چگونه به ویتامین C پایبند باشیم و از مزایای آن بهره مند شویم



طبق شواهد علمی، ویتامین C یک ماده مغذی ضروری است که ما نمی توانیم بدون آن کار کنیم، به خصوص که توسط بدن انسان تولید نمی شود و باید از رژیم غذایی دریافت شود.

مشکل ویتامین C در حفظ سطوح بهینه برای اطمینان از سلامت کلی شما است که با افزایش سن و سلامتی دشوارتر می شود. در مقایسه با بزرگسالان جوان، افراد مسن و همچنین افراد سیگاری و افراد مبتلا به دیابت و فشار خون دارای سطوح پایین تری از ویتامین C هستند.

علاوه بر این، محتوای ویتامین C غذا از طریق نگهداری طولانی مدت و برخی روش‌های پخت و پز کاهش می‌یابد، بنابراین حتی اگر میوه‌ها و سبزیجات زیادی مصرف کنید، باز هم ممکن است از دست بدهید.

عقل سلیم ممکن است نشان دهد که مکمل ویتامین C می تواند حمایت غذایی ارزشمندی را ارائه دهد، اما مصرف ویتامین C به تنهایی لزوماً افزایش سطح پلاسمای خون را تضمین نمی کند. شما به شکلی از زایمان نیاز دارید که برداشتن آن آسان، طولانی مدت و به راحتی در دسترس باشد تا بدن شما آن را جذب و به طور موثر از آن استفاده کند.

اینجاست که بسیاری از مکمل های خوراکی کوتاهی می کنند. به عنوان مثال، قرص های سنتی ویتامین C که در طول زمان آزاد می شوند اغلب عبارتند از:

  • بزرگ و سخت بلعیده می شود
  • کند بازیگری
  • جذب ضعیف ۸
  • قابل قبول نیست
  • گران

در مقابل، پودر ویتامین C خوراکی می تواند چندین مزیت داشته باشد:

  • عملکرد سریع، بهبود جذب
  • ایده آل برای کودکان و افراد مسن، می توان آن را به مایعات اضافه کرد یا روی غذاها پاشید
  • تنظیم دوز بدون نیاز به قورت دادن چندین قرص بزرگ آسان است
  • راحت تر و قابل حمل تر، بدون نیاز به یخچال
  • حاوی پرکننده‌های غیرطبیعی نیست که معمولاً برای چسباندن مواد در قرص‌ها به یکدیگر استفاده می‌شوند
  • مقرون به صرفه تر از سایر اشکال ویتامین C است

چرا نوع ویتامین C تفاوت ایجاد می کند؟

ویتامین C یا اسید اسکوربیک یک ویتامین محلول در آب است، به این معنی که فقط می تواند به محیط های آبی در بدن برسد. همچنین تحت مکانیسم‌های جذب کاملاً تنظیم‌شده‌ای است که میزان جذب روده را در هر زمان محدود می‌کند.

با این حال، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید مطمئن شوید بدن شما بیشترین بهره را از ویتامین C مصرفی شما می‌برد.

ترکیب ویتامین C با انواع دیگر اسید اسکوربیک و مواد مغذی اضافی مانند آسکوربیل پالمیتات، منیزیم آسکوربات سدیم آسکوربات، بیوپرین، دی ریبوز و دی هیدروکورستین ممکن است به بهبود جذب آن در محیط‌های محلول در آب و چربی کمک کند و اثرات کلی آن بر سلامتی را افزایش دهد. .

چرا ویتامین C مورد علاقه قوی باقی می ماند؟

ویتامین C یک درمان برای تمام فصول است، به همین دلیل است که به ندرت کابینت حمامی در کشور وجود دارد که یک یا دو کاسه نداشته باشد.

در بهار هنگامی که آلرژی های فصلی در بدترین حالت خود قرار دارند، ویتامین C ممکن است کمک کند زیرا به عملکرد طبیعی سیستم ایمنی کمک می کند.

در این زمان، آسم و سایر بیماری های تنفسی اغلب شعله ور می شوند که منجر به عطسه، گرفتگی بینی و خارش قرمزی چشم می شود. این پاسخ آلرژیک توسط هیستامین ایجاد می شود، ماده ای که توسط سیستم ایمنی در پاسخ به آلرژن ها آزاد می شود.

واکنش‌های آلرژیک معمولاً زمانی رخ می‌دهند که سیستم ایمنی بدن نسبت به یک ماده بی‌ضرر مانند گرده واکنش بیش از حد نشان دهد.

حفظ یک سیستم ایمنی سالم ممکن است به عادی سازی واکنش های بدن به آلرژن ها کمک کند. مکمل ویتامین C همچنین ممکن است در هنگام تجربه برخی علائم ناخوشایند، حمایت تغذیه ای را فراهم کند.

در طول تابستان ویتامین C به تنهایی به عنوان یک آنتی اکسیدان مهم است که ممکن است از سلامت پوست شما حمایت کند. آنتی اکسیدان ها ترکیبات طبیعی هستند که به خنثی کردن رادیکال های آزاد کمک می کنند، که ممکن است در نتیجه قرار گرفتن بیش از حد مزمن در معرض نور خورشید رخ دهد.

از آنجایی که ویتامین C به محافظت از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو کمک می کند، می تواند در زمانی که پوست شما به بیشترین حمایت ممکن نیاز دارد، حمایت تغذیه ای مفیدی را ارائه دهد.

در ماه های غم انگیز پاییز با کوتاه‌تر و تاریک‌تر شدن روزها، باید رژیم غذایی خود را سالم نگه دارید و مکانیسم‌های مقابله‌ای را تا حد امکان برای جلوگیری از شروع SAD (اختلال عاطفی فصلی) جمع‌آوری کنید.

به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل، ویتامین C به ویژه مهم است زیرا به عملکرد روانی طبیعی کمک می کند.

فهمیدن اینکه چرا ویتامین C مفید است کار سختی نیست. این در غلظت های بالایی در مغز یافت می شود و اعتقاد بر این است که یک کوفاکتور مهم برای سنتز نوراپی نفرین و دوپامین است که انتقال دهنده های عصبی در تنظیم خلق و خو هستند.

یک مطالعه که توسط دانشگاه مک گیل در مونترال انجام شد و با بررسی حالات بیماران بیمارستانی انجام شد، نتایج مثبتی را پس از دادن ۵۰۰ میلی گرم ویتامین C دو بار در روز به شرکت کنندگان گزارش کرد. ۱۳

تمام زمستان شما همیشه می توانید از ویتامین C کمک بگیرید و از افرادی که قبلا سرماخوردگی و آنفولانزا دارند دوری کنید. ویتامین C به عملکرد طبیعی سیستم ایمنی کمک می کند و ممکن است نوع حمایت اضافی مورد نیاز شما را در این زمان از سال فراهم کند.

ویتامین C وظایف زیادی را در بدن انجام می دهد و اینها تنها چند مورد از دلایل زیادی هستند که ارزش سرمایه گذاری در دوز روزانه را دارد. اگر نگران این هستید که ممکن است سهمیه روزانه خود را دریافت نکنید، نگه داشتن چند کیسه پودر ویتامین C در جیب شما ممکن است خیال شما را راحت کند.

ژاکلین نیوزون لیسانس (Hons) در تغذیه درمانی

منابع

  1. Burr، ML، Elwood، PC، Hole، DJ، Hurley، RJ، Hughes، RE سطوح پلاسما اسید اسکوربیک و لکوسیت ها در افراد مسن. من باشم جی کلاین. نوتر، ۱۹۷۴، ۲۷، ۱۴۴-۵۱.
  2. Carr AC، Maggini S. ویتامین C و عملکرد سیستم ایمنی. مواد مغذی ۲۰۱۷; ۹ (۱۱): ۱۲۱۱.
  3. Calero CI و همکاران مدولاسیون آلوستریک گیرنده های GABA شبکیه توسط اسید اسکوربیک. J Neurosci. 29 ژوئن ۲۰۱۱; ۳۱ (۲۶): ۹۶۷۲-۸۲.
  4. Harper CA، Morton AD، Rolf EG. ترکیبات فنلی آب توت سیاه و تأثیر آنها بر اسید اسکوربیک. سوم، مکانیسم اکسیداسیون اسید اسکوربیک و مهار آن توسط فلاونوئیدها. G Food Tech. 1969; 4: 255-67.
  5. هریسون FE و می JM. عملکرد ویتامین C در مغز: نقش بیولوژیکی انتقال دهنده رادیکال آزاد آسکوربات (SVCT2). 15 مارس ۲۰۰۹; ۴۶ (۶): ۷۱۹-۷۳۰.
  6. https://www.sciencedirect.com/topics/pharmacology-toxicology-and-pharm Pharmaceutical-science/taxifolin. [Accessed 8.4.19]
  7. https://examine.com/supplements/black-pepper/. [Accessed 8.4.19]
  8. Mayersohn M, Robinson JB, Yung S. جذب اسید اسکوربیک در انسان: مقایسه چندین اشکال دارویی. مجله علوم دارویی ۱۹۸۲; ۷۱، ۳: ۲۸۲-۲۸۵.
  9. Nijfeldt Rig، Van N، Van Horn D، و همکاران. فلاونوئیدها: مروری بر مکانیسم‌های بالقوه اثر و کاربردهای بالقوه ام جی کلین کلین کلین. اکتبر ۲۰۰۱; ۷۴ (۴): ۴۱۸-۲۵.
  10. Verma SK (2016). توسعه محصولات غذایی کاربردی و تغذیه ای جدید، ویرایش: ۱، فصل: فرمول ها و چالش های تغذیه ای، ۱۶۱-۱۷۱. انتشارات دانشگاهی: آمریکا.
  11. پلتیه، O.، وضعیت ویتامین C افراد سیگاری و غیر سیگاری. من باشم جی کلاین. Nutr, 1970, 23, 520-4.
  12. Chalker E، Douglas CE و Hemila H. ویتامین C برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی. پایگاه داده سیستماتیک کاکرین ۲۰۰۷; ۳.
  13. چانگ ام و همکاران تامین ویتامین C باعث بهبود خلق و خوی بیماران بستری در بیمارستان می شود، تغذیه (۲۰۱۰).

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/
رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر