ویژگی های علوم ورزشی موز


آنچه در این مقاله می خوانید

اگر به شما بگوییم که می توانید یک ابزار جدید برای کاهش وزن ، عضله سازی ، مبارزه با سرطان ، افزایش انرژی و هزینه کمتر پیدا کنید ، چگونه واکنش نشان خواهید داد؟ به طور طبیعی ، ما از داشتن چنین وسیله ای دریغ نکردیم. در این مقاله ، مجله علوم ورزشی می خواهد در مورد خواص موز ، مزایای باورنکردنی آن که از خواندن آن شگفت زده خواهید شد ، به شما بگوید ، آیا خوردن موز واقعاً مفید است؟

17 خاصیت موز

1- خاصیت سم زدایی موز

موز سرشار از پکتین است که یک سم زدای طبیعی است. فیبر شبه ژلاتین که به ترکیبات سمی موجود در خون متصل شده و آنها را از طریق ادرار دفع می کند. در واقع ، طبق یک مطالعه ، پکتین دفع جیوه در ادرار را در عرض 24 ساعت پس از مصرف 150 increases افزایش می دهد. برای کاهش وزن ، تحقیقات نشان داده است که پکتین می تواند میزان چربی جذب شده توسط سلول ها را کاهش دهد.

2- افزایش قدرت بینایی

این موزه حاوی ویتامین A و C است که هر دو حاوی آنتی اکسیدان هستند و برای سلامت پوست و مو مفید هستند. همچنین حاوی بتاکاروتن است ، یک آنتی اکسیدان که می تواند به حمایت از سلول ها و ترمیم آسیب در سطح سلولی کمک کند.همچنین حاوی ویتامین E و لوتئین است که هر دو به سلامت چشم کمک می کنند.

3- خون قوی تر و سالم تر

همانطور که احتمالاً می دانید ، همه چیز مربوط به آهن برای تقویت خون و درمان کم خونی است ، موز همچنین منبع آهن است. آهن نیز با سطوح انرژی ارتباط دارد زیرا آهن اکسیژن را به سلول ها می رساند. کمبود آهن باعث کاهش وزن می شود زیرا وقتی آهن بدن کاهش می یابد ، متابولیسم بدن کند می شود و کاهش وزن متوقف می شود.

4- فشار خون از خواص موز کمتر است

مصرف ترکیبی از سدیم کم و پتاسیم بالا باعث پایین ترین سطح فشار خون و کمترین سکته مغزی می شود. موز نیز این ترکیب را دارد. میوه هایی که فشار خون را کاهش می دهند ، بدن را در برابر حمله قلبی و سکته محافظت می کنند.

5- شما را در برابر سرطان مقاوم می کند

دلفینیدین یکی از آنتی اکسیدان های موجود در موز با خواص ضد توموری است. مطالعه ای روی سم شناسی مواد غذایی و شیمیایی به این نتیجه رسید که استفاده از دلفینید از رشد و تکثیر سلول های سرطانی معده جلوگیری کرده و وزن را کنترل می کند.

6- بدن را در برابر بیماری ها مقاوم می کند.

موز سرشار از کاروتنوئیدها ، بتا کاروتن و آلفا کاروتن است. با توجه به مقالات ، غذاهای حاوی مقادیر بالای کاروتنوئیدها می توانند بدن را در برابر بیماری های مزمن از جمله برخی سرطان ها ، بیماری های قلبی عروقی و دیابت محافظت کنند. برخی از کاروتنوئیدها ، به ویژه بتاکاروتن ، به عنوان پیش ویتامین A عمل می کنند و به ویتامین A تبدیل می شوند. در بدن بودن

7- انرژی بیشتر

موز سرشار از گلوکز است ، راحت ترین منبع قند که انرژی مطلوب را برای فعالیت های ورزشی فراهم می کند. خوردن موز بعد از تمرین ، به سرعت جایگزین انرژی از دست رفته در طول تمرین می شود.

8. استخوان های محکمی خواهید داشت

اگرچه موز حاوی مقدار زیادی کلسیم نیست ، اما می تواند با جذب پروبیوتیک فروکتولیگوساکارید به جذب کلسیم کمک کند. بر اساس مطالعه ای در مجله American of Clinical Nutrition ، فروکتولیگوساکاریدها توانایی بدن را برای جذب کلسیم در هنگام تخمیر در دستگاه گوارش افزایش می دهند.

9- هضم غذا راحت تر خواهد بود

یکی دیگر از ویژگی های موز این است که می تواند به سیستم گوارشی ضعیف کمک کند. موز منبع عالی پروبیوتیک ها (کربوهیدرات های غیرقابل هضم) است که هضم را به عنوان غذایی برای باکتری های روده بهبود می بخشد. از آنجا که حاوی فروکتولیگوساکاریدها هستند ، شاخه ای از مولکولهای فروکتوز هستند که به سلامت دستگاه گوارش کمک می کنند.

10 – سطح کلسترول بد را کاهش می دهد

فست فودها حاوی چربی ترانس (نوعی چربی است که LDL را افزایش می دهد). وقتی چنین غذاهایی می خورید ، چربی های بد خون شما افزایش می یابد. اما خبر خوب این است که خوردن موز از چربی های بد خون جلوگیری می کند.

