چه چیزی تأثیر قهوه را از بین می برد؟ (و 4 فعالیت موثر)


اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به استراحت به نوشیدن قهوه عادت کرده اید ، ممکن است با توجه به روحیه خود ، اثرات آن را احساس کرده باشید. رابطه بین قهوه و اعصاب پیچیده است ، اما علائم آن عبارتند از:

  • افزایش ضربان قلب
  • حواس پرتی
  • اضطراب
  • عصبانی شدن
  • سرگیجه
  • عرق کردن
  • تنگی نفس

وقتی کافئین مصرف می کنید ، شادی ابتدا تمام وجود شما را پر می کند. اما متأسفانه ، این احساس به سرعت محو می شود و تنها چیزی که باقی می ماند این است که بعد از آن عصبی شوید. اما چگونه می توان آثار قهوه و عصبانیت ناشی از آن را از بین برد؟

در اینجا چند روش برای خلاص شدن سریعتر از کافئین آمده است:

1. آب بنوشید

یک راه م toثر برای رهایی از تنش این است که سیستم بدن خود را با آب تمیز کنید. نوشیدن آب اثرات کافئین را در مدت زمان نسبتاً کوتاهی کاهش می دهد. کم آبی بدن گاهی اوقات می تواند عصبانیت شما را تشدید کند ، بنابراین نوشیدن آب کافی به بهبود شما کمک می کند. سعی کنید به ازای هر فنجان قهوه ای که می نوشید یک لیوان آب بنوشید. بعداً به خاطر این توصیه از من تشکر خواهید کرد!

2. ورزش کنید

وقتی کافئین به بدن شما برسد ، احتمالاً نمی توانید بی حرکت بنشینید. ورزش به سوزاندن و ترشح کافئین کمک می کند و تمام انرژی ناخواسته ای را که جمع شده است از بین می برد. حرکات کششی ، پیاده روی سریع یا دویدن را امتحان کنید. همه اینها به بهبود ذهن ، بدن و روح شما کمک می کند.

3. صبور باشید

خوشبختانه اثرات کافئین سرانجام به خودی خود از بین می رود. همیشه می توان تکنیک های تنفس را در حالی که منتظر اتمام چیزی هستید تمرین کرد! معمولاً اگر بتوانید به مدت طولانی با این وضعیت کنار بیایید ، پس از چند ساعت به حالت عادی برمی گردید.

4. برای چای گیاهی

چای گیاهی اثرات کافئین را بر بدن خنثی می کند. این نوشیدنی های جادویی بدون کافئین فواید زیادی برای سلامتی دارند. به عنوان مثال ، آنها به هضم غذا ، محافظت از سلول ها و درمان سرماخوردگی شدید کمک می کنند. به طور کلی ، خواص درمانی آن یک امتیاز اضافی است! بابونه یکی از گزینه های خوبی است که می توانید امتحان کنید.

5. ویتامین C مصرف کنید.

میوه های غنی از ویتامین C عالی هستند. سطوح بالای کافئین در خون بر غلظت ویتامین C در خون شما تأثیر می گذارد و بدن شما را فریب می دهد انگار که کمبود ویتامین C دارید. خوردن پرتقال یا گریپ فروت ممکن است بهترین گزینه برای بازگشت ویتامین C اضافی به جریان خون باشد. با این کار شما بازی را به نفع خود تغییر می دهید ، بنابراین این بار بدن فکر می کند میزان کافئین در خون کاهش یافته است!

5 مضرات بد مرغ و چند نکته بسیار مهم

آیا بهتر نیست کافئین را از رژیم غذایی خود حذف کنید؟

اثرات کافئین حداقل چند ساعت در بدن شما باقی می ماند. هنگامی که کافئین وارد بدن شما می شود ، هیچ راهی سریع برای دفع آن از بدن وجود ندارد. بهترین راه برای از بین بردن کافئین این است که اجازه دهید به مرور زمان کار کند.

اما برای به حداقل رساندن عوارض جانبی آن ، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

  • مصرف زیاد کافئین را متوقف کنید!
  • به یاد داشته باشید که غذاها و نوشیدنی های کافئین دار شامل قهوه ، چای ، نوشیدنی های انرژی زا ، نوشابه و شکلات هستند ، بنابراین آنها را کنار بگذارید.
  • قهوه بدون کافئین بنوشید. در این حالت ، می توانید بدون احساس درد ، از طعم و مزایای سلامتی آن لذت ببرید.
  • توصیه می کنیم با استفاده از روش شستشوی سوئیسی ، قهوه را بدون کافئین جدا کنید. در این روش ، حداکثر 99.9 درصد کافئین موجود در دانه های قهوه حذف شده و عاری از مواد شیمیایی است.
  • از داروها و مکمل هایی که ممکن است حاوی کافئین باشند آگاه باشید. به عنوان مثال ، هر قرص آسپرین می تواند حاوی 40 تا 60 میلی گرم کافئین باشد. مکمل های قبل از تمرین اغلب حاوی مقادیر زیادی کافئین هستند ، بنابراین قبل از استفاده محصولات را بررسی کنید.

اگر کافئین وارد بدن شود:

  • اثرات کافئین در 45 دقیقه اول مصرف مشهود است و می تواند تا 6 ساعت طول بکشد.
  • حداکثر 10 ساعت طول می کشد تا کافئین به طور کامل از سیستم بدن شما حذف شود.

به همین دلیل توصیه ما این است:

  • بهتر است 6-8 ساعت قبل از خواب کافئین را قطع کنید.
  • در طول روز به طور منظم آب بنوشید و منتظر بمانید تا کافئین از بدن شما خارج شود.
  • گام های متوسطی برای کاهش استرس و اضطراب بردارید.
  • به مدت 5 دقیقه نفس عمیق بکشید یا مدیتیشن کنید تا استراحت کنید.
  • غذاهای پر فیبر مانند غلات کامل ، لوبیا ، عدس ، سبزیجات نشاسته ای ، آجیل و دانه ها بخورید زیرا اینها باعث کاهش انتشار کافئین در جریان خون شما می شود.

25 فایده جالب نوشیدن قهوه صبح زود (روزانه)

دیدگاهتان را بنویسید