف تمرکز بر چربی سوزی باشد به

فوایدی که می توانید از کراتین انتظار داشته باشید:

  • افزایش قدرت و توسعه قدرت
  • به ویژه استقامت عضلانی را افزایش داده و خستگی شدید را کاهش می دهد
  • بهبود و هیدراتاسیون بهتر بعد از ورزش

حتی ممکن است جذب و مصرف کربوهیدرات ها را تسریع کند ، اما آیا هر یک از این مزایا کراتین را به یک مکمل غذایی موثر تبدیل می کند؟ خوب ، به نوعی بله

این تأثیرات مثبت به میزان ورزش و تلاش شما بستگی دارد ، بنابراین در واقع نتیجه افزایش یا کاهش وزن نیست. با این حال ، چه می خواهید توده عضلانی را افزایش دهید ، چه قوی تر ، بهتر است. هنگام رژیم گرفتن می توانید ضعف های تغذیه ای را تجربه کنید ، بنابراین مصرف کراتین برای افزایش قدرت و جبران این ضعف ها شروع خوبی است.

کراتین و چربی سوزی – عوامل موثر بر چربی سوزی کراتین

وقتی صحبت از کراتین و چربی سوزی به طور کلی می شود ، منظور کراتین این نیست که مکمل چربی سوزی است ، اما با نتایج کراتین ، می تواند در دوره تمرین شما برای افزایش عضله سازی و کاهش چربی بدن موثر باشد. بودن.

در واقع ، کراتین به شما این امکان را می دهد تا با شدت بیشتری ورزش کنید. ورزش شدید منجر به مصرف بیشتر انرژی می شود. بنابراین ، کراتین به شما در کاهش وزن کمک می کند تا بیشتر کار کنید. افزایش سطح تستوسترون نیز مهم است زیرا تستوسترون نقش بالایی در چربی سوزی و عضله سازی دارد.

1. مبارزه با قحطی

وقتی رژیم می گیرید ، به طور خودکار دچار کمبود مواد مغذی می شوید. رژیم غذایی سرشار از غذاهای غنی از کراتین (مانند گوشت قرمز) قطعاً خطر کمبود شما را کاهش می دهد. هرچه کالری بیشتری کاهش دهید ، احتمال کمبود مصرف بهینه کراتین بیشتر است.

همچنین نشان داده شده است که مکمل کراتین ضد کاتابولیک است ، نیتروژن عضلات را تثبیت می کند و در فرایندهای جایگزینی و ترمیم ، تجزیه بافت ماهیچه ای را کاهش می دهد. به طور فعال پیشرانه بسیاری از واحدهای عصبی عضلانی را افزایش می دهد. اگر نگران از دست دادن ماهیچه در حین برش هستید ، مکمل غذایی یک راه عالی برای حفظ و بهبود سلامت شما است.

یک مطالعه نشان داد که 4 هفته ورزش شدید با مکمل کراتین درصد چربی بدن ، قدرت ماهیچه ها و عملکرد ورزشی را بهبود بخشید.

2. بهبود ریکاوری بعد از ورزش

پیشرفت در این زمینه از اهمیت بیشتری برخوردار است. ما می دانیم که کراتین یک عامل مهم در متابولیسم بعد از تمرین ، سنتز پروتئین ماهیچه ها و سایر فرایندهای رشد است. وقتی سعی می کنید میزان کالری دریافتی خود را متعادل کنید ، تأثیر غیر مستقیم دیگری بر روی از دست دادن ماهیچه ها دارید ، بنابراین باید مطمئن شوید که رژیم غذایی شما اهداف عملکردی شما را در ورزش تضعیف نمی کند.

در حالی که همه چیزهایی که در مورد ورزش می دانیم به طور مداوم دست کم گرفته می شود ، بازیابی مهمترین بخش تمرین است. اگر کراتین بتواند روند درمان را بهینه کند ، همانطور که همه یافته ها تأیید می کنند ، قطعاً ارزش سرمایه گذاری دارد.

