هوس های غذایی – آیا به منیزیم نیاز دارید؟



آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا حتی زمانی که به تازگی یک وعده غذایی را خورده اید، از گرسنگی مفرط رنج می برید یا تعجب کرده اید که هوس غذایی شما واقعاً چه معنایی دارد؟ دانشمندان دائما در حال کشف مکانیسم های فیزیولوژیکی و روانی هستند که باعث ایجاد هوس و نقش آنها در افزایش وزن، تعادل هورمونی، خلق و خو و انرژی می شود.

گرسنگی – آیا از قبل تشنه هستید؟

بسیاری از ما با خیال راحت تصور می کنیم که بدن ما قادر است سیگنال های بسیار دقیقی از اصول اولیه آنچه را که باید به دست آوریم به ما بدهد. اگر انرژی ما کم باشد، یک سری سیگنال های پیچیده رخ می دهد که در آن مغز شروع به احساس گرسنگی می کند تا بتوانید غذا را جستجو کنید و انرژی را افزایش دهید. اما در مورد سیگنال های هیدراتاسیون بدن چطور؟ با توجه به اینکه بدن از حدود ۶۰ درصد آب تشکیل شده است، این باید بسیار مهم باشد! تقاضای بدن برای آب افزایش می یابد زیرا در بسیاری از نواحی بدن استفاده می شود. آب اساس بسیاری از مایعات بدن را تشکیل می دهد – خون، شیره های گوارشی، مخاط محافظ و مایع درون سلولی و مایعی که سلول های بیرونی را حمام می کند.

مطمئنا، ساده است – اگر احساس گرسنگی می کنید باید بخورید و اگر احساس تشنگی کردید باید بنوشید، درست است؟ خب، به گفته دانشمندان، همیشه به این سادگی نیست. برای برخی افراد، زمانی که در شرایط استرس زا قرار دارند، مغز می تواند سیگنال تشنگی را با سیگنال گرسنگی اشتباه بگیرد. بنابراین، اگر به طور مداوم گرسنه هستید یا حتی زمانی که می دانید سیر هستید، احساس گرسنگی می کنید، ممکن است از قبل تشنه باشید.

الکترولیت ها به بدن کمک می کنند تعادل آب را حفظ کند، بنابراین اگر آب بیشتری می نوشید اما همچنان گرسنگی را تجربه می کنید، احتمالاً الکترولیت های شما از تعادل خارج شده اند. خوردن بیش از حد سدیم و منیزیم و پتاسیم بسیار کم می تواند هیدراته ماندن سلول های شما را دشوار کند. کاهش غذاهای نمکی و مکمل های حاوی لیپوزوم های منیزیم راه خوبی برای کمک به حفظ تعادل الکترولیت ها است.

هوس نمک – آیا بدن شما به مواد معدنی بیشتری نیاز دارد؟

اگرچه بسیاری از ما در رژیم غذایی خود نمک زیادی داریم، اما هوس خوردن غذاهای شور بسیار رایج است. علل هیپوناترمی عبارتند از تعریق بیش از حد، سطوح بالای استرس، بیماری آدیسون، سندرم بارتر، یا صرفاً کار در شرایط گرم. با این حال، قبل از اینکه دست خود را در یک کیسه بزرگ چیپس یا چوب شور قرار دهید یا شروع به کباب کردن مقداری بیکن کنید، لحظه ای به این فکر کنید که چگونه می توانید عادات نمکی خود را تغییر دهید تا در نهایت دچار فشار خون بالا نشوید. یا مچ پا متورم اگر فکر می کنید تحت استرس زیادی هستید – کار، خانواده، رابطه یا سبک زندگی – کشف راه هایی برای حمایت از غدد آدرنال و آرام کردن پاسخ استرس خود، مکان خوبی برای شروع است. منیزیم، ویتامین B و ویتامین C به عملکرد طبیعی غدد فوق کلیوی کمک می کنند، بنابراین این مواد مغذی در زمان استرس ضروری هستند. محققان همچنین بر این باورند که میل به غذاهای شور راه بدن برای دریافت بیشتر مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. این مواد معدنی برای کمک به حفظ تعادل سدیم و آب در بدن مهم هستند. مکمل منیزیم لیپوزومی به مقاومت در برابر استرس کمک می کند و در عین حال حالت معدنی ایجاد می کند زیرا منیزیم به تعادل کلسیم کمک می کند.

هوس شکلات – آیا هورمون های شما خارج از کنترل هستند؟

چه کسی گاهی یک تکه شکلات را دوست ندارد؟ خوب، برای برخی افراد، این می تواند هوس روزانه شکلات یا (برای بسیاری از زنان) یک اتفاق ماهانه باشد. مروری بر ادبیات مربوط به هوس شکلات نشان می دهد که چرا این غذای لوکس وقتی صحبت از هوس می شود بسیار جذاب است. شکلات حاوی ترکیبی از مواد فعال زیستی مانند فلاوانول های کاکائو، متیل گزانتین ها، آمین های بیوژنیک، آلکالوئیدها و اسیدهای چرب شبیه شاهدانه است که مانند سایر مواد اعتیاد آور، توانایی تأثیر بر رفتار و احساسات روانی را دارند. اما محققان همچنین کشف کرده‌اند که برخی افراد ممکن است هوس شکلات را به‌عنوان راهی برای اصلاح کمبود مواد مغذی خاص مانند منیزیم یا حتی کمک به تنظیم انتقال‌دهنده‌های عصبی مرتبط با خلق و خو، مانند سروتونین و دوپامین داشته باشند. محققان به بررسی ارتباط بین مصرف شکلات و پتانسیل بهبود خلق و خو، کاهش اضطراب و افزایش عملکرد شناختی ادامه می دهند.

برای زنان، هوس شکلات اغلب در مرحله لوتئال – یا قبل از قاعدگی – چرخه قاعدگی رخ می دهد. مطالعات نشان داده است که نوسانات استروژن در دوران قبل از قاعدگی باعث تشدید کمبود منیزیم در زنان مبتلا به سندرم پیش از قاعدگی می شود که علائم هوس شکلات، تغییرات خلق و خو، اضطراب، افزایش وزن، احتباس آب و حتی درد سینه را افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهد که مکمل های حاوی منیزیم، کروم و ویتامین B6 برای زنان مبتلا به سندرم پیش از قاعدگی و هوس غذایی مفید است.

به چیزی شیرین نیاز دارید – مدیریت ضعیف انسولین؟

هوس خوردن غذاهای شیرین یا غذاهای نشاسته ای تفاوت زیادی با میل به شکلات ندارد، اما به جای تمایل بدن به بازگرداندن وضعیت منیزیم و مهار استروژن پایین، تصور می شود که هوس قند نشان دهنده مدیریت ضعیف قند خون و عدم تعادل انسولین است. هرچه بیشتر روی هوس های شکر کار کنید و کلوچه، کیک و شیرینی بخورید، مشکل بزرگتر است زیرا سلول های بدن شما می توانند به انسولین مقاوم شوند. از حذف وعده های غذایی و جایگزینی کربوهیدرات های تصفیه شده با غلات کامل (نان سفید با برنج قهوه ای و برنج سفید غلات کامل) خودداری کنید و رژیم غذایی خود را بر روی غذاهای غنی از فیبر محلول متمرکز کنید – جو، غلات کامل، حبوبات، عدس، میوه های تازه و سبزیجات به بهبود و کاهش کمک می کنند. مدیریت قند خون هوس ها کروم و منیزیم دو ماده معدنی هستند که به حفظ سطح انسولین سالم کمک می کنند و سلول ها را دوباره به انسولین بیدار می کنند. ویتامین‌های B همچنین برای تمام جنبه‌های متابولیسم کربوهیدرات‌ها مهم هستند، بنابراین مصرف روزانه مکمل‌های ویتامین B و مجتمع معدنی B یک حرکت هوشمندانه برای حمایت از مدیریت سالم قند خون است.

منابع

  • Bruinsma K1، Taren DL. شکلات: غذا یا دارو؟ J Am Diet Assoc. اکتبر ۱۹۹۹; ۹۹ (۱۰): ۱۲۴۹-۵۶.

  • Tointer E1، Fubert K1، Peters L1. اجزای خلق و خو در کاکائو و شکلات: هرم خلق و خو. Planta Med. آگوست ۲۰۱۸; ۸۴ (۱۲-۱۳): ۸۳۹-۸۴۴. doi: 10.1055/a-0588-5534. Epub 2018 14 مارس.

  • Scholey A، Owen L. اثرات شکلات بر عملکرد شناختی و خلق و خو: یک بررسی سیستماتیک. اکتبر ۲۰۱۳; ۷۱ (۱۰): ۶۶۵-۸۱. doi: 10.1111/nure.12065.

  • Pase MP1، Scholey AB، Pipingas A، Kras M، Nolidin K، Gibbs A، Wesnes K، Stough C. پلی فنول‌های کاکائو حالت‌های خلقی مثبت را افزایش می‌دهند، اما عملکرد شناختی را افزایش نمی‌دهند: یک کارآزمایی تصادفی‌سازی شده با کنترل دارونما. روان دارویی مه ۲۰۱۳; ۲۷ (۵): ۴۵۱-۸. doi: 10.1177/0269881112473791. Epub 2013 29 ژانویه.

  • سانتیاگو-رودریگز E1، استرادا-زالدیوار B2، زالدیوار-اوریبه E3. اثرات مصرف شکلات تلخ بر نوسانات الکتریکی مغز در افراد سالم. غذا. ۸ نوامبر ۲۰۱۸; ۷ (۱۱). PI: E187. doi: 10.3390/foods 7110187.

  • Marsh CE1، Green DJ2، Naylor LH3، Guelfi KJ3. مصرف شکلات تلخ باعث کاهش مصرف مواد غذایی بعدی در مقایسه با شیر و شکلات سفید در زنان یائسه می شود. اشتها، میل. ۱ سپتامبر ۲۰۱۷; ۱۱۶: ۵۴۴-۵۵۱. doi: 10.1016/j.appet.2017.05.050. Epub 2017 29 مه.

  • Cinquanta L1، Di Cesare C2، Manoni R3، Piano A4، Roberti P4، Salvatore G2. عناصر معدنی ضروری برای تغذیه در محصولات مختلف شکلاتی. Int J Food Sci Nutr. نوامبر ۲۰۱۶; ۶۷ (۷): ۷۷۳-۸. doi: 10.1080/09637486.2016.1199664. Epub 2016 26 ژوئن.

  • Ellam S1، Williamson G. کاکائو و سلامت انسان. Annu Rev Nutr. 2013; 33: 105-28. doi: 10.1146/anurev-nutr-071811-150642. Epub 2013 29 آوریل.

  • مولر SE1. سروتونین، کربوهیدرات ها و افسردگی غیر معمول. سم فارماکول. ۱۹۹۲; ۷۱ متمم ۱: ۶۱-۷۱.

  • Wortman JJ 1. میل به کربوهیدرات، تغییرات خلقی و چاقی. روانپزشکی جی کلین. اوت ۱۹۸۸; ۴۹ متمم: ۳۷-۹.

  • Wurtman RJ1، Wurtman JJ. آیا کربوهیدرات ها از طریق فعالیت انتقال دهنده های عصبی بر دریافت غذا تأثیر می گذارند؟ اشتها، میل. ۱۹۸۸; ۱۱ متمم ۱:۴۲-۷.

  • Chow AM1,2, Jastreboff AM3,4, White MA5,6, Grilo CM5,7,8, Sinha R5,9. استرس، کورتیزول و سایر هورمون‌های مرتبط با اشتها: پیش‌بینی احتمالی تغییرات ۶ ماهه در میل به غذا و وزن. چاقی (بهار نقره ای). آوریل ۲۰۱۷; ۲۵ (۴): ۷۱۳-۷۲۰. doi: 10.1002/oby.21790.

  • ارین سی هانلون، Ph.D. دکتر اسرا تسالی راشل لبرو، Ph.D. کارا ال استور، BA الیزابت دانچیک، کارشناسی هریت دی ویت، دکترا. سیسیلیا جی هیلارد، دکتری. ایو ون کوتر، Ph.D.. محدودیت خواب ریتم شبانه روزی اندوکانابینوئید ۲-آراچیدونویل گلیسرول را افزایش می دهد. خواب، دوره ۳۹، شماره ۳، ۱۰ اسفند ۱۳۹۴، ص ۶۵۳-۶۶۴،

  • میزان تعریق و کاهش سدیم در حین کار در گرما J Occupation Med Toxicol. ۲۰۰۸; ۳:۴. انتشار آنلاین ۲۹ ژانویه ۲۰۰۸. دوی: ۱۰.۱۱۸۶ / ۱۷۴۵-۶۶۷۳-۳-۴

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/
رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم لاغری سریع