غذاهای بد که برای کاهش وزن مفید هستند


برنج
برنج

سیب زمینی

سیب زمینی
سیب زمینی

نمره سیب زمینی در بالای شاخص سیری قرار دارد. اما نحوه پخت سیب زمینی نیز مهم است: جوشاندن باعث می شود مدت بیشتری احساس سیری کنید. اما پختن با یک غذای سالم مانند کلم بروکلی بو داده یکی دیگر از گزینه های خوشمزه است. سیب زمینی فاقد گلوتن است ، پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارد و منابع خوبی از ویتامین B6 و ویتامین C است.

ماکارونی

ماکارونی
ماکارونی

مطالعات روی افرادی که از رژیم غذایی با شاخص گلیسمی پایین استفاده می کنند (غذاهایی که قند خون شما را به مدت طولانی افزایش می دهد) نشان می دهد که مقادیر متوسط ​​پاستا مضر نیست. در حقیقت ، شرکت کنندگان هنوز می توانند هنگام خوردن ماکارونی وزن خود را کاهش دهند. بیشتر ماکارونی سبوس دار بخورید. هرچه ماکارونی بیشتری مصرف کنید ، قند خون شما افزایش می یابد.

مغز

مغز
مغز

آجیل ها ممکن است چربی و کالری بالایی داشته باشند ، اما برای کاهش وزن مجبور نیستید آنها را رها کنید. در واقع ، مطالعات نشان می دهد زنانی که دو یا چند وعده آجیل در هفته می خورند ، حدود 25 درصد کمتر از کسانی که از آجیل اجتناب می کنند ، چاق هستند و اضافه وزن کمتری دارند.

پنیر

پنیر
پنیر

یک مطالعه نشان می دهد که گنجاندن محصولات لبنی کم چرب و دارای کلسیم بالا در رژیم های کم چرب ممکن است به شما در کاهش وزن و حفظ سلامت استخوان کمک کند.

قهوه

قهوه
قهوه

یک فنجان قهوه در روز به تنهایی مانع کاهش وزن شما نمی شود. در واقع ، محققان فکر می کنند که کافئین موجود در قهوه ممکن است باعث شود احساس گرسنگی کمتری داشته باشید و کالری بیشتری بسوزانید. با این حال ، افزودن شکر و خامه به قهوه می تواند مزایای آن را کاهش دهد. حتی ممکن است با گذشت زمان وزن خود را افزایش دهید.

برنج

برنج
برنج

رژیم غذایی غنی از غلات کامل مانند برنج قهوه ای در واقع می تواند به شما در حفظ وزن سالم کمک کند. علاوه بر فیبر که به شما احساس سیری می دهد ، ویتامین B1 و B6 ، منیزیم ، سلنیوم ، فسفر و منگنز نیز دریافت می کنید. و اگرچه برنج سفید این فواید را ندارد ، اما می توانید بدون نگرانی در مورد افزایش وزن با مصرف آن در مقادیر متوسط ​​و محدود از آن لذت ببرید.

شکلات

شکلات
شکلات

نکته مهم این است که شکلات را تلخ و به مقدار کم مصرف کنید. شکلات تلخ مملو از آنتی اکسیدان است و تحقیقات نشان می دهد که به انسولین در بدن کمک می کند در حالی که احساس گرسنگی را کنترل می کند. این باعث می شود که یک دسر ایده آل برای حذف یک وعده غذایی سالم باشد.

ذرت بو داده

ذرت بو داده
ذرت بو داده

ذرت بو داده منبع خوبی از فیبر است و به سرعت گرسنگی شما را برطرف می کند ، بنابراین اگر با چربی و نمک کمتری تهیه شود ، احتمال زیاد پرخوری وجود ندارد.

شیر کامل

شیر کامل
شیر کامل

آیا خوردن شیر کامل برای کاهش وزن مشکلی ندارد؟ ممکن است عجیب به نظر برسد ، اما کارشناسان فکر می کنند ممکن است چنین باشد. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن یک لیوان شیر کامل معمولاً باعث افزایش وزن نمی شود و حتی ممکن است به کاهش وزن کمک کند. از خوردن زیاد در جاهای دیگر

دیدگاهتان را بنویسید