ویتامین ها برای درد مفاصل – درمان های تغذیه ای برای التیام التهاب و درد

آرتریت و درد مفاصل می تواند یک وضعیت ناتوان کننده برای اکثر مبتلایان باشد. کاهش غضروفی که مفاصل را بالشتک می کند، علامت اصلی هم آرتروز و هم آرتریت روماتوئید است. اگرچه علل مختلفی دارند، اما بیشتر بیماری هایی که باعث درد مفاصل می شوند با سطوح بالای التهاب مشخص می شوند.

با توجه به اینکه طب سنتی برای درمان ناچیز است، پزشکان داروهای تجویزی مانند ایبوپروفن و آسپرین را توصیه می کنند که در صورت مصرف طولانی مدت می توانند عوارض جانبی جدی و آسیب اندام ایجاد کنند. اما راه‌های طبیعی بسیاری برای مبتلایان به درد مفاصل وجود دارد تا از این عذاب خلاص شوند.

به بیماران آرتریت توصیه می شود اقدامات احتیاطی عمومی مانند ب. استراحت و آب کافی، ورزش نکردن زیاد، استفاده از کمپرس، اجتناب از الکل، تمرین یوگا یا سایر تمرینات طبیعی کم تاثیر. خوردن یک رژیم غذایی سالم و پرهیز از غذاهای التهاب آور مانند گوشت قرمز، فلفل، بادمجان، سیب زمینی و گوجه فرنگی نیز می تواند به مهار التهاب کمک کند.

تعداد فزاینده ای از پزشکان و متخصصان تغذیه به این باور رسیده اند که رژیم غذایی نقش مهمی در ایجاد التهاب و بیماری های خود ایمنی دارد. پزشکانی مانند دکتر نیکلاس پریکون، یکی از حامیان برجسته رژیم غذایی ضد التهابی، رژیم غذایی کم کربوهیدرات های ساده مانند شکر، غذاهای فرآوری شده، پاستا، نان، شیرینی ها و محصولات پخته شده را توصیه می کند. اینها غذاهای با شاخص گلیسمی بالا هستند که می توانند سطح پپتیدهای پیش التهابی را در بدن افزایش دهند.

Perricone یک رژیم غذایی ضد التهابی را توصیه می کند که شامل خوردن پروتئین با کیفیت بالا (مانند ماهی تن یا سالمون)، مقادیر کافی اسیدهای چرب ضروری و میوه ها و سبزیجات تازه و رنگارنگ است. دلیل اینکه این رژیم باعث کاهش التهاب می شود این است که تعدادی از مواد مغذی ضروری را فراهم می کند که می تواند شرایط التهابی مانند آرتریت و بیماری های خود ایمنی را التیام بخشد.

اسیدهای چرب ضروری، مانند اسیدهای چرب موجود در سالمون، کتان، آجیل، دانه ها و روغن زیتون، می توانند به میزان قابل توجهی التهاب را کاهش دهند، درد و تورم را کاهش دهند، تحرک مفصل را بهبود بخشند و از تخریب بیشتر مفاصل جلوگیری کنند. با این حال، آنها باید ماه ها مصرف شوند تا اثر قابل توجهی مشاهده شود.

مکمل اسید فولیک برای کاهش شکستگی لگن به دلیل پوکی استخوان یافت شده است. مصرف یک مکمل غذایی خوب که مواد معدنی استخوان مانند منیزیم و کلسیم را تامین می کند برای مبتلایان به درد مفاصل ضروری است. همچنین نشان داده شده است که روی باعث کاهش درد و سفتی مفاصل می شود. یک مکمل خوب همچنین حاوی ویتامین های D و B6 و همچنین ویتامین های آنتی اکسیدانی مانند A، C و E خواهد بود.

سایر مواد مغذی که در تعدادی از مطالعات نشان داده اند که التهاب را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند عبارتند از زردچوبه که علائم را تا ۷۳ درصد کاهش می دهد و بروملین، آنزیم پروتئاز مشتق شده از آناناس. آنتی اکسیدان هایی مانند آلفا لیپوئیک اسید نیز به عنوان بخشی از رژیم غذایی ضد التهابی توصیه می شود.

MSM (متیل سولفونیل متان)، یک ماده مغذی حاوی گوگرد آلی، نشان داده شده است که در تسکین علائم آرتروز زانو و تسکین درد مفید است. همچنین مواد مغذی مانند کندرویتین که به ساخت غضروف کمک می کند و گلوکزامین که التهاب را کاهش می دهد توصیه می شود.

گیاهان ضد التهابی مانند بوسولیا و گیاهان تنظیم کننده سیستم ایمنی مانند آشواگاندا و جینسنگ می توانند سیستم ایمنی بیش از حد حساس را تنظیم کنند و سطوح متابولیت های پیش التهابی را کاهش دهند. سایر گیاهانی که برای التیام درد مفاصل استفاده می شوند عبارتند از خار مریم، دانه کرفس، گلپر، ارس، سارساپاریلا، پنجه شیطان، سیب زمینی وحشی و پوست درخت بید.

یک مکمل خوب برای مفاصل ممکن است حاوی همه این مواد نباشد، اما گنجاندن برخی از آنها به عنوان بخشی از مصرف روزانه شما می تواند به درمان تعدادی از شرایط التهابی و اختلالات مفصلی کمک کند.

https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر