غذاهای مناسب برای سلامت قلب سلامت قلب کلسترول پایین


مطالعات دانشمندان آمریکایی نشان می دهد که ۵۰ درصد از مرگ و میر ناشی از حمله قلبی با چند تغییر کوچک در رژیم غذایی قابل پیشگیری است.

غذاهای مناسب برای سلامت قلب

سلامت قلب خود را به دست خود بگیرید و با گنجاندن ۸ گزینه غذایی موثر در رژیم غذایی روزانه خود، سن قلب خود را کاهش دهید و به جوان ماندن آن کمک کنید. مجله دلتا در این مقاله معرفی شده است غذاهای مناسب برای سلامت قلب پرداخت خواهد شد.

پیاز قرمز

منبع مهمی از فیبر غذایی، ویتامین های B6 و C، اسید فولیک، منگنز، پتاسیم، مس و فسفر است. پیاز قرمز برای قلب مفید است و به پیشگیری از بیماری های قلبی کمک می کند. مصرف منظم پیاز در غذا باعث کاهش سطح کلسترول و فشار خون بالا می شود. مصرف پیاز خطر حمله قلبی را کاهش می دهد و کلسترول خوب را افزایش می دهد. علاوه بر این، مصرف منظم پیاز خطر لخته شدن خون را در بیماران قلبی کاهش می دهد.

سیر

بیماران با سابقه ترومبوز (تشکیل لخته خون در رگ های خونی یا قلب) باید توجه داشته باشند که سیر ممکن است اثر کوچک اما قابل توجهی بر تجمع پلاکتی داشته باشد. مصرف سیر نقش مهمی در کاهش کلسترول خون و فشار خون دارد.

بادام زمینی

علاوه بر محتوای چربی تک غیراشباع، بادام زمینی حاوی مواد مغذی دیگری مانند ویتامین E، فولات، پروتئین و منگنز است که همگی باعث بهبود سلامت قلب می شوند.

سیب زمینی شیرین

این سیب زمینی مملو از فیبر و سایر مواد مغذی است که همگی به چربی سوزی کمک می کنند. سیب زمینی شیرین حاوی مواد مغذی به نام کاروتنوئید است. آنها آنتی اکسیدان هایی هستند که سطح قند خون و مقاومت به انسولین را کاهش می دهند. این بدان معنی است که شما کمتر به دیابت مبتلا می شوید و در نتیجه سلامت قلب خود را تضمین می کنید.

سیب زمینی شیرین

بذر کتان

فقط یک قاشق غذاخوری از این دانه های فوق العاده قدرتمند حاوی حدود ۳ گرم فیبر و ۵۵ کالری است. بذر کتان غنی ترین منبع اسیدهای چرب امگا ۳ است که به کاهش التهاب در بدن و جلوگیری از نوسانات خلقی کمک می کند. مصرف دانه کتان عامل موثری در پیشگیری از بیماری های قلبی و دیابت است. همچنین منجر به افزایش کلسترول خوب یا HDL می شود.

گردو

سرشار از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا ۳ است که به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. خوردن تنها یک اونس گردو بیش از ۵ بار در هفته خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا ۴۰ درصد کاهش می دهد.

گوجه فرنگی

محققان می گویند آمریکایی ها بیشتر از هر سبزی غیر نشاسته ای دیگر گوجه فرنگی و محصولات گوجه فرنگی مصرف می کنند و این خبر خوبی است زیرا گوجه فرنگی منبع غنی آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن است. ده ها مطالعه ارتباط مستقیمی را بین مصرف منظم گوجه فرنگی و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، آسیب های پوستی و برخی سرطان ها نشان داده اند.

شکلات تلخ

افرادی که کلسترول تام بالایی دارند در معرض خطر افزایش LDL یا لیپوپروتئین با چگالی کم هستند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی، به ویژه تصلب شرایین و حمله قلبی عروق کرونر در آنها بیشتر است. فلاوانول های موجود در شکلات تلخ منجر به کاهش جذب کلسترول در دستگاه گوارش و همچنین سنتز کلسترول LDL می شود. مصرف این شکلات همچنین با افزایش لیپوپروتئین با چگالی بالا یا HDL همراه است. یعنی کلسترولی که از بیماری های قلبی محافظت می کند.

چه غذاهایی برای سلامت قلب مفید هستند؟

مطالعات پیشنهادی: تسکین درد مفاصل با پوست لیمو ترش! خواندن به

برنامه را دانلود کنید