مواد غذایی ضد نفخ چگونه نفخ شکم را از بین ببریم باد شکم


در تمام طول سال با غذاهای ضد لکه تناسب اندام داشته باشید.

غذاهای ضد نفخ

نفخ شکم یکی از شایع ترین بیماری هاست. زنان شما ممکن است به دلیل هضم ضعیف غذا، سدیم زیاد یا قاعدگی دچار نفخ (مایع تجمع یافته بین سلول های بدن) شوند. اما به گفته متخصصان توجه به مواد غذایی و استفاده صحیح از آنها می تواند در رفع نفخ یا نفخ موثر باشد. در این مقاله از مجله دلتا با غذاهای ضد نفخ درست کردن

غذاهای ضد نفخ

آب با لیمو

بسیاری از مردم زمانی که سیر می شوند نوشیدن آب را متوقف می کنند. در واقع آنها باید برعکس عمل کنند. اگر از نفخ رنج می برید، وقت آن است که مایعات بیشتری بنوشید، آنها را محدود نکنید.

با مخلوط کردن لیمو در آب، این محلول تبدیل به یک ادرار طبیعی و ملین ملایم می شود که می تواند به کاهش میزان نمک باقی مانده در بدن کمک کند.

هندوانه

هندوانه آبدارترین میوه با ۹۲ درصد آب است. هندوانه ادرار آور و منبع خوبی از پتاسیم است.

لیمو، خیار، هندوانه و رزماری را با هم مخلوط کنید تا یک نوشیدنی خانگی درست کنید. (احتیاط: هنگامی که این نوشیدنی را می نوشید، ممکن است نیاز داشته باشید که بیش از حد معمول از حمام استفاده کنید.)

نفخ شکم

رزماری و زردچوبه

رزماری تقریباً برای درمان هر چیزی استفاده می شود. این گیاه از دل درد و سردرد گرفته تا دندان درد و فشار خون را درمان می کند. رزماری همچنین گاز روده را درمان می کند و به هضم غذا کمک می کند. می توانید رزماری را به چای خود اضافه کنید یا آن را با کرفس یا جعفری مخلوط کنید و از آن برای پخت و پز معمولی خود استفاده کنید.

زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است و به همین دلیل در آسیا ارزشمند است. زردچوبه یک ماده غذایی ضد نفخ است که برای کمک به ناراحتی معده نیز مفید است.

لوبیا و عدس

حبوبات با محتوای بالای فیبر خود انتخاب خوبی برای کمک به هضم هستند. غذاهای غنی از پتاسیم شامل لوبیا سفید، سویا و لوبیا لیما هستند و همچنین دارای بالاترین فیبر در سبزیجات هستند.

لوبیا به طور طبیعی سرشار از استروژن و پروتئین است و می تواند دردهای قاعدگی را کاهش دهد.

چگونه از شر نفخ خلاص شویم

مطالعات پیشنهادی: شما را به مطالعه مقاله درمان یبوست با ۳ نوشیدنی فوق العاده و خوشمزه دعوت می کنیم.

برنامه را دانلود کنید