یائسگی و کاهش وزن را از نظر پزشکی درک کنید


نویسنده: دکتر شلی مسر ، مدیر پزشکی – کاهش وزن Red Mountain®

یائسگی: این کلمه به تنهایی ترس را از دل بسیاری از زنان بر می انگیزد. من اغلب بیمارانی را می بینم که نگران این هستند که با صورت قرمز یکدفعه شوند ، قلب خود را که مدام خیس عرق است و دیگر علاقه ای به فعالیت در رختخواب ندارند ، فراموش می کنند. با این حال ، نیازی به این نیست. در این زمان می توان با لطف و اطمینان قایقرانی کرد.

اولین قدم درک یائسگی از منظر پزشکی است.

میانگین سن یائسگی 52 سال است ، اما ممکن است برای برخی زودتر و برای برخی دیگر دیرتر رخ دهد. علائم آن شامل گرگرفتگی ، نوسانات خلقی ، فراموشی ، مشکل در تمرکز ، مشکل در خواب ، خشکی واژن ، کاهش میل جنسی ، بی اختیاری ادرار و افزایش عفونت های واژن و مثانه است.

با این حال ، نگران کننده ترین علامت برای بسیاری ، افزایش وزن است.

علم یائسگی:

با ورود زنان به دوران یائسگی ، عملکرد تخمدان شروع به کاهش می کند. تخمدانها کمتر ماده ای به نام اینهبین تولید می کنند که به طور معمول ترشح هورمونی به نام FSH را در مغز مهار می کند. از آنجا که این فرایند به اندازه کافی مهار نمی شود ، سطح FSH افزایش می یابد که باعث تحریک تخمدان ها برای تولید استروژن بیشتر می شود. با گذشت زمان ، این فرآیند فولیکول های تخمدان را می سوزاند و منجر به کاهش تولید استروژن می شود. با فعال نبودن تخمدان ، سایر هورمونهای تخمدان ، پروژسترون و تستوسترون نیز کاهش می یابد.

هنگامی که سطح استروژن کاهش می یابد ، غدد فوق کلیوی با افزایش کورتیزول واکنش نشان می دهند که باعث افزایش رسوب چربی به ویژه در اطراف شکم می شود. چربی سوزی نیز در صورت کاهش استروژن در گردش کاهش می یابد و از بین بردن چربی سفت شکم را دشوار می کند.

این سطح پایین هورمون چه چیزی عالی است؟

تغییر در سطح هورمون ها نه تنها به علائم یائسگی کمک می کند ، بلکه در توضیح تأثیرات بر وزن در این مرحله از زندگی بسیار مهم است.

پیری ، پیری غده فوق کلیوی منجر به کاهش بیشتر استروژن و تستوسترون می شود و همچنین باعث می شود احساس خستگی کنیم. در نتیجه ، ما اغلب با گذراندن این روند کم تحرک تر می شویم. علاوه بر این ، تستوسترون برای تحریک و حفظ توده عضلانی که یک بافت بسیار متابولیکی فعال است ، مورد نیاز است.

کاهش سطح استروژن و تستوسترون در حال حاضر باعث تغییر در ترکیب بدن ما به یکی از چربی های بیشتر و ماهیچه های کمتر می شود.

یکی دیگر از پیامدهای کاهش استروژن و تستوسترون ، افزایش مقاومت به انسولین است. وقتی بدن ما نسبت به انسولین مقاوم باشد یا کمتر پاسخگو باشد ، بدن ما گلوکز مصرفی ما را گرفته و به صورت چربی ذخیره می کند.

برخی از زنان با علائم قابل تحمل وارد یائسگی می شوند و ساختار نازک خود را حفظ می کنند. چه طور ممکنه؟

یک ایده خوب این است که با وزن طبیعی وارد دوران یائسگی شوید و رژیم ورزشی خود را حفظ کنید ، زیرا مطالعات نشان می دهد زنان لاغر و فعال علائم کمتری در دوران یائسگی تجربه می کنند. آنها همچنین راحت تر وزن خود را حفظ می کنند. بنابراین ، اگر به زمان یائسگی نزدیک نشده اید ، اکنون زمان خوبی است تا مطمئن شوید که سبک زندگی سالمی دارید و بدن خود را به بهترین وزن سالم می رسانید.

برای کسانی که این روند را طی می کنند یا کسانی که آن را به پایان رسانده اند و اضافه وزن را تجربه کرده اند ، لطفا امید خود را از دست ندهید. با انجام مراحل زیر می توانید محیط هورمونی خود را به نفع کاهش و حفظ وزن بهبود بخشید:

1. برنامه کاهش وزن پزشکی را شروع کنید جایی که ارائه دهندگان می توانند بر اساس نیازهای شخصی شما با شما کار کنند. RM3® یک برنامه عالی برای کمک به زنان در این مرحله انتقالی است تا سریع و م effectivelyثر وزن خود را کاهش دهند.

2 به دلیل افزایش مقاومت به انسولین ، کاهش مصرف کربوهیدرات مانند شکر و نشاسته به کاهش ذخیره چربی کمک می کند. بسیاری از ما متوجه شده ایم که چگونه این کوکی بسیار سریعتر از زمانی که در بیست سالگی بود روی ران ما ظاهر می شود. کربوهیدرات اضافی را با پروتئین بدون چربی و مقدار زیادی سبزیجات تازه جایگزین کنید.

3. ورزش کنید! اطمینان حاصل کنید که برنامه ورزشی شما شامل تمرینات قدرتی و همچنین تمرینات قلبی است تا به شما در افزایش توده عضلانی کمک کند.

4. از مکمل استفاده کنید RM مقاومت کنیدبه این محصول در مبارزه با مقاومت به انسولین در بدن به کاهش میزان گلوکز تبدیل شده به ذخیره چربی کمک می کند. مزایای کنترل هوس های قندی ، افزایش انرژی و کاهش استرس و اضطراب را افزایش داده است.

5- هورمون درمانی را در نظر بگیرید. ما هورمون های زیستی را توصیه می کنیم تا به سطح شما کمک کند. مطالعات نشان نمی دهد که در زنان تحت هورمون درمانی افزایش وزن به جز افزایش کمی در وزن آب و افزایش بافت سینه در زمانی که سطوح بیش از حد زیاد است ، افزایش می یابد. هورمون ها همچنین می توانند به بهبود حساسیت به انسولین در مبارزه با اثر ذخیره چربی انسولین اضافی کمک کنند.

6 از مکمل RM Resveratrol استفاده کنیدبه RM Resveratrol یک مکمل ضروری برای کسانی است که می خواهند با اثرات پیری مبارزه کنند. این یک آنتی اکسیدان قوی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن کمک می کند و می تواند خطرات بیماری هایی مانند سرطان و بیماری های قلبی را کاهش دهد. همچنین به تحریک متابولیسم و ​​کاهش التهاب در بدن کمک می کند. التهاب به عنوان یکی از عوامل افزایش وزن شناخته شده است.

7. DHEA را مصرف کنید. این مکمل در دفاتر ما موجود است. DHEA محصول غده آدرنال است که سپس به تستوسترون و استروژن تبدیل می شود.

همانطور که می بینید ، یائسگی با موفقیت برطرف می شود. این زمان برای جشن گرفتن دستاوردهای زندگی و کسب سالها دانش در حالی که منتظر همه چیزهایی هستید که در آینده است ، است.

دیدگاهتان را بنویسید