آمریکا یا کانادا؟ بازار کار کدام کشور برای فارغ التحصیلان بهتر است؟


آمریکا یکی از مهاجر پذیر ترین کشور های دنیاست.سیستم آموزشی قوی،نرخ بیکاری پایین، در آمد بالا و قدرت اقتصادی برتر در آمریکا باعث افزایش تقاضا اخذ اقامت آمریکا شده است .استاندارد تحصیل در آمریکا به قدری بالا است که می توان اطمینان داشت دانش آموزان و دانشجویان از بهترین موقعیت های تحصیلی برخوردار خواهند بود. سیستم آموزشی آمریکا شهرت جهانی دارد. طبق گزارشات بدست آمده، 13تا 15کالج و دانشگاه آمریکایی در بین 20 موسسه آموزشی برتر جهان قرار دارند وکانادا هم یکی دیگر ازکشورهای مهاجرپذیر است و افراد بسیاری از کشور های مختلف از جمله کشور ایران، زندگی کردن در کانادا را در برنامه های آینده خود قرار داده اند. در کشور کانادا، امکانات لازم در زمینه های تحصیلی، شغلی، امنیت، حمل و نقل و… به بهترین به شهروندان ارائه می شوند و این کشور، جز کشور هایی است که بیشترین خدمات را برای شهروندان خود در نظر گرفته است.

آمریکا و کانادا به دلیل داشتن فرصت های شغلی فوق العاده، پیشرفت اقتصادی و کیفیت بالای زندگی، 2کشور از میان بهترین کشور های جهان برای اپلای یا مهاجرت محسوب می شوند. با این حال، قوانین مهاجرتی، هزینه تحصیل در کانادا و آمریکا ونظام سلامت آنها با یکدیگر تفاوت های قابل توجهی دارند. به همین دلیل، بسیاری از افراد که قصد مهاجرت دارند در انتخاب میان آمریکا یا کانادا مردد هستند.

آنچه در این مقاله می خوانیم

مقایسه ساعت کاری در کانادا و آمریکا

در کانادا هفته کاری از دوشنبه تا جمعه از ساعت 9صبح تا 5 بعداز ظهر است. با این حال، از نظر قانونی حداقل ساعت کاری که کارکنان باید در هفته کار کنند وجود ندارد. بسیاری از کارمندان می توانند با کارفرمایان خود در مورد شرایط کاری مختلف مانند کار از خانه یا کار در ساعت اضافی در طول روز مذاکره کنند.

روز کاری معمولی در آمریکا 8 ساعت از دوشنبه تا جمعه است. با این حال، برنامه های مختلفی وجود دارند که کارفرمایان ممکن است آنها را اجرا کنند. برخی از شرکت ها ساعت کاری انطعاف پذیری ارائه می دهند و به کارمندان اجازه می دهند زمان شروع و پایان خود را تعیین کنند. مرخصی با حقوق برای تعطیلات ، روزهای بیماری یا اوقات شخصی نیز در آن ها گنجانده شده است.

مقایسه امید به زندگی کانادا و آمریکا

مطالعه ای توسط دانشگاه های تورنتو نشان نشان می دهد که کانادایی ها شاد تر از آ مریکایی ها هستند، بنابراین امید به زندگی در کانادا نیز بالاتر است.کانادایی ها دولت خود را به عنوان یک نیروی مثبت می بینند در حالی که آمریکایی ها به دخالت دولت در همه امور مشکوک هستند. در آمریکا صنعت سرگرمی (فیلم،موسیقی،کلاب )بسیار پر رونق تراز کانادا است.کانادایی ها تمایل دارند خود را بخشی از یک کل جمعی بینند در حالی که آمریکایی ها بیشتر فرد گرا هستند.

اگر می حواهید در محیطی با کمترین فاصله طبقاتی و به دور از نژاد پرستی زندگی کنید و در کنار آن از خدمات بهداشتی و عمومی رایگان نیز استفاده کنید مهاجرت به کانادا را انتخاب کنید.

اگر می خواهید در کشوری با سیستم آموزشی قوی، تاپ ترین دانشگاه های دنیا ، اقتصاد قوی و کار آمد و شرایط ایده آل، زندگی کنید مهاجرت به آمریکا را انتخاب کنید.

حقوق ماهانه پس از کسر مالیات در کانادا 2850دلار و در امریکا 4670دلار است.

نرخ ها در امریکا و کانادا بسیار پایدار و نسبتا منصفانه هستند. این موضوع به دلیل رویکرد بازار آزاد در هردو کشور است که به بازرگانان اجازه می دهد قیمت ها را بدون دخالت دولت تعیین کنند. به همین دلیل، قیمت های کالا به ندرت تغییر می کند و تغییرات کمی دارند .

هزینه زندگی در آمریکا و کانادا

مقایسه اقتصاد کانادا و آمریکا

یکی از مهم‌ترین موضوعات در رابطه با مهاجرت به کشورهای خارجی، اطلاع از اقتصاد آن کشورها است. اگر کشوری دارای اقتصاد قوی باشد، فرصت‌های شغلی و استانداردهای بالای زندگی را برای شهروندان خود فراهم می‌کند. کانادا و آمریکا، اگر چه از نظر جمعیت و رقابت شغلی با هم متفاوت‌اند، اما هر دو از نظر اقتصادی قوی هستند. در ادامه، درباره شاخص‌های اقتصادی سالم صحبت کرده‌ایم.

کانادا و آمریکا هردو نرخ بیکاری پایینی دارند و همیشه از مهاجران با اپلای کاری استقبال می‌کنند. کشور کانادا در سال 2023 نرخ بیکاری 5.8 درصد و آمریکا 3.7 درصد دارد.

کشور آمریکا به دلیل جمعیت بیشتری که نسبت به کانادا دارد، تولید ناخالص داخلی بیشتر و در کل اقتصاد متنوع‌‌تری دارد. در سال 2023 تولید ناخالص داخلی کشور کانادا 51 هزار دلار و کشور آمریکا 70 هزار دلار ثبت شده است.

سخن پایانی

معمولا مهاجران کشور کانادا را به آمریکا ترجیح می‌دهند. این امر ناشی از گزینه‌های بیشتر مهاجرت به کانادا نسبت به گزینه‌های مهاجرت به آمریکاست. از سوی دیگر، روند بررسی درخواست شما برای مهاجرت به کانادا معمولا کمتر از آمریکا طول می‌کشد و این امر می‌تواند یک ویژگی بسیار مثبت برای کانادا باشد.

علاوه‌بر این، هزینه زندگی در کانادا کمتر از هزینه در آمریکاست و شهریه دانشگاه‌های این کشور نیز به‌طور قابل‌توجهی کمتر از شهریه دانشگاه‌های آمریکاست. بنابراین، تصمیم‌گیری برای تحصیل در کانادا یا آمریکا می‌تواند از این بعد آسان باشد. با این وجود، آمریکا خانه بسیاری از دانشگاه‌های برتر دنیاست و از این نظر می‌تواند گزینه بسیار جذابی برای دانشجویان باشد. به‌طور کلی، پس از اینکه مزایا و معایب مهاجرت به ایالات متحده یا کانادا را بررسی کردید، مهم است که به علایق و ترجیحات خود نیز توجه کنید و در نهایت، بر اساس همه فاکتورهای مهم تصمیم بگیرید.