کاهش وزن بعد از سزارین تنها با 8 راه حل کامل و سالم


برای بسیاری از مادرانی که به تازگی با این روش زایمان کرده اند ، کاهش وزن بعد از سزارین بسیار مهم است. بدن بعد از بارداری نیاز به مراقبت ویژه دارد. بعد از سزارین ، بدن به 12 هفته (هر چند به طور پیش فرض بین 6 تا 8 هفته متغیر است) نیاز دارد تا بهبود یابد.

استادیار متخصص زنان و زایمان در دانشگاه کارولینای شمالی ، دکتر کریستینا مونز ، پس از این دوره پس از سزارین ، بخیه ها بهبود می یابندرحم به اندازه قبلی خود باز می گردد و مایع اضافی تجمع یافته در دوران بارداری تخلیه می شود. بنابراین ، باید به بدن زمان داد تا این دوره را بگذراند.

اما برای بسیاری از مردم ، بازگشت به وضعیت قبل از بارداری و تناسب اندام یک نگرانی اصلی است. در زیر ، ما برخی از استراتژی ها را برای کمک به کاهش وزن بعد از سزارین معرفی می کنیم.

8 راهکار برای کاهش وزن بعد از سزارین

کاهش وزن بعد از زایمان یکی از دغدغه های اصلی اکثر مادران است. داشتن اندام و تناسب اندام قبل از بارداری یکی از نگرانی هایی است که می توان در دوران بارداری به آن توجه کرد.

با این حال ، آنها نباید سلامت بدن خود را به خطر بیندازند و نباید با راه حل های ایمن به کاهش وزن روی آورند. در زیر چند راه حل م effectiveثر و ایمن را برای شما شرح خواهیم داد.

1. بالاتر از همه ، صبور باشید

همانطور که در ابتدای متن گفته شد ، دکتر مونس معتقد است بین 6 تا 8 هفته طول می کشد تا بدن پس از سزارین بهبود یابد و قبل از این زمان نباید فشاری به بدن وارد شود. بنابراین ، در این دوره ، فقط سلامت بدن خود را در سرلوحه کار خود قرار دهید و برای این کار ، غذاهای سالم مصرف کنید و بدن را مرطوب نگه دارید.

رژیم غذایی سالم بعد از سزارین

تنها چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که وقتی نوبت به کاهش وزن می رسد ، تمام قسمت های بدن تحت تأثیر قرار می گیرند و شما نمی توانید فقط یک قسمت از بدن خود را هدف قرار دهید. به همین دلیل است که باید روی کل بدن خود تمرکز کنید ، که این امر به زمان نیاز دارد.

2. تغذیه با شیر مادر بدون محدودیت کالری

وقتی نوزاد از شیر مادر تغذیه می کند ، 300 تا 500 کالری انرژی به طور طبیعی از بدن مادر نسبت به قبل سوزانده می شود. این مقدار کالری برای تولید و ترشح شیر برای تغذیه نوزاد از دست می رود.

کاهش وزن بعد از سزارین

به همین دلیل مادران بعد از سزارین بدون نیاز به کاهش وزن به سراغ کاهش وزن می روند. کالری و رژیم غذایی به یاد داشته باشید ، آنها مقداری از وزن باقی مانده حاملگی را پس از زایمان از دست می دهند.

در دوران شیردهی ، مادران باید روزانه 2500 کالری از انواع غذاها دریافت کنند. هر چه مقدار شیر کمتر باشد ، مقدار و حتی کیفیت شیر ​​بیشتر است. به جای محدود کردن کالری دریافتی خود در این مدت ، باید بر کیفیت غذای سالم و مصرف متعادل تمرکز کنید تا روند کاهش وزن را آغاز کنید.

3. غذا را از زندگی خود حذف نکنید و عاقلانه انتخاب کنید

در این مدت ، شما نباید بدن خود را از منابع غذایی محروم کنید یا به محدودیت های مصرف فکر کنید. بنابراین ، سعی کنید به جای حذف منابع غذایی ، گزینه های سلامتی را انتخاب کنید.

یعنی در مورد مصرف غذاهای مفید مانند سبزیجات ، میوه ها و غلات کامل تمرکز. شما حتی باید از پیروی از رژیم های مد یا رژیم های توصیه شده توسط دیگران اجتناب کنید.

چربی های سالم مانند آجیل بخورید. از قندهای مصنوعی برای کنترل قند خون خودداری کنید. اینها برای کاهش وزن و لاغری بعد از سزارین بسیار مهم هستند.

4. به اندازه کافی بخوابید

بی خوابی نه تنها بر تولید شیر مادر بلکه بر متابولیسم بدن ، گرسنگی و حتی انتخاب غذا نیز تأثیر می گذارد.

اگر مادر پس از زایمان به اندازه کافی نخوابد ، ممکن است یک میل مداوم به غذا خوردن و حتی احساس کند منابع غذایی ناسالم و مفید برای انتخاب. تهیه غذاهای سالم در خانه به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد که اکثر مادران جدید از آن برخوردار نیستند.

5. آب کافی بنوشید

مرطوب نگه داشتن بدن بسیار مهم است که از خوردن غذاهای ناخواسته و هوس های ناسالم برای تولید شیر اجتناب کنید. گاهی کوچک بودن نتیجه کم آبی بدن است که باید با هیدراته نگه داشتن بدن از آن جلوگیری کرد.

آب برای کاهش وزن بعد از زایمان

مادران بعد از تولد به آب بیشتری نسبت به سایر افراد نیاز دارند. زیرا از این آب برای تأمین نیاز شیر نوزاد استفاده می شود. این به جلوگیری از پرخوری و حتی کاهش وزن بعد از سزارین کمک می کند ، اما نباید با آب و نوشیدنی های سالم با منابع ناسالم مانند آب مصنوعی حاوی قند و فاقد فیبر جایگزین شود.

6. از بستن کمربند و کمربند بعد از زایمان خودداری کنید

به گفته یکی از متخصصان ورزش ، بسیار مهم است که اجازه دهیم ماهیچه ها قبل و بعد از بارداری به تنهایی کار کنند. این امر باعث تقویت عضلات اصلی بدن می شود.

استفاده از کمربند یا کمربند بعد از زایمان فقط باعث ضعیف شدن ماهیچه ها می شود. زیرا از ابزاری برای نگه داشتن و کوچک کردن آنها استفاده می شود. این مشکل فقط باعث شد ضعیف شدن ماهیچه های شکم خواهد بود.

7. بر تمرینات منظم تمرکز کنید

تمرینات شامل تمرینات ایزومتریک این کار را مانند اسکات یا پلانک که بر ثبات متمرکز شده است انجام دهید. این تمرینات به تقویت ماهیچه های لگن و شکم کمک می کند که در کاهش وزن بعد از سزارین بسیار موثر است.

ورزش برای کاهش وزن بعد از سزارین

حتی اگر زایمان طبیعی یا طبیعی اتفاق نیفتد ، به لگن فشار وارد می شود. برای کاهش وزن و تناسب اندام ، بهتر است فقط روی معده تمرکز نکنید ، بلکه تمریناتی را انجام دهید که کل بدن را مجبور به حفظ فرم خود کند.

پلانک و اسکات دو حرکت وجود دارد که پتانسیل انقباض ماهیچه های شکمی و بافت های اندام های دیگر را بدون انجام حرکت زیاد دارد.

8. حفظ سلامت اولیه بدن

سزارین ممکن است شامل شرایطی مانند بی اختیاری ادرار ، کمردرد و اختلال عملکرد لگن باشد. حتی اگر تنها هدف شما بعد از سزارین کاهش وزن است ، باید با ورزش این مناطق را تقویت کنید.

همچنین می توانید از تمرینات ذهنی مانند یوگا برای تقویت ستون فقرات خود برای این منظور استفاده کنید. می توانید هر روز تمرینات تنفسی را جلوی آینه انجام دهید و از سلامت جسمی و روحی خود لذت ببرید.

راه حل

کاهش وزن بعد از سزارین برای بسیاری از مادران مهم است. بازگشت به اندام قبل از بارداری می تواند یک هدف عالی برای مادران پس از زایمان باشد. با این حال ، آنها نباید به هیچ وجه سلامت خود را به دلیل این مشکل به خطر بیندازند.

منبع: womenshealthmag

دیدگاهتان را بنویسید