قرص Sports Science cl چیست؟ مزایا و عوارض جانبی مکمل Cla چیست؟


آنچه در این مقاله می خوانید

CLA یک مکمل خوراکی است که به اختصار “لینولئیک اسید مزدوج” نامیده می شود. این مکمل نوعی اسید چرب اشباع نشده است که به گروه اسیدهای چرب ضروری تعلق دارد. این ماده به طور طبیعی در گوشت گاو و محصولات لبنی یافت می شود و بسیاری از مطالعات نشان داده اند که باعث چربی سوزی می شود. در واقع ، مکمل Cla یکی از محبوب ترین مکمل های چربی سوز در جهان است ، برخی معتقدند که این مکمل ممکن است سایر خواص سالم چربی ها را نیز داشته باشد. این مقاله به طور مفصل در مورد Cla و تأثیرات آن بر وزن و سلامت کلی شما صحبت می کند.

مکمل CLA چیست؟

Cla در حال حاضر در صنعت ورزش و تناسب اندام مورد توجه قرار گرفته است. اما آیا این مکمل کاهش وزن به همان اندازه که محبوب است م effectiveثر است؟ آیا برای بدن مفید است؟ آیا می تواند مکمل خوبی برای کاهش وزن باشد؟ مکمل CLA چه تاثیری بر کاهش وزن دارد؟ سایر عوارض جانبی چیست؟ در واقع ، پاسخ این س questionsالات در این واقعیت نهفته است که تفاوت هایی بین Cla طبیعی در غذا و Cla در مکمل ها وجود دارد.

لینولئیک اسید رایج ترین امگا 6 است که در روغن های گیاهی یافت می شود و همچنین در غذاهای دیگر مانند گوشت گوسفندی ، گوشت گاو یا محصولات لبنی یافت می شود. اما مکمل های تولید شده در صنایع صنعتی از روغن های گیاهی ناسالم استفاده می کنند. مصرف چربی های ترانس صنعتی ، که در غذاهای حیوانی یافت نمی شود اما در این مکمل ها وجود دارد ، به دلیل وجود چربی ترانس (پیوند مضاعف در اسید چرب) در این ترکیب غیر اشباع می تواند مضر باشد.

منابع Cla (میلی گرم Cla به ازای هر گرم چربی)

منابع و محصولات حیوانی / مقدار Cla موجود (میلی گرم Cla به ازای هر گرم چربی)

  • یک تکه گوشت تازه بدون گوشت گاو / 4.2
  • ران گاو – 5.6
  • مرغ – 0.9
  • شیرگون – 1.2
  • پنیر – 4،5
  • پنیر چدار – 3.6

مزایای مصرف cla

CLA چیست؟  مزایا و عوارض جانبی مکمل Cla چیست؟

دلیل محبوبیت Cla به عنوان مکمل غذایی ارتباط آن با کاهش وزن و لاغری است. مصرف این مکمل می تواند باعث کاهش وزن و سوزاندن چربی از طریق مجموعه ای از واکنش های بیوشیمیایی و افزایش میزان متابولیسم پایه شود. افزایش میزان متابولیسم پایه به این معنی است که برای انجام فعالیت باید کالری بیشتری سوزانده شود.

متابولیسم پایه حداقل مقدار انرژی مورد نیاز بدن برای انجام یک فعالیت است. Cla در تعدادی از واکنشهای متابولیکی که فعالیت سلولهای چربی بدن را تنظیم می کند ، دخیل است. تصور می شود که BMR می تواند درصد چربی را به عضله کاهش دهد و با افزایش CLA مصرف انرژی را افزایش دهد.

بر اساس مطالعه ای که در سال 1998 روی موش انجام شد. (این آزمایش به مدت 6 هفته هنگامی که گروهی از موشها Cla را دریافت کردند و هیچ مکمل برای بقیه هوش استفاده نشد) انجام شد. کاهش سرعت رشد و توده چربی بدن. این داده ها نشان می دهد که CLA باعث افزایش متابولیسم در موش ها و کاهش چربی بدن در موش ها می شود.

