فواید فراوان ویتامین B



از بین بردن نفخ، تقویت قدرت مغز و خداحافظی با استرس با فواید فراوان ویتامین های B چرب.

هنگامی که در راهروهای مکمل فروشگاه مواد غذایی بهداشتی محلی خود سرگردان می شوید، احتمالاً گروهی از ویتامین های B را پیدا خواهید کرد که به راحتی در میان انواع محصولات توصیه شده برای افزایش انرژی قرار می گیرند.

ممکن است شما را ببخشند که فکر می کنید این تمام چیزی است که آنها برای آن خوب هستند، اما در واقعیت، آنها طیف عظیمی از مزایای سلامتی را ارائه می دهند.

آنها علاوه بر کمک به بدن برای تبدیل سوخت به انرژی، در تعدادی از عملکردهای ضروری دیگر نیز نقش کلیدی دارند. ویتامین‌های B کمپلکس برای کمک به بدن در استفاده مؤثر از چربی‌ها و پروتئین‌ها و همچنین حفظ هضم، قلب، پوست، مفاصل و سیستم عصبی با ظرفیت کامل ضروری هستند.

درجه B برای رفع نفخ

تلاش ترکیبی ویتامین های B به عملکرد موثر سیستم گوارش کمک می کند. ویتامین B3 (نیاسین) به عنوان مثال برای متابولیسم غذا، تولید شیره معده و ترشح صفرا مورد نیاز است که برای هضم چربی بسیار مهم است. کمبود آن می تواند باعث اسهال، سوء هاضمه و کم اشتهایی شود.

ویتامین B1 (تیامین) همچنین در تولید اسید معده و تونوس ماهیچه‌ها در روده‌ها نقش دارد. اسید معده پایین می تواند منجر به نفخ ناراحت کننده، باد، و حرکات ضعیف روده شود. ویتامین B2 (ریبوفلاوین) غشاهای مخاطی روده ها را تقویت می کند، در حالی که ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک) به حفظ حرکات روده کمک می کند.

در نهایت، ویتامین B12 (متیل کوبالامین و کوبالامین) برای ساخت بافت عصبی مهم است. کمبود این ویتامین B ممکن است پیام های سیستم گوارشی را کاهش دهد که می تواند به هضم آسیب برساند و منجر به یبوست و بی نظمی روده شود.

درجه B برای قدرت مغز!

وقتی عملکردهای زیادی را که مغز باید انجام دهد را در نظر می گیریم، جای تعجب نیست که برای حفظ شکل خوب آن به مجموعه ای کامل از ویتامین های B نیاز است.

حفظ عملکرد شناختی، انگیزه و خلق و خو و همچنین کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر به ترکیب مناسبی از ویتامین B6 (پیریدوکسین)، B12، B3، B1 و اسید فولیک نیاز دارد. پیشرفت‌های تحقیقاتی نشان داده است که این ویتامین‌های خاص B برای کمک به کاهش سرعت زوال شناختی و جلوگیری از افسردگی کلیدی هستند.

مطالعات ثابت کرده اند که سلامت و عملکرد انتقال دهنده های عصبی به ویتامین B12 بستگی دارد که غلاف میلین اطراف اعصاب را حفظ می کند. هنگامی که این سیستم عصبی شما را مختل می کند، دیگر قادر به ارسال و دریافت پیام بسیار مؤثر نخواهد بود – بنابراین تمرکز، حافظه و مهارت های حرکتی تحت تأثیر قرار می گیرند.

مغز شما به گلوکز (سوخت انتخابی آن) وابسته است که از متابولیسم کربوهیدرات ناشی می شود، تبدیلی که به لطف تیامین امکان پذیر شده است. کمبود شدید تیامین می تواند منجر به سردرگمی ذهنی، ضعف حافظه و افسردگی شود.

اسید فولیک همچنین ممکن است در خلق و خوی بد نقش داشته باشد زیرا مطالعات نشان داده است افرادی که از افسردگی رنج می برند سطوح پایین اسید فولیک در بدن خود دارند.

ضربان قلب!

بیماری قلبی عروقی شایع ترین علت مرگ قبل از ۶۵ سالگی است. پس جای تعجب نیست که سلامت قلب ما چیزی است که با افزایش سن ما را نگران می کند. بنابراین، چگونه ویتامین B می تواند کمک کند؟

تحقیقات به طور فزاینده ای نشان می دهد که افزایش سطح هموسیستئین پلاسما یک پیش بینی کننده مهم خطر بیماری قلبی عروقی است. حفظ سطح هموسیستئین سالم برای کاهش این خطر ضروری است.

غلظت هموسیستئین تا حد زیادی با سطح ویتامین های B (B6، B12 و اسید فولیک) در بدن شما تعیین می شود. علاوه بر این، اعتقاد بر این است که ویتامین B5 باعث کاهش چربی خون، کمک به کاهش کلسترول LDL (بد) و افزایش کلسترول HDL (خوب) می شود.

همچنین مشخص شده است که ویتامین B3 کلسترول HDL را افزایش می دهد و خطر سخت شدن شریان ها (آترواسکلروز) را که می تواند منجر به حملات قلبی شود، کاهش می دهد.

درجه B برای متعادل کردن استرس

ویتامین های B کوفاکتورهای حیاتی برای آنزیم های خاصی هستند که در تولید هورمون های آدرنال نقش دارند. این هورمون ها بسیاری از فرآیندهای بدن شما را تنظیم می کنند و به شما کمک می کنند تا با استرس کنار بیایید و با اضطراب مقابله کنید.

