کیت ضروری ماراتون: گلوتاتیون، ویتامین C و ویتامین B کمپلکس



دوندگان ماراتن گروهی متعهد و متمرکز هستند که بدن خود را تا مرزها فشار می دهند تا در تلاش برای رسیدن به خلسه نهایی برای عبور از خط پایان باشند.

استراتژی های بهبود عملکرد مهم هستند و نباید آنها را سهل انگاری کرد. آماده شدن برای رویداد بزرگ نه تنها باید در مورد ساختن مایل ها و انتخاب کفش مناسب دویدن باشد، بلکه باید مطمئن شوید که می توانید بیشترین بهره را از بدن خود ببرید و از صدمات جلوگیری کنید.

در اینجا چند نکته مهم در مورد عملکرد اوج و همچنین جزئیات پایین در مورد علت وجود دارد ویتامین C، گلوتاتیون و ویتامین B کمپلکس بخشی ضروری از برنامه تمرینی شما هستند.

بهبود عملکرد با ویتامین ها و مواد معدنی

برای عملکرد ورزشی مطلوب، باید به سطح ویتامین و مواد معدنی خود توجه داشته باشید. این عناصر برای تولید انرژی، عملکرد سیستم ایمنی، سلامت استخوان و به ویژه برای محافظت از بدن شما در برابر اکسیداسیون حیاتی هستند.

ویتامین ها و مواد معدنی نیز برای سایر فرآیندهای فیزیولوژیکی ضروری هستند که به شما امکان می دهد ریکاوری کنید و با ورزش سازگار شوید.

همانطور که تمرینات ورزشی خود را مطابق با برنامه ماراتن خود افزایش می دهید، بدن شما گردش مالی و از دست دادن این مواد مغذی را افزایش می دهد، به این معنی که باید مطمئن شوید که سطوح را در رژیم غذایی خود افزایش دهید.

مگر اینکه شما یک ورزشکار بسیار استقامتی باشید، حفظ تعادل مناسب می تواند دشوار باشد. مکمل غذایی مناسب می تواند بیمه سلامت حیاتی را برای شما فراهم کند.

ضروری برای انرژی – ویتامین های B کمپلکس

ویتامین های B نقش حیاتی در تولید انرژی و همچنین کمک به ساخت و ترمیم عضلات دارند. بر اساس برخی تحقیقات، اگر ورزشکار بسیار فعالی هستید، ممکن است نیاز داشته باشید مقدار توصیه شده روزانه ویتامین B خود را دو برابر کنید.

ویتامین B12 و اسید فولیک اهمیت ویژه ای دارند. کمبود هر یک از اینها می تواند منجر به کم خونی شود که شما را مستعد خستگی می کند و می تواند عملکرد شما را بسیار تحت تاثیر قرار دهد.

مراقبت از گیاهخواران و وگان ها، مکمل های ویتامین B ممکن است برای شما ضروری باشد.

همه ویتامین C مهم است

واضح است که مبارزه با خستگی و حفظ سطح انرژی شما در یک برنامه تمرینی از اهمیت بالایی برخوردار است.

تولید انرژی وابستگی زیادی به بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی به ویژه ویتامین C دارداین یک کوفاکتور ضروری در فرآیندهای متابولیک است که از گلوکز انرژی تولید می کند.

همچنین برای جذب آهن لازم است که برای انتقال اکسیژن به سلول های خود برای تولید انرژی لازم است. کمبود آهن یکی از علل شایع خستگی است.

خنثی سازی رادیکال های آزاد با آنتی اکسیدان ها

ورزش هوازی باعث سوختن اکسیژن در بدن می شود که باعث آزاد شدن رادیکال های آزاد می شود. اینها پتانسیل ایجاد استرس اکسیداتیو را دارند که می تواند منجر به آسیب و آسیب عضلانی شود.

آنتی اکسیدان ها برای خنثی کردن این اثرات با حذف مولکول های مضر یا جلوگیری از بروز واکنش ها مورد نیاز هستند. استفاده از آنتی اکسیدان ها می تواند مزایایی برای سلامت عملکرد و بازیابی داشته باشد.

شواهد تحقیقاتی تأیید می کند که ورزشکاران با استقامت بالا به دلیل حجم زیاد تمرینی که در آن شرکت می کنند، نیاز بیشتری به محافظت از بدن خود در برابر آسیب اکسیداتیو دارند.

گلوتاتیونE – آنتی اکسیدان های قوی

اگر می خواهید ریکاوری کافی عضلات را حفظ کنید و به بهترین شکل ممکن برسید، باید موثرترین آنتی اکسیدان را برای مدیریت استرس اکسیداتیو انتخاب کنید.

گلوتاتیون یک مزیت متمایز به شما می دهد زیرا مزایای قابل توجهی برای مبارزه با آسیب اکسیداتیو در هنگام استراحت و در پاسخ به ورزش فراهم می کند.

گلوتاتیون یک آنتی اکسیدان قوی است که در هر سلول بدن شما یافت می شود. نه تنها رادیکال های آزاد مضر و ترکیبات فعال اکسیژن را خنثی می کند، بلکه سایر آنتی اکسیدان های مهم مانند ویتامین C و E را نیز بازیافت می کند و توانایی بدن برای محافظت از بافت ها را افزایش می دهد.

محققان به این نتیجه رسیده اند که ورزش طولانی مدت باعث کاهش گلوتاتیون بدن می شود. مطالعات همچنین نشان داده اند که افزایش سطح گلوتاتیون باعث کاهش آسیب عضلانی، افزایش قدرت و استقامت، کاهش زمان ریکاوری و تغییر متابولیسم تولید چربی برای رشد عضلات می شود.

یه چیز دیگه…

قبل از اینکه برای خرید و تهیه مکمل‌ها عجله کنید، توقف کنید و به شکلی که می‌خرید فکر کنید. مکمل های خوراکی به دلیل محدودیت های گوارشی در روده بسیار ضعیف توسط بدن جذب می شوند.

اثربخشی و جذب عوامل کلیدی در هر مکمل غذایی است، به همین دلیل است که فرم های چرب ویتامین C و ویتامین های B کمپلکس و گلوتاتیون بهترین انتخاب هستند. محصولات آلترینت حداکثر فراهمی زیستی را فراهم می کنند که از قدرت و جذب هر مکمل استانداردی فراتر می رود.

اطمینان حاصل کنید که مکمل هایی را انتخاب کنید که در واقع به سلول های مورد نیاز شما می رسند!

اکنون که ابزارهای مورد نیاز را در اختیار دارید، تنها چیزی که برای گفتن باقی مانده این است که “آماده شوید!”

ژاکلین نیوزون لیسانس (Hons) در تغذیه درمانی

داور:

براخویس ای جی و هاپکینز دبلیو جی. تأثیر آنتی اکسیدان های رژیم غذایی بر عملکرد ورزشی: مروری. پزشکی ورزشی ۲۰۱۵; ۴۵، ۷: ۹۳۹-۹۵۵.

Brier SC و Goldfarb A. تاثیر مکمل ویتامین C با دوز بالا بر درد عضلانی، آسیب، عملکرد و استرس اکسیداتیو ورزش غیرعادی. مجله بین المللی تغذیه ورزشی و متابولیسم، ۲۰۰۶، ۱۶، ۲۷۰-۲۸۰.

Ciampas GT و Joyal AV. اقدامات فرآیندی نوآورانه و حمایت تغذیه ای برای رویدادهای استقامت جمعی. پزشکی ورزشی. ۲۰۱۵; ۴۵، ۱: S61-S69.

Lew H و Quintanhila A. تأثیر تمرینات استقامتی و ورزش بر ظرفیت آنتی اکسیدانی و سم زدایی استامینوفن. سینتیک پزشکی خسته Eur J. ۱۹۹۱; ۱۶، ۱:۵۹-۶۸.

ویلیامسون ای. اثرات تغذیه ای رویدادهای پیاده روی استقامتی شدید و دویدن. Xtreme Physiol Med ۲۰۱۶; ۵:۱۳

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/
رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر