لاغری دانه های چیا چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن و لاغری استفاده کنیم؟


چگونه از دانه چیا برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنیم؟

میدونی چه دانه ای چرا؟ آیا از خواص چیا اطلاع دارید؟ دانه های چیا یا دانه های چیا یکی از سالم ترین غذاها در جهان هستند. این دانه های گیاهی دارای مواد مغذی زیادی هستند که برای عملکرد مغز و بدن بسیار مفید و حتی ضروری هستند. اگر می خواهید خواص دانه های چیا برای کاهش وزن و سلامتی را بدانید ، تا انتهای این مقاله را با Ketocenter دنبال کنید.

چگونه از دانه چیا برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنیم؟

اگرچه دانه های چیا کوچک هستند ، اما ذخیره مواد مغذی هستند و این مواد مغذی آنها را به ماده ای مفید برای کاهش وزن و سلامت بدن تبدیل کرده است.

رژیم کتوژنیک - چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

دانه های چیا حاوی فیبر بسیار بالایی هستند. به عبارت دیگر ، 40 درصد وزن دانه های چیا فیبر است. این فیبر بالا آن را به یک ماده رضایت بخش تبدیل کرده است. اگرچه فیبر نوعی کربوهیدرات است ، اما ذاتاً با کربوهیدراتهای قابل هضم مانند نشاسته و شکر متفاوت است. علاوه بر این ، دانه های چیا 10 تا 12 برابر وزن خود را در آب جذب می کنند و وقتی به معده می رسند ، ژله تشکیل می دهند. این باعث می شود بعدا گرسنه شوید و مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

لوبیا چیا ؛ بسیار کم کالری

یکی دیگر از مزایای دانه های چیا که به کاهش وزن کمک می کند این است که کالری بسیار کمی دارند. حدود دو قاشق غذاخوری دانه چیا تنها 101 کالری دارند و یکی از مغذی ترین دانه های کم کالری هستند. با وجود میزان سیری بالا ، این مقدار کالری بسیار ناچیز است.

لوبیا چیا ؛ غنی از مواد مغذی

دانه های چیا سرشار از مواد مغذی هستند. تمام مواد مغذی شامل پروتئین ، کلسیم ، چربی ، منگنز ، منیزیم ، فسفر ، فیبر ، ویتامین B3 و غیر مستقیم باعث افزایش سیری می شود.

لوبیا چیا ؛ افزایش متابولیسم

دانه های چیا منبع روغن خوراکی هستند که کلسترول خوب را افزایش داده و کلسترول بد را کاهش می دهد. وقتی دانه های چیا جایگزین سایر منابع چربی مانند روغن ذرت و آلفا لینولئیک اسید شوند ، تری گلیسیرید را کاهش داده و از چاقی جلوگیری می کنند.

لوبیا چیا ؛ کنترل قند خون

مقادیر بالای امگا 3 ، منگنز و منیزیم در دانه های چیا به کاهش قند خون و کنترل و درمان دیابت نوع 2 کمک می کند.

لوبیا چیا ؛ کنترل فشار خون

مطالعات نشان داده است که مصرف منظم دانه های چیا در رژیم غذایی باعث بهبود و کنترل فشار خون می شود.

لوبیا چیا ؛ به هضم غذا کمک کنید

فیبر موجود در دانه های چیا به بهبود هضم و بهبود هضم کمک می کند. هضم بهتر غذا به معنی کاهش نفخ ، کاهش احتباس آب و کمک به کاهش وزن است.

12367048 364 711x400 - چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟

در اینجا برخی دیگر از خواص دانه های چیا آمده است:

1- دانه چیا و یبوست

فیبر بالای موجود در دانه های چیا حرکت روده را بهبود می بخشد و در نتیجه یبوست را درمان می کند.

2. فاقد گلوتن

دانه های چیا حاوی گلوتن یا غلات نیستند. به همین دلیل است که می توانید از تمام مزایای تغذیه ای در رژیم بدون گلوتن بهره مند شوید.

3- درمان بیماری سلیاک

بیماری سلیاک یک بیماری حساس به گلوتن است. از آنجا که دانه های چیا حاوی گلوتن نیستند ، گزینه مناسبی برای درمان و درمان گلوتن هستند.

4. سرشار از آنتی اکسیدان ها

یکی دیگر از ویژگی های چیا ، محتوای بالای آنتی اکسیدان آن است. آنتی اکسیدان های موجود در چیا از اکسید شدن روغن موجود در دانه ها جلوگیری می کند.

در حالی که مفید بودن مکمل های آنتی اکسیدانی هنوز مورد بحث است ، محققان تأیید کرده اند که جذب آنتی اکسیدان ها از طریق غذا می تواند برای سلامتی مفید باشد.

مهمتر از همه ، آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد بدن مبارزه می کنند. رادیکال های آزاد به مولکول های سلولی آسیب می رسانند و باعث پیری زودرس و بیماری هایی مانند سرطان می شوند.

5. خواب را بهبود بخشد

دو هورمون خواب به نام های سروتونین و ملاتونین وجود دارد. این دو هورمون توسط تریپتوفان ، یک اسید آمینه در بدن تولید می شود. دانه چیا سرشار از تریپتوفان است و به خواب و آرامش کمک می کند. بر اساس یک مطالعه آمریکایی ، تریپتوفان همچنین به طور گسترده ای برای درمان اختلالات خواب استفاده می شود.

6. سلامت قلب را بهبود می بخشد.

طبیعی است که با افزایش HDL یا کلسترول خوب در بدن از سلامت قلب خود محافظت کنید. بنابراین ، اگر نگران سلامت قلب خود هستید ، می توانید دانه های چیا را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

7. جایگزینی تخم مرغ

لایه بیرونی دانه های چیا وقتی با مایعات مخلوط می شود متورم می شود و در اطراف آن یک ژله ایجاد می کند. می توانید از آن به جای تخم مرغ برای کاهش کلسترول و افزایش محتوای غذایی میان وعده ها ، کیک ها و کلوچه ها استفاده کنید. به جای تخم مرغ ، 1 قاشق غذاخوری دانه چیا را با آب مخلوط کنید و 15 دقیقه بگذارید.

8. جذب ویتامین E را در بدن افزایش می دهد.

ویتامین E برای پوست شما بسیار مهم است. با خوردن روزانه دانه های چیا ، بدن شما می تواند ویتامین E را جذب کند ، زیرا حاوی سلنیوم است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. مقدار سلنیوم برای هر 28 گرم دانه چیا حدود 15 میکروگرم است. محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد با استفاده از این دانه های کوچک بسیار آسان است ، اما مطمئناً نمی توانید تنها به این فوق غذا اعتماد کنید.

9- افزایش انرژی

مواد مغذی موجود در دانه های چیا مانند ویتامین های گروه B ، تیامین و نیاسین ، مواد مغذی موجود در بدن را به انرژی تبدیل می کند. این افزایش انرژی خلق و خوی شما را بهبود می بخشد و فعالیت ها و نشاط روزانه شما را افزایش می دهد.

10- جوانسازی پوست ، کمک به رشد مو و ناخن

پروتئین ها و آنتی اکسیدان های موجود در دانه های چیا باعث ایجاد کلاژن در پوست می شوند و در نتیجه آن را جوان می کنند. کلاژن پروتئینی است که در سراسر بدن یافت می شود و جزء مهمی از غضروف ، ماهیچه ها ، استخوان ها و تاندون ها است. علاوه بر این ، دانه های چیا حاوی منیزیم و اسیدهای چرب هستند که التهاب را کاهش داده و در نتیجه رشد مو و ناخن را بهبود می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید