نکاتی را در مورد بهترین دوز روغن ماهی کشف کنید

منابع همیشه در مورد دوز مناسب روغن ماهی به توافق نمی رسند، به خصوص زمانی که منبع تولید کننده مکمل های غذایی باشد. اگر مشکل سلامتی خاصی دارید، هیچ مشاوره ای نمی تواند جایگزین ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شخصی شما شود.

اما اگر به نظر می رسد که ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما ارزش این نوع مکمل ها را دست کم می گیرد، ممکن است بخواهید نظر دوم را دریافت کنید. ایده استفاده از غذا به عنوان دارو برای جامعه پزشکی رایج جدید است.

توصیه های تغذیه ای در چند دهه گذشته چندین بار تغییر کرده است. اولین “اهرام غذایی” توسط سازمان های صنایع غذایی مانند شورای لبنیات آمریکا منتشر شد. اهرامی که امروزه بسیاری از پزشکان و متخصصان تغذیه توصیه می کنند، هیچ شباهتی به اهرام قدیم ندارند. هدف این هرم های جدید مبارزه با التهاب با خوردن غذاهای سالم تر و افزایش مصرف مواد مغذی با مکمل ها است.

برخی از پزشکان دوز روغن ماهی ۲۰۰۰-۳۰۰۰ میلی گرم در روز را توصیه می کنند. برای افراد جوان و سالم، ۱۰۰۰ میلی گرم در روز ممکن است کافی باشد. اگر مکمل از بالاترین کیفیت برخوردار باشد، ۱۰۰۰ میلی گرم می تواند برای همه کافی باشد. بهتر است کم شروع شود و فقط در صورت لزوم دوز را افزایش دهید.

برخی از مکمل های غذایی دارای اثر ضد التهابی طبیعی مشابه آسپرین هستند. بنابراین ممکن است دوز بالاتری برای درد مفاصل مورد نیاز باشد، اما به عنوان دوز نگهدارنده، مطالعات نشان می‌دهد که ۱۰۰۰ میلی‌گرم برای آرتریت روماتوئید و شرایط مرتبط مفید است. کم شروع کن

یک مطالعه اخیر فعالیت ضد التهابی دوز ۱۰۰۰ میلی گرم روغن ماهی را بررسی کرد. محققان دریافتند که برخی از روغن‌ها فعالیت بیشتری نسبت به سایرین دارند، اگرچه نتوانسته‌اند دلیل آن را توضیح دهند.

در گذشته، دانشمندان سعی کرده اند اثرات ضد التهابی را به یک اسید چرب امگا ۳ محدود کنند. تا کنون، تمام مطالعات نشان داده اند که ترکیبی از DHA و EPA برای اکثر بیماری ها بهترین کار را دارد.

به عنوان مثال، افسردگی و ADHD با هر دو اسید چرب به تنهایی تا حدودی کاهش یافت. با این حال، اثرات مفید زمانی بیشتر است که مکمل حاوی هر دو باشد. با این حال، در مطالعه جدید، ترکیب اسیدهای چرب قابل اندازه گیری مشابه بود. بنابراین آنها نمی توانند توضیح دهند که چرا روغن یک گونه ماهی فعال تر از گونه دیگر است.

ممکن است تعجب کنید که چرا ما اینقدر روی دوز مناسب روغن ماهی برای مبارزه با التهاب تمرکز می کنیم، به خصوص زمانی که درد ندارید. التهاب در واقع بسیار بیشتر از درد است. در سرطان، بیماری قلبی و پیری سلولی نقش دارد. التهاب مزمن به سلول ها، بافت ها و مفاصل بدن حمله می کند.

برخی از غذاها مانند گوشت قرمز و چربی های حیوانی به تولید مولکول های التهابی کمک می کنند که ما را پیر می کنند. سایرین مانند ماهی، میوه ها، سبزیجات و غلات کامل التهاب را مهار می کنند. آنها این مولکول های التهابی را خنثی می کنند.

بنابراین، تعیین دوز مناسب روغن ماهی برای مقابله با التهاب مهم است.

طبق آخرین مطالعات، ۱۰۰۰ میلی گرم برای کودکان و بزرگسالان جوان مناسب است. ۲۰۰۰ میلی گرم برای افراد بالای ۴۰ سال مناسب است.

فقط مطمئن شوید که یک مکمل با کیفیت را انتخاب کرده اید. اگر نمی دانید به دنبال چه چیزی باشید، بیشتر بدانید.

https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر