مکمل علوم ورزشی چیست؟ چه زمانی و در چه سنی به آن نیاز داریم؟


آنچه در این مقاله می خوانید

استفاده از مکمل های ورزشی ، افزایش عملکرد ورزشی و عضله سازی ورزشکار ، ریکاوری و … این امر به دلیل آموزش در تأمین منابع مورد نیاز آن اهمیت دارد اما بسیاری ممکن است تعریف مکمل و نام آن را ندانند. به

ضمیمه چیست؟

مکمل ها یا نیرو دهنده ها موادی هستند که توسط پزشک یا متخصص ورزش برای بهبود عملکرد یا رفع کمبود برخی از مواد مغذی تجویز می شوند. زیرا شواهد علمی کافی در مورد مزایای استفاده از این مواد وجود ندارد و اکثر مردم انتظار دارند تغییرات غیرعادی از آنها مشاهده شود.

اکثر این مواد در مقادیر بیشتر از نیاز ورزشکار تجویز می شوند و هدف آنها بهبود عملکرد ورزشکار به دلیل اثرات نیمه دارویی آنها است. در حالی که تعداد مطالعات در مورد مکمل ها و نیرو دهنده ها نسبتاً زیاد است ، به مقاله مجله علوم ورزشی بپیوندید تا درباره مزایا و مضرات مکمل ها بیشتر بدانید.

مهمترین دغدغه ورزشکاران افزایش عملکرد ورزشی است ، برای عملکرد حرفه ای ، ورزشکاران مرد ابتدا غذاهای طبیعی از گروه های پروتئینی و کربوهیدرات مصرف می کنند ، سپس با سوءظن به دنبال قرص و مکمل می گردند. ورزشکاران زن نیز سعی می کنند با استفاده از مولتی ویتامین ها و نوشیدنی های انرژی زا عملکرد خود را بهبود بخشند.

اگرچه مکمل ها از نظر قانونی ممنوع نیستند و با مارک های مختلف به راحتی در دسترس هستند ، شناسایی و انتخاب مکمل مناسب یک تخصص است و احتیاط ها و موارد منع مصرف باید مورد توجه قرار گیرد.

اگرچه مکمل هایی مانند کراتین و پروتئین ، که از جمله محصولات پرطرفدار هستند ، اگر از کیفیت بالایی برخوردار باشند ، مانع از مصرف نمی شوند ، اما متأسفانه در اکثر موارد در حداقل استاندارد نگهداری می شوند و مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی نیستند. مواد تشکیل دهنده به درستی فهرست نشده اند.

چه زمانی باید مکمل مصرف کنیم؟

متغیرهایی مانند سن ، جنس ، نوع ورزش و هدف ، بیماریهای خاص و سطح رقابت در انتخاب مکمل ها بسیار مثر است. از سوی دیگر ، آگاهی از زمان و میزان مکمل ها در شرایط مختلف برای به حداکثر رساندن اثرات آنها ضروری است.

پزشکان معتقدند افرادی که انرژی روزانه خود را از غذاهای سالم و گروه های غذایی دریافت می کنند ، حتی اگر ورزش های سنگین انجام می دهند ، نیازی به مکمل ندارند. مکمل ها فقط برای ورزشکارانی با اهداف مختلف تناسب اندام ضروری است. به عنوان مثال ، بلند کردن وزنه ها و بارهای بیشتر کافی نیست ، بنابراین مصرف کراتین و پروتئین می تواند در تسریع قدرت و سرعت مورد نظر مثر باشد. در زیر پیوست و پاسخ تقسیم پیوست ها را توضیح می دهیم.

مکمل ها به طور کلی به 3 دسته تقسیم می شوند

بسیاری از مکمل های موجود در بازار کیفیت پایینی دارند و بنابراین بی تاثیر هستند و بسیاری از ورزشکاران با انتخاب مکمل های اشتباه علاوه بر عوارض جانبی ، از عملکرد ضعیف رنج می برند. بنابراین توصیه می شود که فقط از مکمل های داخلی یا خارجی تأیید شده ، ترجیحاً در داروخانه ها استفاده کنید و از مصرف آنها با چشمان بسته خودداری کنید.

مصرف مکمل چه عوارضی دارد؟

مکمل های ورزشی را نمی توان به عنوان یک عارضه در نظر گرفت ، اما همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد ، وضعیتی است که محتویات برخی از مکمل های ورزشی به دلیل ناسازگاری با محتوا و محتویات مکمل های ورزشی یا غیر محتویات استاندارد ممکن است مشکلاتی از قبیل:

  • اختلالات کلیوی به عنوان مثال ، کراتین برای افرادی که نارسایی کلیه یا کبد دارند بسیار خطرناک است.
  • افزایش وزن ناخواسته
  • گرفتگی شدید عضلات
  • عدم تعادل آب بدن
  • مرگ ناگهانی در حین ورزش ، که اخیراً رایج بوده است
  • عفونت های متعدد ، به ویژه با داروهای تزریقی مانند استروئیدها
  • اختلالات دستگاه گوارش

چه زمانی به مکمل های بدنسازی نیاز داریم و چند سال سن دارند؟

در تحقیقات ، مکمل ها فقط در شرایط خاص ، صرف نظر از ورزشکاران حرفه ای مورد نیاز است. اگر نمی توانید وزنه ای را با 60 درصد حداکثر قدرت خود 5 بار بلند کنید ، وزن کم دارید و باید برخی مکمل ها را مصرف کنید و تحت نظر پزشک آزمایش شوید.

از آنجا که میزان مصرف مکمل ها بیشتر از نیاز بیشتر مردم است ، پزشکان اکیداً توصیه می کنند که مکمل ها فقط توسط بزرگسالان مصرف شود. بسیاری از نوجوانان می خواهند از هورمون ها برای ساختن عضلات قوی و بدنسازان و تسریع در نتیجه استفاده کنند.

نوجوانان زیر 18 سال آنها باید بدانند که در سنی هستند که ترشح هورمون رشد در بالاترین سطح ممکن است ، بنابراین نیازی به مصرف استروئیدها و هورمون رشد ندارند. اگر از این داروها در سن بالا استفاده می کنید ، ممکن است عوارض جانبی جبران ناپذیری را تجربه کنید. اگر هدف شما رسیدن به فرم بدن مورد نظر و عضله سازی است ، مصرف مولتی ویتامین ، قرص امگا 3 و پودر پروتئین با کیفیت برای شما کافی خواهد بود ، نباید فراموش کرد که بدن نیازی به پروتئین اضافی و سایر مواد ندارد. بنابراین ، برای دستیابی به نتیجه دائمی ، باید عادات غذایی خود را تغییر دهید و نیاز بدن به منابع طبیعی را برآورده کنید.

در اولین سالهای بدنسازی ، تا بزرگسالی نیازی به مصرف مکمل هایی مانند کراتین ، گلوتامین و پروتئین نخواهید داشت. شما به هیچ وجه به هورمون نیاز نخواهید داشت مگر اینکه توسط متخصص تغذیه تشخیص داده شود و به درستی تغذیه شود. توصیه می کنیم تحت نظر مربی حرفه ای تمرین کنید و برای افزایش مداوم فیبرهای عضلانی تمرینات کامل انجام دهید. متأسفانه اهداف ورزش و عجله برای بدنی بهتر باعث می شود ورزشکاران خود را توجیه کرده و در مصرف بیش از حد مصرف کنند. توصیه می شود از مکمل های آرژنین و کافئین برای تنظیم متابولیسم در صورت نیاز برای افزایش متابولیسم و ​​سرعت در ورزش استفاده کنید.

بزرگسالان با ورق رشد بسته گزینه های مختلفی برای انتخاب مکمل ها دارند. متأسفانه امروزه بسیاری از باشگاه های ورزشی مکمل ها را زیر نظر مربیان غیرحرفه ای تجویز می کنند. بسیار مهم است بدانید که هر فرد ویژگی ها ، متابولیسم و ​​ساختار بدن متفاوتی دارد و در انتخاب نوع ، زمان و مصرف مکمل ها مثر است.

از آنجا که هر یک از نیرو دهنده ها عملکردهای متفاوتی در بدن انسان دارند و حتی با برخی داروها تداخل دارند ، استفاده خودسرانه از آنها می تواند باعث ایجاد علائم زنان و آسیب های جبران ناپذیری در مردان مانند ژنیکوماستی (نوک سینه) ، عوارض قلبی عروقی ، ریزش مو و طاسی شود. در نوجوانان و توقف رشد می تواند منجر به نارسایی کبد ، آکرومگالی (رشد بیش از حد یک ارگان) و حتی مرگ شود.

امروزه استفاده از داروهایی مانند انسولین که باعث کاهش قند خون به کما می شود ، در بین ورزشکاران رواج یافته است ، بنابراین برای دستیابی به نتایج بهتر تجویز مکمل ها و انجام آزمایشات زیر نظر داروساز ضروری است. عوارض جانبی مصرف آنها را به حداقل برسانید.

تهیه و ویرایش بر اساس تحقیقات: Exclusive ellevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید