لوبیای بالدار حقایق تغذیه و مزایای سلامتی


انتخاب و ذخیره سازی

لوبیا بال تقریباً در تمام طول سال در مناطق گرمسیری یافت می شود. لوبیا به طور کلی با نام محلی خود مانند “kacang botol” در مالزی و “kecipir” در اندونزی شناخته می شود. همچنین با نامهای جایگزین مانند لوبیا بال محبوب است. مارچوبه-لوبیا بخاطر طعم ظریف مارچوبه غلافهای جوان و نابالغ آن. نامهای دیگری که این لوبیا در سراسر جهان برای آنها جذاب است به شرح زیر است: نخود مارچوبه ، نخود فرنگی شاهزاده خانم ، چهار لوبیا مربع ، لوبیا گوا ،، و غیره. اگرچه این حبوبات دارای پتانسیل عظیمی به عنوان یک راه حل تغذیه ای همه کاره برای کاهش مشکلات سوء تغذیه است ، اما کشت آن هنوز تنها به مزارع کوچک و باغهای خانگی محدود می شود.

تقریباً تمام قسمت های گیاه لوبیا ، از جمله برگ های ترد ، شاخه های نرم ، شکوفه های گل و غده های زیرزمینی که در غذاهای مختلف استفاده می شود ، و همچنین غلاف های جوان که مورد توجه بیشتر مصرف کنندگان است.

در بازارها غلاف های نرم و نارس را انتخاب کنید که سطح سبز روشن و نخودهای جویدنی سبز روشن در داخل آنها وجود دارد. از دانه های رسیده و رنگ پریده خودداری کنید زیرا در داخل آنها گوشت و دانه های خشک شده ای وجود ندارد.

برای لذت بردن از طعم طبیعی حبوبات ، آنها باید تازه در خانه مصرف شوند. در غیر این صورت ، در کیسه پلاستیکی مانند لوبیا فرنگی در یخچال تا 4 روز نگهداری کنید.

روش های تهیه و سرو

حبوبات را کاملاً در آب سرد بشویید و آب اضافی را با یک حوله کاغذی خشک کنید. پایان برش پایان می یابد. با استفاده از چاقو حبوبات را به صورت عرضی به قطعات کوچک خرد کنید. از دانه های خشک لوبیا به مانند سایر نخودها و لوبیاهای خشک استفاده می شود. ساقه و گل به خورشت و سیب زمینی سرخ کرده اضافه می شود. غده لوبیا بالدار به دلیل دارا بودن پروتئین زیاد طعم دلپذیری دارد. می توان از آن در سیب زمینی سرخ کرده و تابه استفاده کرد.

در اینجا برخی از نکات خدمات ارائه شده است:

غلاف لوبیا با بال نرم یک غذای لذیذ است که تقریباً در هر خانواده ای که در دو طرف منطقه استوایی مناطق جنوبی و جنوب شرقی آسیا قرار دارد یافت می شود. طعم شیرین ، جویدنی و خاکی آنها تداعی کننده طعم مارچوبه است.

  • لوبیا یکی از مواد رایج در آشپزی اندونزیایی ، مالزیایی ، ویتنامی و کامبوجی است.

  • حبوبات خرد شده را به سالاد ، سیب زمینی سرخ کرده و سمبل اضافه کنید.

  • لوبیاهای پخته کامل را می توان کباب کرده و با روغن ، نمک و فلفل مزه دار کرد.

  • دانه های لوبیا بالدار را می توان بو داده یا به خورشت ها اضافه کرد. می توانید آن را به صورت سرخ شده یا بخارپز به عنوان غذای جانبی با ماهی ، غذاهای دریایی و طیور سرو کنید.

  • سبزیجات برگ دار نرم و شاخه های پخته شده در ماهیتابه و سیب زمینی سرخ کرده.

مشخصات امنیتی

همه افراد سالم می توانند لوبیا و قسمت های گیاه را با خیال راحت بدون تردید مصرف کنند. با این حال ، افرادی که دارای حساسیت ایمنی شناخته شده به حبوبات هستند و افرادی که بیماری کمبود آنزیم G6PD دارند باید از آنها اجتناب کنند.

لوبیا بال حاوی اسید اگزالیک است ، یک ماده طبیعی موجود در برخی از سبزیجات که در برخی افراد می تواند به عنوان سنگ اگزالات در مجاری ادراری متبلور شود. به همین دلیل ، به افرادی که دارای سنگ اگزالات مجاری ادراری هستند توصیه می شود از خوردن سبزیجات متعلق به خانواده Brassica و Fabaceae اجتناب کنند. بنابراین ، مصرف آب کافی برای حفظ خروجی طبیعی ادرار در این افراد توصیه می شود تا خطر ابتلا به سنگ را به حداقل برساند. (سلب مسئولیت پزشکی).

≺≺ بخوانید باقلا حقایق تغذیه و مزایای سلامتی

بازگشت به سبزیجات از جانب لوبیا بالبه برای مشاهده یک لیست چشمگیر از سبزیجات با تصاویر کامل از ارزش تغذیه ای و مزایای سلامتی آنها ، اینجا را ببینید.

بازگشت به صفحه نخست.

خواندن بیشتر:

  1. Psophocarpus tetragonolobus-گیاهان برای آینده.

  2. پایگاه ملی تغذیه USDA.

  3. ctahr-University of Hawaii- PDF.



دیدگاهتان را بنویسید