پاسخ غده فوق کلیوی به استرس متابولیسم سلول های شما را سرعت می بخشد و مقدار مواد مغذی مورد نیاز را افزایش می دهد که می تواند منجر به کمبود شود. طبق تحقیقات، استرس مزمن باعث کاهش ویتامین B6 می شود، بنابراین مصرف مکمل ها برای حفظ سطوح سالم می تواند از نظر درمانی مفید باشد.

با این حال، از سایر ویتامین های B غافل نشویم. هر یک از هشت ویتامین B موجود در فرمول مکمل B کمپلکس نقش اساسی در حمایت از عملکرد غده آدرنال ایفا می کند و به همان اندازه در تسهیل پاسخ استرس مناسب مهم است.

B3، B5 و B6 برای تولید هورمون ها استفاده می شوند در حالی که سایر ویتامین های B به تولید انرژی کمک می کنند. به عنوان گروهی که با هم کار می کنند بسیار موثرتر از ویتامین های گروه B به تنهایی هستند.

درجه خم شدن و کشش!

تحقیقات نشان داده است که ویتامین B3 ممکن است دارای خواص ضد التهابی باشد که می تواند از علائم آرتریت و نیاز به داروهای ضد التهاب محافظت کند.

علاوه بر این، ویتامین B5 ممکن است برای مبتلایان به آرتریت روماتوئید مفید باشد، زیرا مشخص شده است که این افراد نسبت به افراد سالم سطوح ویتامین B کمتری در خون خود دارند.

دانشمندان کشف کرده اند که هر چه سطح B5 کمتر باشد، علائم شدیدتر است. مطالعات دیگر نشان داده اند که ویتامین B5 ممکن است سفتی صبحگاهی و درد مرتبط با آرتریت روماتوئید را بهبود بخشد.

درجه B برای دید روشن تر!

با گذشت زمان، سلامت چشم می تواند بدتر شود و باعث شود برخی از افراد نزدیک بین شوند و برخی دیگر به آب مروارید یا دژنراسیون ماکولا وابسته به سن (AMD) مبتلا شوند که می تواند منجر به نابینایی شود. خوشبختانه، ویتامین B2 (ریبوفلاوین) همراه با سایر مواد مغذی برای کمک به حفظ دید طبیعی و شفاف عمل می کند.

آزمایش‌های حیوانی نشان داد که موش‌هایی که از رژیم غذایی فاقد ریبوفلاوین تغذیه می‌کردند، آب مروارید ایجاد کردند و مطالعات دیگر برخی از محققان را به این نتیجه رساندند که کمبود ریبوفلاوین ممکن است در شب کوری نیز نقش داشته باشد.

یک مطالعه بزرگ استرالیایی نشان داد که مردان و زنان ۴۹ ساله یا مسن‌تر که مقادیر بیشتری ریبوفلاوین مصرف می‌کنند ۵۰ درصد کمتر در معرض ابتلا به آب مروارید مرتبط با افزایش سن هستند.

سایر ویتامین های B نیز به عنوان ضروری برای حمایت از سلامت چشم پیشنهاد شده است. نتایج یک کارآزمایی بزرگ نشان داد که زنانی که روزانه ترکیبی از اسید فولیک، ویتامین B12 و ویتامین B6 مصرف می‌کنند، کمتر در معرض خطر ابتلا به AMD هستند.

بنابراین، اگر می‌خواهید نفخ را از بین ببرید، قدرت مغز خود را تقویت کنید، استرس را متعادل کنید و از دید روشن‌تری لذت ببرید، ویتامین‌های لیپوزومال B قطعا بهترین گزینه است.

یک مکمل لیپیدی ممتاز مانند ویتامین B و مجتمع معدنی آلترینت، تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری B از جمله روی، سلنیوم و کروم را برای مزایای بیشتر فراهم می‌کند.

فناوری پیشرفته لیپوزومی آلترینت حداکثر جذب را تضمین می کند، بنابراین می توانید مطمئن شوید که مواد مغذی به سلول های شما در جایی که بیشتر به آنها نیاز دارید می رسند.

جکی نیوزون لیسانس (Hons) در تغذیه درمانی


منابع:

Billings C و دیگران. کاهش استرس شغلی با مداخله متمرکز بر ویتامین B: یک کارآزمایی بالینی تصادفی: پروتکل مطالعه مهره ج. ۲۰۱۴; ۱۳:۱۲۲.

Cumming RG، Mitchell B، Smith W. رژیم غذایی و آب مروارید: مطالعه چشم کوه های آبی. چشم پزشکی. ۲۰۰۰; ۱۰۷ (۳): ۴۵۰-۴۵۶.

هوی ال و همکاران مصرف ویتامین B و وضعیت نشانگرهای زیستی در رابطه با کاهش شناختی در افراد مسن سالم در یک مطالعه پیگیری ۴ ساله. ایرلند شمالی

H جاندگت قوت; ریبوفلاوین B2 و سلامتی. Am J Clean Nutr ۲۰۰۳; ۷۷: ۱۳۵۲-۶۰

ویلسون جی (۲۰۰۷). خستگی آدرنال. انتشارات هوشمند: ایالات متحده آمریکا.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/
رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر