کارهایی که باید بعد از پرخوری بعد از یک وعده غذایی سنگین انجام دهید


اگر پرخوری می کنید یا احساس سنگینی می کنید، خود را سرزنش نکنید و نکات زیر را دنبال کنید. احساس گناه فایده ای ندارد.

بعد از یک وعده غذایی سنگین

کارشناسان نکاتی را برای تسکین ناراحتی بعد از یک وعده غذایی سنگین ارائه می دهند که به بهبود هضم و خلق و خوی شما کمک می کند. گاهی ممکن است بعد از مدت ها غذای مورد علاقه خود را خورده باشید یا در یک مهمانی بزرگ بیش از حد غذا خورده باشید. پس از خوردن زیاد یا خوردن بیش از حد غذا، ممکن است احساس ناراحتی و نفخ کنید. مجله دلتا در این مقاله به شما خواهد گفت بعد از یک وعده غذایی سنگین چه کاری باید انجام دهید؟

راه رفتن

پیاده روی سبک بعد از هر وعده غذایی توصیه می شود. متخصصان تغذیه معمولاً پیاده روی سبک را به مدت ۱۰ دقیقه بعد از غذا توصیه می کنند. کمی پیاده روی کنید. این باعث کاهش فشار و همچنین سرعت هضم غذا می شود. برای تسکین ناراحتی می توانید در داخل یا خارج از منزل پیاده روی آرام داشته باشید.

به یاد داشته باشید که پیاده روی بعد از غذا باید سبک باشد. هرگز بعد از خوردن غذا تند راه نروید، آهسته دویدن نیز ممنوع است، زیرا باعث تهوع و معده درد می شود.

بعد از یک وعده غذایی سنگین پیاده روی کنید

تنها مایع مجاز آب است

دتاکس واتر می تواند به هضم غذا کمک کند و مصرف اضافی سدیم را از بین ببرد. بسته به ذائقه و ترجیح خود، می توانید دتاکس واتر را به روش های مختلفی تهیه کنید، اما اساسی ترین آن آب لیمو است. کافی است یک فنجان آب داغ بخورید، چند قطره آب لیمو و کمی فلفل سیاه به آن اضافه کنید. به آن عسل یا نمک اضافه نکنید! همچنین، آب را یکباره ننوشید، در عوض آن را به آرامی در حالت نشسته بنوشید تا نتیجه بهتری بگیرید.

اخرین حرف

فراموش نکنید که نباید دراز بکشید. حتی اگر احساس ناراحتی می کنید، فقط با سرعت آهسته به راه رفتن ادامه دهید. دراز کشیدن بعد از غذا خوردن می تواند باعث سوزش سر دل یا رفلاکس اسید معده شود. اگر به سلامت دستگاه گوارش خود اهمیت می دهید، چگونه از سرطان روده بزرگ پیشگیری کنید؟ از دست نده

توجه: اگر احساس گناه شما بعد از غذا خوردن شدید و مکرر است، یا تمایل به برگشت غذا دارید، با پزشک مشورت کنید.

متخصص تغذیه

مطالعات پیشنهادی: مقاله ۷ نوشیدنی سالم و ساده که باید امتحان کنید را بخوانید