از طرف دیگر ، این مکمل لاغری باعث رشد ماهیچه ها می شود. از آنجا که عضله از نظر متابولیک فعال است ، افزایش توده بدون چربی (ماهیچه) به این معنی است که کالری بیشتری توسط بدن سوزانده می شود. مصرف مکمل های کلسترول بد ، مقاومت به انسولین و سطح قند خون را کاهش می دهد. این مکمل همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

لازم به ذکر است که “به طور کلی هر مکمل” در ترکیب با ورزش و تغذیه مناسب و منظم تأثیر بیشتری بر بدن دارد. اگرچه ورزش بیش از حد سیستم ایمنی را سرکوب می کند ، تحقیقات نشان می دهد که با مصرف این مکمل و تغذیه کافی ، نه تنها می توانید از سرکوب سیستم ایمنی جلوگیری کنید ، بلکه آن را تقویت کنید.

قرص Cla عوارض جانبی چیست؟

اگر بیش از حد از این مکمل استفاده می کنید ، احتمالاً باید منتظر عوارض جانبی CLA باشید (مشابه سایر مکمل های غذایی دیگر). این موارد شامل درد شکم ، اسهال ، تهوع و نفخ و همچنین افزایش خطر بیماری هایی مانند دیابت در افراد چاق است. Cla می تواند برای جنین و نوزاد خطرناک باشد بنابراین مادران باردار باید از مصرف این مکمل اجتناب کنند.

تاثیر CLA بر کبد

این مکمل همچنین می تواند باعث تجمع چربی در کبد (بیماری کبد چرب) شود. البته ، اگر Cla به مقدار کم با تغذیه مناسب و کافی مصرف شود یا به طور طبیعی از منابع غذایی حیوانی استفاده شود ، برای سلامت عمومی فرد مفید است و مزایای ذکر شده را برای بدن به همراه خواهد داشت.

نحوه استفاده از CLA و زمان مصرف قرص cla

دوزهای متفاوتی برای این مکمل پیشنهاد شده است. به عبارت دیگر ، مصرف روزانه آن باید بین 1.8 تا 7 گرم CLA باشد تا به کاهش توده چربی بدن کمک کند. مکمل های لینولئیک اسید معمولاً به شکل کپسول های ژله ای جامد یا به صورت پودر در اشکال و غلظت های مختلف موجود است.

توصیه می کنیم از 2 کپسول ژله 1 تا 3 وعده در روز برای بهترین نتیجه استفاده کنید. شما باید از انواع محصولات Cla که حاوی 80٪ Cla هستند استفاده کنید. توجه داشته باشید که مصرف این مکمل با غذاهای پر پروتئین مانند شیر ، بروز بیماری هایی مانند اسهال و حالت تهوع را کاهش می دهد.

نکاتی در مورد استفاده در منزل

در حالی که مصرف Cla می تواند با ترکیب آن با غذاهای غنی از پروتئین ، رژیم غذایی مناسب و کافی و ورزش منظم ، تأثیر بیشتری بر وزن بدن بگذارد ، اما این امر تضمین کننده کاهش وزن شما نیست. با وجود تأثیر قابل توجه آن در کاهش توده چربی ، Cla رشد توده یا ماهیچه بدون چربی را افزایش می دهد.

اگر شما Cla را از طریق بیش از یک منبع غذایی دریافت کرده اید و هنوز مطمئن نیستید که چگونه یا چگونه باید این مکمل را مصرف کنید ، با مربی یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید. یا اگر تمرینات مقاومتی بسیار شدید انجام می دهید ، مکمل CLA می تواند به شما در رسیدن به هدف تناسب اندام و افزایش وزن دلخواه کمک کند.

ویرایش و ترجمه ellevarzesh.com

منابع: خط سلامتی + livestrong + myprotein


دیدگاهتان را بنویسید