نکات تغذیه ای برای کمک به مقابله با استرس خانواده



وقتی با موقعیت های استرس زا مواجه می شویم، همه ما واکنش های متفاوتی از خود نشان می دهیم. برخی از اعضای خانواده شما ممکن است تحمل بیشتری نسبت به استرس داشته باشند و بدون توجه به آنچه در اطرافشان اتفاق می افتد، قادر به عملکرد عادی باشند. برخی از بستگان ممکن است از استرس کمی تغذیه کنند یا حتی از استرس به عنوان یک ابزار انگیزشی برای انجام کارها استفاده کنند. سایر اعضای خانواده ممکن است آستانه تحمل بسیار پایینی برای استرس داشته باشند و حتی کوچکترین تصور از استرس می تواند آنها را به شدت ناپایدار، گوشه گیر یا غیرقابل پیش بینی کند.

عوامل اصلی استرس خانواده

وقتی والدین با فرزندان خود آشنا می شوند، حدس زدن در مورد موقعیت ها یا شرایطی که احتمالاً آنها را از نظر عاطفی ناراحت کرده و باعث جدایی آنها می شود، آسان می شود. علائم آشکاری از استرس وجود دارد – مشکلات در مدرسه، امتحانات، خانه تکانی، طلاق، مراقبت از یکی از بستگان مسن یا تغییر شغل – همه اینها بر پویایی خانواده تأثیر می گذارد. اما ما اغلب آنقدر مشغول تمرکز روی رویدادهای بزرگ هستیم که نمی‌توانیم فشارهای پس‌زمینه روزانه را که عادی شده‌اند پردازش کنیم یا حتی اذعان کنیم. ناراضی بودن از شغل، ساعات طولانی کار، تحمل حجم کاری سنگین، تجربه مدیریت ضعیف، روابط کاری دشوار، انتظارات نامشخص برای نقش خود یا عدم اظهار نظر در تصمیم گیری، همگی استرس های مرتبط با کار هستند که ممکن است به مرور زمان ایجاد شود. بازگشت به خانه در پایان یک روز کاری طولانی با احساس خستگی، فرسودگی و قدردانی نشدن می تواند در محیط خانواده نفوذ کند.

نگرانی‌های مالی، ناهماهنگی در روابط و استرس‌های مرتبط با تربیت کودکان یا نوجوانان مشکل‌ساز می‌تواند باعث مشکلات ارتباطی و یک صحنه طوفانی در خانه شود. دفن سر خود در شن و ماسه به طرز جادویی اوضاع را بهبود نمی بخشد! تغییر نحوه برقراری ارتباط خود را به عنوان ماموریت خود تعیین کنید و برای زندگی با ثبات تر در خانه قدم خواهید گذاشت. کسی باشید که به جای دفاع یا واکنش، راهی برای خنثی کردن اختلافات خانوادگی پیدا می کند. راه هایی برای یافتن حمایت در محل کار پیدا کنید یا نقش خود را مجدداً تعریف کنید تا بتوانید دوباره از کار لذت ببرید و با انرژی و هیجان روز به خانه برگردید. این می تواند یک انرژی الهام بخش برای وجود باشد!

تمدید کوتاه مدت

بدن انسان به طور طبیعی برای واکنش به استرس کوتاه مدت با آغاز یک سری پاسخ های فیزیولوژیکی که منابع را به سمت مغز، ریه ها، چشم ها، قلب، سیستم عصبی و ماهیچه ها هدایت می کند، آماده شده است. این ما را قادر می‌سازد تا فکر و اقدام کنیم تا بتوانیم به سرعت از موقعیت‌های خطرناک یا بالقوه تهدیدکننده دور شویم. این واکنش برای رویدادهای ناگهانی طراحی شده است و در حالی که این نواحی حیاتی بدن به شدت شارژ می شوند، این امر به قیمت سایر نواحی “غیرفعال” بدن مانند هضم و پوست تمام می شود. بدن همچنین فاکتورهای انعقادی را در خون افزایش می دهد تا در صورت بروز عفونت به کاهش از دست دادن خون کمک کند. حفظ همه این عوامل در کوتاه مدت آسان است و بدن می تواند به طور موثر خود را بازیابی و تعادل خود را حفظ کند و آسیب دائمی کمی به جا بگذارد. با این حال، این پاسخ‌ها به استرس به گونه‌ای طراحی نشده‌اند که به طور نامحدود حفظ شوند، و در دراز مدت، این پاسخ‌های طبیعی به استرس می‌توانند اثرات نگران‌کننده‌ای به‌ویژه بر سیستم قلبی عروقی و عصبی داشته باشند.

اثر طولانی مدت

استرس‌های عاطفی، مالی، رابطه‌ای، والدینی یا کاری در دوران مدرن که بسیاری از ما با آن مواجه هستیم، بسیار متفاوت از استرس‌های زندگی یا مرگ است که اجداد غارنشینان ما تجربه کرده‌اند. هنگامی که استرس کوتاه مدت به استرس طولانی مدت تبدیل می شود، بدن انسان شروع به رنج می کند، زیرا استرس طولانی مدت می تواند بر سلامت و تندرستی ما تأثیر بگذارد. با گذشت زمان، غدد فوق کلیوی، تیروئید، سیستم گوارش، پوست، قلب و سیستم ایمنی ممکن است شروع به احساس خستگی کنند و برای عملکرد بهینه تلاش کنند. اپیزودهای کم انرژی، بدخلقی، سردرد، عفونت های مکرر، مشکلات پوستی، کمبود خواب، دردهای عضلانی و هضم نامنظم از علائمی هستند که با استرس دائمی مرتبط هستند. پس چگونه می توانید در مواجهه با اثرات جسمی و عاطفی استرس، از خود و فرزندانتان بهتر حمایت کنید؟ خوب، یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم همراه با خواب ترمیمی می تواند در ایجاد مقاومت در برابر استرس برای کل خانواده کمک زیادی کند.

توصیه های رژیم غذایی متعادل و سبک زندگی

بررسی کافئین حذف فنجان های کافئین می تواند سیستم عصبی شما را که قبلاً بیش از حد فشار آورده است مختل کند و شما را تحریک پذیر و سریع کند! در کوتاه مدت، کافئین می تواند احساس تعلل را از بین ببرد و تمرکز را به رانندگی تغییر دهد تا به شکستن لیست کارهای شما کمک کند. با این حال، کافئین و استرس طولانی مدت ساخته شده در بهشت ​​نیستند. مصرف چای یا قهوه را کاهش دهید و خود را با آب نارگیل، آب داغ، و لیمو یا دمنوش های گیاهی هیدراته نگه دارید تا به عملکرد شناختی شما کمک کند تا انگیزه خود را حفظ کند و نه ضعیف.

کربوهیدرات های پیچیده ایجاد انرژی پایدار و خلق و خوی شاداب در طول روز می تواند به شما کمک کند از استرس دور بمانید. کربوهیدرات های تصفیه شده (نان سفید، برنج سفید، ماکارونی سفید)، غذاهای شیرین، تنقلات و نوشیدنی ها را جایگزین کنید، که باعث افزایش کوتاه مدت انرژی و به دنبال آن کاهش شدید انرژی می شود. در عوض، روی کربوهیدرات‌های پیچیده مانند غلات کامل (نان قهوه‌ای، برنج قهوه‌ای و ماکارونی سبوس‌دار)، عدس، حبوبات و میوه‌ها و سبزیجات تازه تمرکز کنید تا انرژی پایدارتری در طول روز داشته باشید.

ویتامین های ضروریقرار گرفتن طولانی مدت در معرض استرس باعث کاهش ویتامین های B و ویتامین C نیز می شود، و این ممکن است به این دلیل باشد که ویتامین B و C بر خلاف سایر ویتامین ها در بدن ذخیره نمی شوند، بنابراین تامین روزانه ضروری است و استرس ممکن است نیاز را افزایش دهد. برای هردو. این ویتامین ها هنگام مصرف مکمل ها، مهم است که مکملی با کیفیت بالا انتخاب کنید که منابع بسیار قابل جذب مواد مغذی را فراهم کند. لیپوفرم برخی از مواد مغذی ممکن است سطح بهینه جذب را در مقایسه با سایر اشکال مواد مغذی مشابه فراهم کند.

پیشنهادات خواب آلود خواب به تنظیم مجدد و طراوت بدن کمک می کند و مخزن انرژی را برای یک روز جدید فعالیت فیزیکی و ذهنی آماده می کند. بدون خواب کافی، احتمالاً احساس خستگی، خستگی و اختلال در عملکرد و عملکرد شناختی خواهید داشت. وقتی هورمون استرس کورتیزول برای مدت طولانی بیش از حد بالا می‌رود، می‌تواند ریتم شبانه‌روزی شما را مختل کند و هورمون‌های خواب مانند ملاتونین را مختل کند و به‌طور طبیعی به خواب رفتن مشکل شود. منیزیم به خنثی کردن اثرات کورتیزول کمک می کند، از آرامش حمایت می کند، ذهن و سیستم عصبی را آرام می کند و به خواب آرام کمک می کند. هنگام مصرف مکمل ها، مهم است که مکملی با کیفیت بالا انتخاب کنید که منابع بسیار قابل جذب مواد مغذی را فراهم کند. انتخاب منیزیم لیپوزومی محصور شده به شما کمک می کند تا نوعی از منیزیم را دریافت کنید که به طور موثرتری نسبت به مکمل های منیزیم استاندارد جذب می شود.

نویسنده – سوزی دیبیس BA Hons Dip ION

دانشمند مواد غذایی و غذاساز

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/
رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر