فواید هندوانه برای سلامتی خواص هندوانه | فواید هندوانه


افرادی که در تابستان زیاد عرق می کنند می توانند از هندوانه برای تعادل آب و الکترولیت ها استفاده کنند.

خواص هندوانه برای سلامتی

هندوانه از خانواده خربزه است. هندوانه حاوی حدود ۹۹ درصد آب است، بنابراین مصرف روزانه در روزهای گرم تابستان می تواند به رفع تشنگی و تامین بخشی از آب مورد نیاز بدن کمک کند. خوشبختانه خربزه جزو میوه های کم کالری طبقه بندی می شود و هر ۱۷۷ گرم (معادل یک لیوان) خربزه تنها ۶۴ کیلو کالری انرژی دارد. ادامه دادن با خواص هندوانه برای سلامتی آشنا خواهید شد. به مجله دلتا بپیوندید.

خواص هندوانه برای سلامتی چیست؟

هر وعده هندوانه می تواند بیش از یک گرم فیبر غذایی را تامین کند و بخش قابل توجهی از نیاز بدن به فولات، پتاسیم، منیزیم و ویتامین های C، B6 و K را تامین کند.

فشار خون را تنظیم کنید

فشار خون را تنظیم کنید

از آنجایی که هندوانه دارای سدیم کم و پتاسیم بالا و سرشار از فیبر غذایی است، خوردن آن می تواند به تنظیم فشار خون کمک کند. به همین دلیل به افراد مبتلا به فشار خون بالا یا سابقه بیماری قلبی به طور کلی توصیه می شود که در تابستان روزانه یا حداقل ۴ روز در هفته خربزه بخورند.

به کاهش وزن کمک کنید

هندوانه حاوی مقدار زیادی آب در ترکیبات خود است و مصرف آن کالری محدودی به بدن می رساند. بنابراین افرادی که رژیم لاغری دارند می توانند از هندوانه به عنوان یک میان وعده کم کالری و مغذی استفاده کنند. خوردن هندوانه حدود یک ساعت قبل از غذای اصلی می تواند به پرکردن معده و کاهش اشتهای شما برای پرخوری کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

از آنجایی که خربزه حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین C، ویتامین B6، اسید پانتوتنیک و پتاسیم است، مصرف منظم هندوانه می تواند به بهبود عملکرد سیستم ایمنی و بهبود گردش خون در بدن کمک کند. اگر نمی خواهید در تابستان از ایمنی ناشی از گرما رنج ببرید، توصیه می کنیم هندوانه را در میان وعده عصرانه روزانه خود بگنجانید.

به تنظیم کلسترول خون کمک می کند

خربزه کم کالری و سرشار از فیبر غذایی است. مصرف روزانه هندوانه می تواند با کاهش سطح LDL خون به پیشگیری از کلسترول بالا کمک کند و می تواند راهی برای تنظیم سطح کلسترول خون به ویژه در بیماران قلبی عروقی باشد.

به تنظیم قند خون کمک می کند

بسیاری از افراد مبتلا به دیابت از خانواده خربزه اجتناب می کنند زیرا قند خون بالایی دارند. اما بد نیست بدانید که مصرف متعادل هندوانه نه تنها قند خون را بالا می برد بلکه حاوی فیبر زیادی است و آب نیز می تواند به تنظیم قند خون کمک کند. یک برش متوسط ​​خربزه می تواند یک میان وعده عالی برای افراد مبتلا به دیابت باشد.

خواص هندوانه برای سلامتی چیست؟

نکات مطالعه: درباره این ۷ ادویه چربی سوز بیشتر بخوانید.

برنامه را دانلود کنید