وقتی در مورد کراتین و چربی سوزی صحبت می کنیم ، باید بگوییم که کراتین به طور مستقیم به شما در عضله سازی و چربی سوزی کمک نمی کند ، اما می تواند به طور غیر مستقیم به کاهش وزن و چربی شما کمک کند. در طول تمرین ، ماهیچه ها برای افزایش قدرت در برابر تمرینات مقاومتی یا کاردیو به انرژی نیاز دارند و انرژی مصرف شده در حین فعالیت توسط ATP (آدنوزین فسفات) که منبع اصلی انرژی در طول تمرین شما است ، تأمین می شود.

وقتی انرژی شما تمام می شود و دیگر انرژی لازم برای انجام چند تکرار و ست را ندارید ، مکمل کراتین می تواند با تأمین منبع فوری ATP برای سلول های ماهیچه ای برای تکرارها و ست های بیشتر نقش مهمی ایفا کند. هرچه انرژی بیشتری داشته باشید ، تعداد تکرارهای بیشتری را انجام دهید ، انقباضات ماهیچه ای بیشتری خواهید داشت و این به طور غیر مستقیم به عضله سازی کمک می کند.

کراتین برای سلامتی

فراتر از اثرات مثبت مصرف کراتین ، شما همچنان می خواهید رژیم غذایی خود را برای سلامتی طولانی مدت حفظ کنید. امیدواریم به این نکته توجه داشته باشید که آنچه در حفظ و رشد ماهیچه ها در حین عضله سازی کمک می کند ، بهترین حالت زمانی است که ماهیچه ای وجود ندارد.

این مکمل به عنوان ترکیب ماهیچه و قدرت شناخته می شود ، اما کراتین یک ویتامین غیر از نام آن است: دارای اثرات محافظتی بر قلب و اعصاب است و همچنین یکی از قوی ترین و مهمترین اثرات آنتی اکسیدانی هر مکمل موجود در بازار است.

به طور خلاصه:

فواید داشتن قلب سالممکمل کراتین سطح انرژی سلولهای میوکارد و اندوتلیال ، سلامت شریان ها را افزایش می دهد و علائم خطر ایسکمی/تصلب شرایین را بهبود می بخشد. به زبان ساده ، شما می توانید یک قلب سالم داشته باشید.

سرعت بخشیدن به رشد و محافظت از نورون ها: محافظت از سلول های عصبی چیزی نیست که ما معمولاً برای آن کراتین مصرف می کنیم ، اما برای رشد عصبی و رشد عصبی ضروری است و کمبود آن یک مشکل جدی است. به همین دلیل است که مکمل غذایی یک انتخاب عالی است – به ویژه از آنجا که کمبود انرژی و متابولیسم کربوهیدرات پایین عوامل اصلی در بیماریهای دژنراتیو (از دست دادن نورون های مغزی) هستند.

انرژی سلولی هسته اصلی داستان است: مکمل ها قطعاً سطوح انرژی سلولی را افزایش می دهند و خطر مرگ و تخریب سلولی را کاهش می دهند.به عبارت ساده ، سلول های سالم به معنای یک فرد سالم است.

اینها تنها چند مورد از هزاران فایده ای است که مکمل کراتین می تواند برای سلامتی شما به ارمغان آورد ، اما مهم است که توجه داشته باشید که این واقعیت را نقض می کند که کراتین یک مکمل تک بعدی است. به خوبی شناخته شده است که کراتین فراتر از یک مکمل عضله سازی است.

آخرین کلمه در مورد کراتین و چربی سوزی

در حالی که بسیاری از مکمل ها برای بسیاری از افراد یک عارضه جانبی هستند ، کراتین یکی از م effectiveثرترین مکمل های کم مصرف در بازار است. به این معنا که مردم هنوز به ارزش واقعی آن پی نبرده اند.

استفاده از کراتین به عنوان یک مکمل تقویت کننده عضلات یک راه عالی برای افزایش و افزایش اثرات مثبت ورزش است ، اما مزایای باورنکردنی مکمل را پنهان می کند. این مکمل موضوع هزاران مطالعه است که به طور گسترده ای مزایای مثبت آن را از طریق تعامل با سیستم های دیگر نشان می دهد.

ویرایش و ترجمه ellevarzesh.com
muscleandstrength.com/articles/can-creatine-be-used-for-fat-loss-los- اهداف
noni4all.com/creatine-for-weight-loss.html
visualimpactfitness.com/ باید-در حین- تلاش برای کاهش وزن- کراتین مصرف کنید


دیدگاهتان را بنویسید