چگونه تا ۱۰۰ سال زندگی می کنید؟



چگونه تا ۱۰۰ سال زندگی می کنید؟

۹ درس بسیار ساده که شما را به پیری راهنمایی می کند!

هدف غیرممکن به نظر می رسد، درست است؟ اما این می تواند با کمک کمی از آنتی اکسیدان های قوی مانند گلوتاتیون و آلفا لیپوئیک اسید امکان پذیر شود.

البته، به این سادگی نیست، عوامل کلیدی دیگری وجود دارد که برای کمک به شما در دستیابی به یک زندگی طولانی و سالم ضروری است. اما اگر واقعاً در تلاش برای مهار تلفات زمان جدی هستید، ممکن است بخواهید ادامه مطلب را بخوانید…

اولاً، توجه به این نکته مهم است که تعداد کمی از مردم واقعاً در اثر کهولت سن می میرند. اغلب آنها زودتر از آنچه طبیعت در نظر گرفته است بیمار می شوند و می میرند.

برای اکثریت مردم جهان غرب، علل بیماری ناشی از عوامل سبک زندگی مانند سیگار کشیدن، رژیم غذایی نامناسب و عدم ورزش است.

میانگین امید به زندگی برای زنان در این کشور حدود ۸۲ سال و برای مردان کمتر، حدود ۷۵ سال است. با این حال، مطالعات نشان می دهد که می توان بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ زندگی کرد، اما چگونه می توان به آن دست یافت؟

گروهی از محققان دریافته‌اند که تعدادی از جوامع در سراسر جهان زندگی طولانی و سالمی دارند. واضح است که صدساله‌هایی که مورد مطالعه قرار گرفتند، همگی شامل اعمال خاصی در زندگی خود بودند که به آنها کمک می‌کرد تا با بیماری‌های کمتر، سطح بالاتری از نشاط و سلامتی به سال‌های طلایی خود برسند.

کاری که شما باید انجام دهید تا به همان مزایا و مزیت‌های ناسازگار سنی دست یابید، ساده‌تر نیست. به سادگی این درس های زندگی زنده را در برنامه روزانه خود بگنجانید، و ممکن است شما جزو معدود افراد خوش شانسی باشید که ۱۰۰ را دریافت می کنید.y کارت تولد از ملکه!

فعال باش

– نکته اصلی این است که شما باید حرکت را شروع کنید! فعالیتی را انتخاب کنید که به راحتی انجام می شود – دوچرخه زنگ زده خود را برای سواری، باغ، رقصیدن در اطراف خانه با موسیقی مورد علاقه خود یا پیاده روی به مغازه ها به جای رانندگی بگیرید.

همه صد ساله های موفق راه می روند. در واقع، پیاده روی سریع همان فواید قلبی عروقی دویدن را دارد، بدون اینکه مشکل مفصلی داشته باشد. همچنین استرس را از بین می برد و می تواند به هضم غذا بعد از غذا کمک کند.

– ۲۰ دقیقه سه بار در هفته به کاهش فشار خون، تقویت قلب، بهبود سطح کلسترول سالم و کاهش تمایل به لخته شدن خون کمک می کند.

وقتی گرسنه نیستید دست از خوردن بکشید

– از بشقاب های کوچک استفاده کنید، باقیمانده ها را ذخیره کنید و فورا ذخیره کنید

– آهسته تر بخور، بجو!

هنگام غذا خوردن بنشینید و همزمان مطالعه نکنید و تلویزیون تماشا نکنید

مکمل آلفا لیپوئیک اسید را امتحان کنید. نتایج یک مطالعه اخیر نشان داد که می تواند با افزایش سیری و همچنین کمک به کاهش وزن و چربی به کنترل اشتهای شما کمک کند.

از گوشت و غذاهای فرآوری شده خودداری کنید

مصرف گوشت را به دو بار در هفته یا کمتر محدود کنید

برای حفظ تعادل قند خون و کاهش گرسنگی و هوس، در هر وعده غذایی، مقدار کمی پروتئین بخورید. توفو یک غذای تقریبا کامل است….کالری کم، سرشار از پروتئین، غنی از مواد معدنی، بدون کلسترول، مکمل با آمینو اسیدهای مورد نیاز برای زندگی انسان و سرشار از استروژن گیاهی

لوبیا، حبوبات، عدس، غلات کامل، سبزیجات و میوه ها را هر روز در برنامه غذایی خود قرار دهید.

۴-۶ سبزی در روز و ۱-۲ وعده میوه بخورید. سبزیجات و میوه ها حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی هستند که برای سلامتی ضروری هستند. همچنین منبع خوبی از بسیاری از آنتی اکسیدان ها را تضمین می کند که به طور هماهنگ در بدن کار می کنند.

مکمل رژیم غذایی بد

بیا با آن روبرو شویم؛ دریافت میوه ها و سبزیجات تازه به اندازه کافی در رژیم غذایی همیشه آسان نیست. پخت و پز همچنین بسیاری از آنتی اکسیدان های مهم را از بین می برد.

شواهد خوبی وجود دارد مبنی بر اینکه دفاع آنتی اکسیدانی ضعیف به طور قابل توجهی به بیماری کمک می کند، بنابراین مهم است که سعی کنید سطوح نرمال خود را حفظ کنید. اگر می‌دانید رژیم غذایی شما واقعاً خوب نیست، ممکن است لازم باشد برخی از مکمل‌ها را اضافه کنید.

پس برای چه باید رفت؟ از نظر ضد پیری، گلوتاتیون و آلفا لیپوئیک اسید آنتی اکسیدان های اصلی در رقابت با زمان هستند.

آلفا لیپوئیک اسید (ALA)

وقتی صحبت از افزایش سطح انرژی در سنین بالا و حفظ سلامت قلب و مغز همراه با بینایی خوب می شود، نمی توانید با ALA اشتباه کنید.

این آنتی اکسیدان قوی نقش اساسی در تبدیل کربوهیدرات ها به انرژی دارد و در چربی ها و آب عمل می کند، بنابراین قادر است از تمام قسمت های سلولی در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت کند.

خواص آنتی اکسیدانی منحصر به فرد ALA برای مقابله با اثرات التهاب بسیار ارزشمند است. التهاب مداوم اغلب منجر به شرایط سلامت مفاصل و کیفیت پایین زندگی می شود.

دانشمندان دریافته اند که ALA بر کنترل قند خون نیز تأثیر مفیدی دارد. تحقیقات نشان می دهد که افراد مبتلا به دیابت و مبتلایان به سیروز و بیماری قلبی سطح پایین تر از حد طبیعی دارند.

گلوتاتیون

گلوتاتیون به دلیل نقش مرکزی آن در محافظت از سلول های بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد، اغلب به عنوان سم زدای اصلی شناخته می شود.

با سم زدایی موثر مواد مضر در روده قبل از رسیدن به گردش خون، به جوان ماندن شما کمک می کند.

همچنین نقش مهمی در افزایش پاسخ‌های ایمنی موفق در زمانی که بدن شما در معرض تهدید است ایفا می‌کند و برای کنترل التهاب حیاتی است – یک عامل خطر شناخته شده برای بسیاری از بیماری‌های مزمن تهدید کننده طول عمر.

با افزایش سن، توانایی شما برای تولید آنتی اکسیدان گلوتاتیون کمتر می شود. این شما را مستعد آسیب سلولی رادیکال های آزاد می کند، که اعتقاد بر این است که یکی از اجزای اصلی فرآیند پیری است.

روزانه شراب قرمز یا آب انگور بنوشید

انگور قرمز، شراب قرمز و آب انگور همگی منابع عالی رزوراترول هستند که اعتقاد بر این است که خواص آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی دارد.

یک یا دو لیوان (۱۲۵ میلی لیتر) شراب قرمز در روز مفید است – مصرف بیش از حد آن مضر است.

برای رهایی از استرس وقت بگذارید

آرام باشید و با دیگران ارتباط برقرار کنید

یک شبکه پشتیبانی قوی را حفظ کنید.

هر روز مدیتیشن کنید، از ۱۰ دقیقه شروع کنید و تا ۳۰ دقیقه تمرین کنید.

او هدفی برای زندگی دارد

– چرا صبح بیدار میشی؟ به چه چیزی علاقه دارید؟

– چیز جدیدی یاد بگیرید، نقاشی بکشید، پیانو بزنید، درس رقص بگیرید، زبان جدیدی را امتحان کنید.

خانواده را در اولویت قرار دهید

برای فرزندان، شریک زندگی و خانواده خود وقت و انرژی بگذارید.

اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که ارزش های شما را به اشتراک می گذارند

– افرادی را انتخاب کنید که از عادات سالم شما حمایت می کنند، شما را از نظر ذهنی به چالش می کشند و در صورت نیاز می توانید روی آنها حساب کنید.

– با این افراد روابط قوی برقرار کنید، مرتباً ملاقات کنید

پیوندهای اجتماعی و شبکه های حمایتی برای زندگی طولانی و شادی ضروری هستند

“فرآیند پیری را در آغوش بگیرید – فقط سالها را به زندگی خود اضافه نکنید، به سالهای خود زندگی اضافه کنید.”

نوشته شده توسط ژاکلین نیوزون – لیسانس (Hons) در تغذیه درمانی

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/
رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر