مواد مغذی که باید در ماه سوم بارداری در رژیم غذایی خود بگنجانید (تغذیه در ماه سوم بارداری)


غذای مفید ماه سوم بارداری، غذای مفید ماه سوم بارداری، غذای ماه سوم بارداری

تغذیه مناسب در ماه سوم بارداری

بهترین رژیم غذایی در ماه سوم بارداری، در ماه سوم چه بخوریم؟

در ماه سوم بارداری سرعت رشد جنین افزایش می یابد و اندام ها شروع به تشکیل و سفت شدن استخوان ها می کنند، بنابراین باید مواد مغذی بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

ماه سوم بارداری از هفته نهم تا هفته دوازدهم است، در این ماه مادر باردار معمولاً حالت تهوع صبحگاهی، خستگی و کج خلقی را تجربه می کند و به طور کلی دوران سختی برای مادران محسوب می شود، می رود و گاهی سقط جنین رخ می دهد. در ماه سوم بارداری پس باید سعی کنید مادری بدون استرس باشید و برای اطمینان از سلامت جنین غذای سالم بخورید.

رژیم غذایی در ماه سوم بارداری برای سلامت جنین بسیار مهم است. اگر می خواهید بدانید در ماه سوم بارداری چه غذاهایی بخورید، مقاله را بخوانید bytot بیا همراه

نکاتی در مورد ماه سوم بارداری

در ماه سوم بارداری کنترل زیادی روی کلیه ها وجود دارد، بنابراین مشکلات در این ماه بیشتر به دلیل کمبود آب در بدن یا کمبود آب و تورم در بدن است.

مجموع افزایش وزن در دوران بارداری ۱۲ کیلوگرم است و در سه ماهه سوم بارداری ۵ کیلوگرم بیشتر از قبل وزن اضافه می کنید.

سوزش سر دل و یبوست از مشکلات شایع در ماه سوم بارداری هستند که می توانید با مصرف بیشتر میوه و سبزیجات با آنها مقابله کنید.

برخی از خانم ها در سه ماهه سوم بارداری با موهای ضعیف و شکننده مواجه می شوند و می توانید با مصرف آنتی اکسیدان ها این مشکل را برطرف کنید.

از ماه سوم بارداری سرعت رشد جنین افزایش می یابد، در این ماه بافت ها و اندام های مختلف جنین مانند مو، ناخن، قلب، کلیه ها، چشم ها، اندام تناسلی و موهای صورتی شروع به رشد می کنند. برخی از استخوان ها آنها سفت می شوند، اما ستون فقرات هنوز نرم است.

در هفته دوازدهم بارداری می توانید با سونوگرافی به جنسیت جنین پی ببرید.

در ماه سوم بارداری، شکم شما هنوز برجسته نیست، بیشتر خانم ها تا ۴-۵ ماهگی متوجه بزرگی شکم خود نمی شوند، به خصوص اگر عضلات شکمی قوی داشته باشند. شکم اکثر زنان در هفته هشتم بارداری شروع به رشد می کند. در ماه سوم بارداری، جنین به سرعت در حال رشد است و اندازه آن حدود ۵-۷ سانتی متر و وزن آن به اندازه یک لیمو است، بنابراین هنوز مشکلی برای حرکت ندارید.

تغذیه در ماه سوم بارداری برای زیبایی جنین تغذیه در ماه سوم بارداری طب سنتی تغذیه در ماه سوم بارداری

غذای مناسب در ماه سوم بارداری

تغذیه در ماه سوم بارداری

در ماه سوم بارداری چه بخوریم؟ رژیم غذایی در ماه سوم بارداری باید تمام نیازهای تغذیه ای را برای رشد سالم جنین فراهم کند. در ماه سوم بارداری، بدن مادر روزانه به حدود ۳۵۰ کیلو کالری انرژی نیاز دارد. در دوران بارداری، باید آب بیشتری بنوشید تا بدنتان به طور کامل هیدراته شود. میوه و سوپ بیشتری مصرف کنید.

به جای خوردن ۳ وعده غذایی سنگین، بهتر است ۵-۶ وعده غذایی کوچک بخورید.

غذاهای غنی از ویتامین B6 برای تغذیه در ماه سوم بارداری

اوج تهوع صبحگاهی بارداری از هفته نهم شروع می شود و تا هفته دوازدهم ادامه دارد، مصرف غذاهای غنی از ویتامین B6 به کاهش حالت تهوع کمک می کند. منابع غذایی غنی از ویتامین B6 عبارتند از: گوشت بدون چربی، مرغ، تخم مرغ، حبوبات، سویا، آجیل، دانه ها و آووکادو.

غذاهای غنی از فولات در رژیم غذایی ماه سوم بارداری

فولات یا اسید فولیک برای رشد سالم مغز و نخاع ضروری است، اگرچه در دوران بارداری از مکمل های اسید فولیک استفاده می شود، اما در ماه سوم بارداری باید از منابع غذایی اسید فولیک در رژیم غذایی خود استفاده کنید. منابع غذایی غنی از اسید فولیک عبارتند از: بروکلی، مرکبات، لوبیا، عدس، کلم بروکسل، بامیه، مارچوبه، اسفناج و کلم.

میوه و سبزیجات تازه در ماه سوم بارداری، تغذیه در ماه سوم بارداری، ماه سوم بارداری و تغذیه

در ماه سوم بارداری از مواد مغذی مفید امگا ۳ استفاده کنید

غذاهای غنی از امگا ۳ برای ماه سوم بارداری

مصرف امگا ۳ در ماه سوم بارداری برای رشد چشم و مغز جنین ضروری است. منابع غذایی غنی از امگا ۳ عبارتند از: سویا، گردو، دانه چیا، دانه کتان، سالمون، ماهی خال مخالی، ساردین، برنج وحشی.

تغذیه و میوه و سبزیجات تازه در ماه سوم بارداری

میوه ها سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان های ضروری برای سلامت و زیبایی جنین هستند. سعی کنید به جای آب میوه و کمپوت از میوه های تازه استفاده کنید.

اگر می خواهید از یبوست بارداری جلوگیری کنید و مواد معدنی ضروری برای رشد جنین را دریافت کنید، باید روزانه حداقل ۳ فنجان میوه و سبزیجات مصرف کنید.

هر چه تنوع مصرف میوه و سبزیجات در دوران بارداری بیشتر باشد، مواد مغذی بیشتری به مادر و جنین می رسد.

کربوهیدرات ها در رژیم غذایی ماه سوم بارداری

کربوهیدرات ها مهم ترین منبع انرژی ضروری برای بدن هستند، مادران باردار باید سعی کنند بیشتر غلات کامل، حبوبات و سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی مصرف کنند تا کربوهیدرات و انرژی بدن خود را تامین کنند.

تغذیه در ماه سوم بارداری برای زیبایی جنین تغذیه در ماه سوم بارداری طب سنتی تغذیه در ماه سوم بارداری

تغذیه در ماه سوم بارداری

پروتئین در رژیم غذایی ماه سوم بارداری

پروتئین ها بلوک های سازنده DNA، بافت ها و ماهیچه های بدن هستند و نقش مهمی در تولید آنزیم ها دارند و برای رشد جنین ضروری هستند. غذاهای غنی از پروتئین عبارتند از: لوبیا، کینوا، آجیل و دانه ها، عدس، مرغ، کره، آجیل، گوشت و سویا.

لبنیات در تغذیه ماه سوم بارداری

در ماه سوم بارداری باید کلسیم کافی برای مادر و جنین تامین کنید، بهترین منبع کلسیم لبنیات است که برای رشد سالم استخوان های جنین و پیشگیری از پوکی استخوان در مادر باردار ضروری است. . . اگر به لبنیات حساسیت دارید، می توانید از سایر غذاهای غنی از کلسیم مانند: کلم، شاهی، ساردین استفاده کنید.

روی در تغذیه در ماه سوم بارداری

روی یک ماده معدنی ضروری برای سیستم ایمنی و سیستم عصبی است. منابع غذایی غنی از روی عبارتند از: گوشت قرمز، اسفناج، جوانه گندم، قارچ، صدف، کدو تنبل و تخم کدو، مرغ، آجیل، لوبیا.

ویتامین D برای تغذیه در ماه سوم بارداری

ویتامین D نقش بسیار مهمی در رشد سیستم ایمنی، سلامت دندان ها و جذب کلسیم در بدن دارد و برای تقسیم سلولی در جنین بسیار مهم است، البته ویتامین D به مقدار کم از غذا به دست می آید. و اگر شما باید ویتامین D خود را پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای مدت کوتاهی تکمیل کنید، اما خوردن غذاهای غنی از ویتامین D می تواند به سلامت کلی بدن کمک کند. مهمترین منابع ویتامین D عبارتند از: ماهی قزل آلا، ماهی تن. تخم مرغ، زرده، روغن جگر ماهی، غلات، شیر غنی شده.

غذاهای ممنوعه در تغذیه ماه سوم بارداری

غذاهای دریایی: برخی از ماهی ها، به خصوص ماهی های صید شده از دریا، حاوی مقادیر زیادی جیوه هستند که می تواند باعث مشکلات مغزی جنین شود، بنابراین فقط مقدار کمی ماهی آب شیرین مصرف کنید.

تخم مرغ خام: تخم مرغ خام ممکن است حاوی باکتری سالمونلا باشد که با مسمومیت غذایی در بزرگسالان مرتبط است، اما می تواند باعث سقط جنین نیز شود.

لبنیات غیر پاستوریزه: لبنیات غیر پاستوریزه ممکن است حاوی باکتری لیستریا باشد که می تواند باعث مسمومیت غذایی شدید و سقط جنین شود.

گوشت خام یا نیم پز: گوشتی که در دوران بارداری مصرف می شود باید کاملا پخته شود، گوشت خام یا نیم پز ممکن است حاوی باکتری هایی باشد که می تواند به جنین در حال رشد آسیب برساند.

مصرف بیش از حد ویتامین A: مصرف بیش از حد ویتامین A می تواند باعث نقص مادرزادی شود، بنابراین باید از مصرف زیاد ویتامین A در دوران بارداری خودداری کنید.مهمترین منابع ویتامین A عبارتند از: مرغ، گوشت قرمز، جگر، میوه ها و سبزیجات زرد، نارنجی و قرمز.

کافئین: کافئین موجود در قهوه، نوشیدنی های انرژی زا، نوشیدنی های گازدار و چای می تواند از جفت عبور کند و ضربان قلب جنین را افزایش دهد، بنابراین بهتر است مصرف کافئین را در دوران بارداری به حداقل برسانید.

فست فود: مصرف فست فود خطر عفونت باکتریایی و التهاب روده را افزایش می دهد که می تواند به جنین آسیب برساند. بهترین کار این است که از مصرف این نوع غذا خودداری کنید و اگر دوست دارید بیرون غذا بخورید، توصیه می شود برای اطمینان از پخت و پز کامل و بهداشت، مواد را تهیه کرده و غذا را در خانه بپزید.

کنسرو: کنسرو حاوی مواد نگهدارنده است که به جنین در حال رشد آسیب می رساند. یک ماده شیمیایی به نام بیسفنول BPA در غذاهای کنسرو شده می تواند احتمال سقط جنین را افزایش دهد، بنابراین از مصرف کنسرو در دوران بارداری خودداری کنید.

تلفیقی: قسمت زناشویی بیتوت