کاهش وزن و عدم تعادل هورمونی ۱


زنانی که به روند کاهش وزن می روند اغلب از وزن خود شکایت دارند !! آنها می گویند همه ما تمرین می کنیم ، اما چند پوند باقی مانده نمی میرد. معمولاً وقتی آنها را بررسی می کنیم ، می بینیم که برخی مشکلات هورمونی دارند. در واقع ، به طور خلاصه ، ممکن است با مشکل عدم تعادل در 4 هورمون روبرو شویم: استروژن ، انسولین ، کورتیزول ، آدیپونکتین. بیایید امروز در مورد عدم تعادل استروژن صحبت کنیم.

عدم تعادل در خون و استروژن بالا با تأثیر بر اندام ها از روند کاهش وزن جلوگیری می کند و حتی چاقی از نوع زنانه (گلابی شکل) با این هورمون ارتباط دارد. حال سوال اصلی این است که چگونه باید هورمون ها را متعادل کنیم. یکی از راه های اصلی برای دریافت فیبر کافی.

وقتی به مطالعات بزرگ فراتحلیل نگاه می کنیم. ما دریافتیم که مصرف فیبر می تواند بر گیرنده های استروژن تأثیر بگذارد و حتی از سرطان هایی مانند سینه ، آندومتر و سرطان جلوگیری کند. با مصرف صحیح و مصرف فیبر ، استروژن در گردش را با تأثیر بر گیرنده های استروژن کاهش می دهیم.

همه می دانیم که منابع اصلی فیبر سبزیجات و حبوبات ، به ویژه سبزیجات کلم (کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و …) و همچنین غذاهای مورد علاقه من مانند دانه کتان و چیا است. .) ⠀⠀⠀⠀⠀

بسیار خوب! بین 25 تا 40 گرم فیبر در روز یک هدف خوب برای زنان است (توجه: توجه داشته باشید که سبزیجات به ویژه کلم می تواند باعث نفخ شود ، در این صورت استفاده از کپسول های کربوژل و نوشیدن آب کافی خوب نیست!)

برای عملی کردن این ایده ، من یک میان وعده عالی و خوشمزه پیشنهاد می کنم که می تواند فیبر مورد نیاز شما را تامین کند:

کلم بروکلی (2 فنجان): 5 گرم

گل کلم (2 فنجان): 4.5 گرم

بروکسل (2 فنجان): 8 گرم

دانه چیا (2 قاشق غذاخوری): 7 گرم

دانه کتان (2 قاشق غذاخوری): 8 گرم

توت فرنگی یا تمشک (1 فنجان): 8 گرم

آیا دوست دارید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب یا روغن زیتون به این سالاد اضافه کنید؟

حالا به ما بگویید ، آیا فکر کرده اید که روزانه چقدر فیبر دریافت می کنید؟ منبع مورد علاقه فیبر شما چیست و چگونه آن را روزانه دریافت می کنید؟

موفق و سلامت باشید

دیدگاهتان را بنویسید