خواص موز

یک موز بخورید قبل از اینکه چربی خون شما افزایش یابد (لیپید کلسترول بد را کاهش داده و کلسترول خوب را افزایش می دهد) زیرا حاوی فیتواسترول است. فیتواسترول ها حاوی ترکیباتی هستند که کلسترول LDL را کاهش می دهند ، به این معنی که مانند لیپیدها عمل می کنند.

موز حاوی ویتامین B است که برای سلامت قلب ، سیستم ایمنی ، دستگاه گوارش و عملکرد سیستم عصبی مهم است.

11- احساس سیری خواهید کرد

موز (نارس) سرشار از چیزی به نام نشاسته است و به معنای واقعی کلمه در برابر هضم مقاوم است. همچنین اشتها را سرکوب می کند و منجر به اکسیداسیون موثرتر چربی ها می شود. نتایج یک مطالعه نشان داد که جایگزینی تنها 5 درصد کربوهیدرات های روزانه با منبع نشاسته مقاوم می تواند چربی سوزی بعد از غذا را تا 30 درصد افزایش دهد.

12- ویژگی های موز در چربی سوزی

موز حاوی 12 میلی گرم کولین است که بخشی از ویتامین های گروه B است. کولین برای متابولیسم چربی مورد نیاز است. اگر مقدار کولین در بدن شما بسیار کم باشد ، چربی اضافی در کبد تجمع می یابد. (علت اصلی شکم بزرگ و متورم الکلی ها این است که الکل باعث کاهش کولین می شود.) غذاهای سرشار از کولین جزء ضروری رژیم غذایی بدون چربی هستند! بنابراین خوردن موتزارلا برای چربی سوزی را فراموش نکنید.

13- کمتر دم میزنی!

نفخ شکم نشان می دهد حتی ورزشکاران برتر که دارای شکم شش تکه هستند ، مانند افرادی که نوشابه می نوشند. با موزهای گاز و آب مبارزه کنید. یک مطالعه نشان داد زنانی که روزانه دوبار موز را به مدت 60 روز خوردند ، نزدیک به 50 درصد از نفخ خود را از دست دادند! چرا؟ موز باکتری های ضد نفخ را در معده افزایش می دهد و همچنین منبع خوبی از پتاسیم است که می تواند به دام افتادن و احتباس مایعات کمک کند.

14- خواب راحت تر

مصرف موز به دلیل تریپتوفان باعث خواب خوب و راحت می شود. تریپتوفان پیش ساز ملاتونین است که باعث افزایش و بهبود آرامش می شود و باعث ایجاد خواب منظم می شود. خوردن موز را قبل از خواب فراموش نکنید.

15- استرس کمتر و شادی بیشتر

موز علاوه بر بهبود خلق و خو ، حاوی ویتامین B9 ، تریپتوفان است و پیش ساز سروتونین است. سروتونین یک ضد افسردگی طبیعی است و می تواند بی خوابی ، اضطراب و سایر مشکلات خلقی مانند خستگی ، تحریک پذیری ، اضطراب ، عصبانیت و پرخاشگری را درمان کند. موز همچنین حاوی نوراپی نفرین است که به کنترل استرس کمک می کند.

موز حاوی ویتامین B9 ، ملقب به فولات است. به عبارت دیگر ، یک ماده مغذی که می تواند با افسردگی مبارزه کند ، به سروتونین شیمیایی حس خوب کمک می کند تا سریعتر وارد مغز شما شود.

16- عضله بدون چربی ایجاد خواهید کرد

اگر احساس می کنید ماهیچه های شما بعد از ورزش درد می کنند یا به سرعت رشد نمی کنند ، ممکن است منیزیم کافی در رژیم غذایی خود نداشته باشید. موز منبع خوبی از منیزیم است که می تواند به انقباض و شل شدن ماهیچه ها و همچنین سنتز پروتئین که باعث افزایش توده عضلانی بدون چربی می شود ، کمک کند. مصرف منیزیم تجزیه چربی بدن را افزایش می دهد ، فرآیندی که در آن بدن چربی ذخیره شده را آزاد می کند.

17- ویژگی های موز در بهبود سریعتر

پتاسیم موجود در موز به بدن کمک می کند تا بعد از تمرین سریعتر بهبود یابد و به بدن اجازه می دهد تا سخت تر و بهتر تمرین کند. ویژگی دیگر موز این است که قند خون را ثابت نگه می دارد. سطح ثابت قند خون به پانکراس اجازه می دهد هورمون چربی سوز گلوکاگون را ترشح کند. آیا تا به حال فکر کرده اید که خوردن موز می تواند بسیار مفید باشد؟

18- فواید پوست موز برای پوست!

اگر مشکلات پوستی خشکی دارید ، می توانند پوست خشک را درمان کرده و با ماساژ پوست موز روی صورت ، رطوبت لازم را به پوست شما بدهند. لازم به ذکر است که این روش برای افراد مبتلا به بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس م effectiveثر و بی خطر است.

ویرایش و ترجمه ellevarzesh.com
http://www.eatthis.com/benefits-of-bananas


دیدگاهتان را بنویسید