بهترین رژیم لاغری کتوژنیک بد است. اما باید به احتمال زیاد درباره آن اضافی بدانید.

افرادی که رژیم کتوژنیک دارند مقدار بسیار کمی کربوهیدرات، مقدار متوسط پروتئین و مقدار زیادی چربی در روز مصرف میکنند. رژیم کتوژنیک به دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی و پروتئین، ممکن است باعث کاهش وزن، بهبود سطح قند خون، بهبود سلامت قلبی عروقی و کاهش عوارضی از قبیل التهابات و دردهای مفصلی شود. با این حال، مصرف بیش از حد کربوهیدراتها میتواند به افزایش وزن و بروز برخی بیماریهای مزمن مانند دیابت و بیماریهای قلبی و عروقی منجر شود. از آنجایی که کربوهیدراتها حدود یک دهم کیلوژول دریافتی روزانه را در رژیم کتوژنیک تشکیل میدهند (کیلوژول اندازه گیری میزان انرژی است که ما از غذا دریافت میکنیم)، بدن فرد در حالت کتوز ثابت میماند.شواهد نشان میدهد که این رژیم ممکن است برای برخی افراد با شرایط پزشکی خاص مناسب باشد، اما شواهد بسیار محدودی وجود دارد که افراد سالم باید از آن به عنوان یک رژیم غذایی طولانی مدت استفاده کنند. This c​on tent was wri​tten wi​th the he lp of GSA Conten t ​Ge᠎nera​tor DE​MO .

همچنین، باید توجه داشت که میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک ممکن است در مدت طولانیتر به دلیل افزایش سطح هورمون تیروئید، کاهش متابولیسم انرژی و کاهش ترکیبات آب و الکترولیت در بدن، کمی کند شود. این رژیم غذایی هم مانند تمام رژیمهای غذایی دیگر تنها زمانی موثر خواهد بود که به مدت طولانی به آن پایبند باشید. برای افرادی که دیابت نوع ۲ دارند، رژیم کتوژنیک ممکن است کنترل قند خون را در کوتاه مدت بهبود بخشد. به همین دلیل باید راهکارهایی برای مقابله و کنترل آن داشته باشند. با کاهش مصرف کربوهیدرات، سطح قند خون کنترل میشود و بعد از چند هفته از شروع رژیم، بدن شروع به تولید گلوکز از چربی میکند که میتواند به خود تأمین انرژی کافی کمک کند.

آموزش رژیم کتوژنیک

3. رژیم کتوژنیک با محدودیت کالری: در این رژیم کتوژنیک، علاوه بر محدودیت کربوهیدرات، کالری نیز محدود میشود. کمی بیش از نصف کسانی که دچار عود میشوند، با داروهای ضد صرع یا اجرای مجدد رژیم کتوژنیک، بهبودی کامل را بازمییابند. بنابراین توصیه می شود حتما ویتامین های خود را تامین کنید تا دچار ریزش مو نشوید. رژیم کتوژنیک باید با مشورت پزشک یا یک متخصص تغذیه معتبر انجام شود تا اطمینان حاصل شود که مقدار و انواع مناسب چربیها، فیبر و ویتامینها و همچنین مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، آهن و پتاسیم را دریافت میکنید. روز ششم باید حسابی حس خوبی داشته باشید و به شما که تا روز ششم با ما همراه بودید تبریک میگوییم.

رژیم کتوژنیک دکتر طبیبی

اگر به تازگی رژیم کتوژنیک را شروع کردهاید، طبیعی است که در محدود کردن کربوهیدراتها کمی مشکل داشته باشید. رژیم کتوژنیک ممکن است برای برخی از افرادی که در کاهش وزن با روشهای دیگر مشکل داشتهاند، گزینهای باشد، اما اگر رژیم کتوژنیک را انتخاب میکنید، بهتر است تحت نظارت یک پزشک و یک متخصص تغذیه معتبر باشید. اگر به خروج از رژیم کتوژنیک فکر میکنید، احتمالاً میدانید همچنان باید از منابع غلات و شکر فرآوری شده مانند پیتزا و کلوچه اجتناب کنید؛ اما لزومی ندارد از بسیاری از غذاها اجتناب نمایید. 5. رژیم کتوژنیک هدفمند: رژیم کتوژنیک هدفمند برای کسانی طراحی شده است که به دنبال رسیدن به هدف خاصی مانند کاهش وزن، بهبود سلامتی قلب، کنترل دیابت و …

رژیم غذایی کتوژنیک نمونه

این رژیم برای کاهش وزن سریع و کنترل دیابت قابل استفاده است. مصرف مقدار مناسبی از کربوهیدراتها برای سیستم ایمنی، عملکرد مغزی، کنترل قند خون و حفظ سلامتی دستگاه گوارش بسیار مهم است. همچنین، در برخی بیماریهای عصبی مانند بیماری پارکینسون و التهاب مغزی، رژیم کتوژنیک به عنوان یک درمان مکمل مورد استفاده قرار میگیرد. و بیشتر تحقیقات در مورد بیماری آلزایمر به تحقیقات انجام شده بر روی حیوانات آزمایشگاهی متکی است. محصولات رژیمی بدون قند: بسیاری از محصولات بدون قند حاوی شیرین کننده های مصنوعی هستند که مانع کتوز میشوند و ممکن است اثرات منفی بر سلامتی داشته باشند. و نکته مهم دیگه برای تنظیم باکتری های روده اینکه به هیچ وجه از شیرین کننده های مصنوعی استفاده نکنید.

میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک به عوامل مختلفی مانند سن، وزن اولیه، سطح فعالیت جسمانی، جنسیت و ترکیب ماکرونوتریئنتهایی که در رژیم غذایی مصرف میشود، رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی بستگی دارد. ممکن است میزان تری گلیسیرید شما افزایش یابد، اما این چیزی عادی است به خصوص برای افرادی که در حال کاهش وزن هستند. با این حال، اثرات بلندمدت، به ویژه بر روی سطح کلسترول، که در برخی مطالعات افزایش یافته است، شناخته شده نیست. 2. رژیم کتوژنیک با افزایش پروتئین: در این رژیم، مصرف پروتئین بیشتر از رژیم کتوژنیک استاندارد است. 4. رژیم کتوژنیک چربی با بالا: در این رژیم، مصرف چربی با بالاتر از رژیم کتوژنیک استاندارد تشویق میشود. رژیم کتوژنیک سرشار از پروتیین: این رژیم بسیار شبیه به رژیم کتوژنیک استاندارد است با این تفاوت که مقدار پروتئین بیشتر ی دارد.

رژیم کتوژنیک اقتصادی

علاقه فزایندهای به استفاده از آن در سرطان، به ویژه در سرطان مغز وجود دارد، اگرچه قبل از اینکه بتوان آن را توصیه کرد، مطالعات بیشتری بر روی انسان مورد نیاز است. اگرچه به عنوان یک درمان پزشکی برای گروههای خاصی از افراد فواید دارد، اما شواهد کمی وجود دارد که آن را به عنوان یک روش کاهش وزن طولانی مدت برای افراد سالم توصیه کند. ممکن است این تصور حقیقت داشته باشد، اگرچه میزان وزنی که از دست میدهید بسته به شرایط فردی شما متفاوت است. در حالی که ممکن است چربیهای سیر کننده بیشتری (مانند کره بادام زمینی، کره معمولی یا آووکادو ) مصرف کنید ماهیت بسیار کم کربوهیدرات کتو به این معنی است که شما از نظر میزان مجاز در رژیم غذایی بسیار محدودتر هستید، که میتواند موقعیتهای روزمره مانند خوردن شام با خانواده یا بیرون رفتن با دوستان را بسیار دشوارتر کند.

رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی

اما باید توجه داشت که رژیم کتوژنیک برای همه مناسب نیست و برخی از افراد ممکن است به دلیل مشکلات پزشکی مانند بیماریهای کلیوی، پانکراس، کبد و یا مشکلات گوارشی نباید از این رژیم غذایی استفاده کنند. این فرایند به نام کتوز، منجر به تولید بتا هیدروکسی بوتیرات (BHB) میشود که به عنوان یک سوخت برای مغز و بدن استفاده میشود. این بدان معناست که بدن چربی را به عنوان منبع اصلی سوخت خود میسوزاند و در فرآیندی به نام کتوز، آن را به اجسام کتونی (یا کتون ها) تجزیه میکند. همانطور که قبلا گفته شد بدن ما شبیه ماشینی است که دو جور سوخت دارد. زمانی که بدن شما تحرک کافی داشته باشد، شروع به سوزاندن کالریهای اضافه میکند و راحتتر وزن خود را کم الکترولیت در رژیم کتوژنیک چیست؟ خواهید کرد.

خرید رژیم کتوژنیک

بعضی از افراد ترجیح میدهند که به طور نامحدود در مرحله القایی بمانند که در این صورت به این رژیم «رژیم کتوژنیک بسیار کم کربوهیدرات» گفته میشود. رژیم کتوژنیک به عنوان یک درمان پزشکی در برخی موارد مصرف میشود. در حالی که دیدن پایین آمدن عدد روی ترازو میتواند انگیزه بخش باشد، به خاطر داشته باشید که بیشتر این کاهش وزن در ابتدا مربوط به آب بدن شما است. این ترکیبات در بدن به گلوکز تبدیل میشوند که یک نوع شکر ساده است. به عنوان مثال، درمان بیماری صرع، بیماری های متابولیکی و بعضی از بیماری های عصبی مانند بیماری پارکینسون و التهاب مغزی. به عنوان مثال، انجمن متخصصان تغذیه استرالیا میگوید که این میتواند شما را به سطح کربوهیدرات فقط یک وان کوچک ماست، یک سیب زمینی متوسط و یک سیب در روز محدود کند.

حذفیات رژیم کتوژنیکبه عنوان مثال، ۵۰ گرم کربوهیدرات معادل ۲ تکه نان و یک موز است. سپس پروتئین آن را بر اساس نیازهای روزانه جهت رشد مناسب بیمار و حفظ سلامت بدن محاسبه میکنند که حدوداً ۱ گرم پروتئین به ازای هر کیلو وزن بدن است. در واقع، رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی با محدودیت کربوهیدرات است که باعث ایجاد حالت کتوژنیک در بدن میشود. محققان بر این باورند که این نوع میگرن، در نتیجهٔ گرفتگی سرخرگ قاعدهای یا سرخرگی که خون را به ساقهٔ مغز میرساند، ایجاد میشود. شواهد حاکی از آن است که رژیم کتوژنیک، تحت نظارت پزشک یا متخصص تغذیه، برای کودکان مبتلا به صرع که در حین مصرف داروهای ضدصرع همچنان دچار تشنج میشوند، مفید است.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد مکمل های مورد نیاز در رژیم کتوژنیک + لیست ۹ تا از بهترین ها لطفا از سایت ما دیدن کنید.