کاهش چربی شکم با پنج ماده مغذی متخصص تغذیه اصفهان


چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

برخی از غذاها و مواد مغذی به خوبی چربی شکم را هدف قرار می دهند ، که برخی از آنها جزء منظم رژیم مدیترانه ای هستند. در ادامه این مقاله ، از سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، با پنج ماده غذایی که مصرف منظم آنها می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند ، بیشتر آشنا خواهیم شد.

1. وکیل دادگستری

آووکادو سرشار از مواد مغذی است. آنها منبع خوبی از چربی های سالم ، فیبر ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و مواد معدنی مختلف از جمله پتاسیم هستند. این ماده معدنی از عملکرد قلب پشتیبانی می کند و همچنین به عنوان یک دیورتیک عمل می کند. در تنظیم فشار نقش دارد.

یک مطالعه جدید نشان داده است که آووکادو همچنین می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. در این مطالعه ، 111 فرد بزرگسال حضور داشتند که به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. اعضای یک گروه آووکادوی تازه را به عنوان بخشی از وعده غذایی روزانه خود دریافت کردند ، در حالی که گروه دوم بدون خوردن آووکادو به همان میزان کالری دریافت کردند. پس از سه ماه ، افرادی که آووکادو خوردند ، کاهش چربی احشایی را تجربه کردند ، که در گروه دیگر ظاهر نشد.

حتی اگر هر روز آووکادو کامل نمی خورید ، افزودن این میوه به رژیم غذایی و مصرف آن تا حد ممکن یک استراتژی هوشمندانه برای محافظت از سلامتی شما است.

2. مغزهای خوراکی

آجیل های خوراکی بخشی جدایی ناپذیر از رژیم مدیترانه ای هستند که چربی های سالم همراه با پروتئین گیاهی ، آنتی اکسیدان ها ، فیبر و طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی را تأمین می کنند. در میان آنها ، مواد مغذی زیادی وجود دارد که ممکن است بزرگسالان از آن ها کم باشند ، از جمله منیزیم ، که از سلامت روان و خواب خوب پشتیبانی می کند.

مشخص شده است بزرگسالانی که به طور متوسط ​​حداقل یک چهارم اونس (7 گرم) آجیل شامل بادام ، آجیل برزیلی ، بادام هندی ، فندق ، ماکادامیا ، گردو ، پسته و گردو مصرف می کنند دارای شاخص توده بدن هستند. به فشار کمتر از افرادی است که از این غذا استفاده نمی کنند. آنها همچنین اندازه کمر کوچکتری دارند که نشان دهنده تجمع چربی شکمی است.

اگر به مغزهای خوراکی حساسیت ندارید ، آنها را به وعده های غذایی روزانه خود اضافه کنید یا به عنوان میان وعده بخورید.

3. عدس

عدس را می توان یکی از غذاهای فوق العاده ای دانست که اکثر ما معمولاً آن را نادیده می گیریم. عدس به طور طبیعی فاقد گلوتن نیست ، بلکه مقرون به صرفه ، همه کاره ، سازگار با محیط زیست ، رضایت بخش و بسیار مغذی است. عدس سرشار از پروتئین های گیاهی ، مواد معدنی ، ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و فیبر است.

نتایج یک مطالعه که چربی شکم بزرگسالان را بیش از پنج سال تحت نظر داشت. هر 10 گرم افزایش مصرف فیبر محلول ، تجمع چربی احشایی را 3.7 reduce کاهش می دهد. یک وعده عدس پخته دارای 14 گرم فیبر است که حدود نیمی از آن فیبر محلول است که به تنظیم حرکات روده و کاهش کلسترول نیز کمک می کند.

4. غلات کامل

محبوبیت روزافزون رژیم های کتو و پالئو باعث شده است بسیاری از مردم از مصرف غلات اجتناب کنند. اما غلات کامل می توانند مزایای سلامتی مختلفی از جمله کاهش چربی شکم را ارائه دهند. یک مطالعه روی بیش از 2800 شرکت کننده نشان داد که خوردن غلات کامل با کاهش چربی زیر جلدی و احشایی مرتبط است ، در حالی که غلات تصفیه شده مانند نان ، برنج و ماکارونی سفید با افزایش چربی در شکم مرتبط است.

به جای اجتناب از غلات سبوس دار ، مصرف مقادیر متوسط ​​غلات سبوس دار را با توجه به نیاز انرژی خود در نظر بگیرید ، این بدان معناست که در مواقعی که فعالیت کمتری دارید وعده های غذایی کم حجم تری مصرف می کنید و هنگامی که فعالیت بیشتری دارید وعده های غذایی بزرگتر می خورید. انتخاب های خوب شامل جو دوسر ، کینوا و برنج قهوه ای است.

5. ماهی قزل آلا وحشی

ویتامین D به ویژه برای برخی از عملکردهای بدن از جمله ایمنی ، تنظیم تراکم مواد معدنی استخوان و سلامت روان بسیار مهم است. مطالعات نشان داده است که سطوح پایین ویتامین D با افزایش کل چربی بدن و چربی احشایی در زنان و چربی احشایی در مردان ارتباط دارد.

ماهی قزل آلا یکی از بهترین منابع ویتامین D. یک وعده (113 گرم) این ماهی می تواند 80 درصد ارزش روزانه ویتامین D را تامین کند. شما می توانید ماهی قزل آلا را به اشکال مختلف به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

اگر ماهی یا ماهی قزل آلا که ماهی مورد علاقه شما نیست نمی خورید ، غذاهای غنی شده با ویتامین D مانند مقداری شیر گیاهی بخورید یا مکمل هایی از این ویتامین مصرف کنید که روزانه 800 تا 1000 واحد بین المللی را تأمین می کند.


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای اساسی در تغذیه و میزان و نحوه غذا خوردن ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر کلیک کنید. رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در اصفهان.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب پیشنهادی:

6 راه برای دریافت امگا 3

گوشت بخورید یا نخورید

با رژیم غذایی بوی بد دهان را از بین ببرید

وزن کم و پوکی استخوان



دیدگاهتان را بنویسید