چه چیزی باعث التهاب سینوس می شود؟

التهاب سینوس می تواند در اثر قارچ اطراف شما ایجاد شود. کپک و کپک در حال حاضر مشکل حداقل ۵۰ درصد از خانواده های ما است. اگر این ها رشد کنند و اسپورهای کپک را استنشاق کرده و بخورید، می توانید عواقب جدی برای سلامتی داشته باشید.

محققان دریافته اند که بیشتر موارد سینوزیت مزمن ناشی از عفونت نیست، بلکه در واقع یک بیماری ایمنی قارچی است. در یک مطالعه در سال ۱۹۹۹، محققان دریافتند که مخاط ۹۶ درصد از بیمارانی که برای سینوزیت مزمن تحت عمل جراحی قرار گرفتند، دارای ارگانیسم‌های قارچی و سلول‌های التهابی در اطراف قارچ‌ها بود، به این معنی که این مخاط ناشی از قارچ‌ها بود. بیماری ایمنی عمل می‌کند.

همچنین می توانید قارچ را در غذاهایی که می خورید قرار دهید. یکی از مقصران اصلی بادام زمینی است. اکثر مردم بادام زمینی و کره بادام زمینی را دوست دارند، اما ممکن است شما را بیمار کند.

عفونت مزمن سینوسی می تواند ناشی از هر چیزی باشد که از جریان هوا به داخل سینوس ها و تخلیه مخاط از سینوس ها جلوگیری کند.

اگر سینوس های مزمن دارید، احتمالاً می دانید که چه محرکی برای شما ایجاد می کند. اگر نمی دانید، سعی کنید به یاد داشته باشید که قبل از آخرین حمله ناراحتی سینوسی چه کرده اید، کجا رفته اید و چه چیزی خورده اید. شما می توانید یاد بگیرید که قبل از شروع مشکلات از آنها اجتناب کنید.

گاهی اوقات می توانید چیزی بخورید و متوجه شوید که پس از مدتی سینوس های شما مسدود می شوند. ممکن است به این ماده غذایی حساسیت داشته باشید و باعث عفونت سینوسی شما شود و به شما اجازه دهد به درستی نفس بکشید یا بینی شما ناگهان شروع به ریزش کند.

بیرون رفتن در یک روز بادی سینوس هایم را مسدود می کند. زمستان یا تابستان، باد دوست شما نیست وقتی عفونت سینوسی دارید.

گرد و غبار خانگی و مایت های گرد و غبار مشکل بزرگی برای افراد مبتلا به آلرژی و آسم و همچنین مبتلایان به عفونت های مزمن سینوسی است. مهم است که رختخواب خود را هر هفته با آب داغ بشویید و تشک و رویه تشک خود را به طور منظم جاروبرقی بکشید. اگر می توانید بالش های خود را بشویید یا آنها را به یک متخصص تمیز کنید. من در مینه‌سوتا زندگی می‌کنم، بنابراین در یک روز سرد بالش‌هایم را بیرون می‌گذارم تا موجودات کوچک را منجمد کنم و واقعاً بالش‌ها را تازه می‌کند. شاید فریزر هم همین کار را بکند، مطمئن نیستم.

بهترین کار این است که در اتاق خواب فرش نداشته باشید، اما اگر این کار را دارید، مهم است که تمام شکاف ها و شکاف های امتداد کفپوش را جاروبرقی بکشید تا تا آنجا که ممکن است مایت های گرد و غبار را جمع آوری کنید. یک دستگاه تصفیه هوا در داخل یا نزدیک اتاق خواب نیز کمک زیادی خواهد کرد.

اگر مانند من در آب و هوای سرد و نه خیلی آفتابی زندگی می کنید، ممکن است نیاز به مصرف مکمل ویتامین D داشته باشید. و مهم است که همه یک مکمل امگا ۳ با کیفیت خوب مصرف کنند تا از التهاب مزمن در بدن شما جلوگیری کند.

اگر سینوزیت مزمن یا التهاب سینوس دارید، حداقل یک ماه طول می کشد و به طور منظم عود می کند. نفس کشیدن از طریق بینی را برای شما دشوار می کند و زمانی که می خواهید بخوابید نفس کشیدن تقریبا غیرممکن خواهد بود. همچنین ممکن است هنگام صبح که از خواب بیدار می شوید سردرد داشته باشید.

همیشه می‌دانستم که وقتی سردرد ضربان‌دار، دندان درد و گوش درد همزمان داشتم، زمان مراجعه به پزشک فرا رسیده است. و بهتر است سعی نکنم برای برداشتن چیزی خم شوم وگرنه احساس می کردم سرم در حال انفجار است.

پزشکان و آنتی بیوتیک ها همیشه آخرین راه حل هستند. اگر برای جلوگیری از عفونت سینوسی هر کاری که بتوانم انجام دهم و به هر حال دچار عفونت سینوس شوم، و

دردناک است و روال عادی من را مختل می کند، سپس به دکتر می روم و برای چند هفته آنتی بیوتیک می گیرم.

و از آن به بعد این یک چرخه معیوب است زیرا آنتی بیوتیک ها باکتری های عامل عفونت را می کشند، اما باکتری های خوب را نیز از بین می برند و اغلب باعث رشد بیش از حد مخمرها می شوند.

اگر می خواهید احتقان سینوس را از بین ببرید و از شر التهاب سینوس خلاص شوید، باید به نوعی کارآگاه باشید. به بدن خود و واکنش های مختلفی که نسبت به غذاها و محیط هایی که با آنها برخورد می کنید توجه کنید. اگر بتوانید این کار را به خودتان بیاموزید، از برخی عفونت های سینوسی جلوگیری می کنید و احساس بسیار بهتری خواهید داشت

https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر