توصیه های مهم قبل و بعد از انجام جراحی زیبایی شکم


برای اینکه از عمل زیبایی شکم بهترین نتیجه را بگیریم، جدا از این امر مهم که باید کلینیک مناسبی را با رزومه ای درخشان برای عمل انتخاب کنیم، باید به مراقبت های قبل و بعد از جراحی زیبایی شکم نیز توجه داشته باشیم. در ادامه این مطلب قصد داریم تا توصیه های مهم پزشکی و توصیه های زیباجویان کلینیک زیبایی کیمیا قبل و بعد از عمل ابدومینوپلاستی را به شما بگوییم.

قبل از جراحی زیبایی شکم چه اقداماتی باید انجام شود ؟

جراحی زیبایی شکم یکی از عمل هایی می باشد که امروزه افراد زیادی آن را انجام می دهند؛ اقدامات قبل از عمل ابدومینوپلاستی شکم به دو دسته تقسیم می شوند؛ دسته اول توصیه های پزشکی مربوط به قبل از جراحی زیبایی شکم می باشند که با توجه به دانسته های علمی و تجربیات پزشکان مجرب گفته شده اند، دسته دوم توصیه های تکمیلی در مورد عمل زیبایی شکم هستند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

عمل ابدومینوپلاستی شکم برای افرادی که در ناحیه شکم و پهلو دچار چربی های اضافی هستند توصیه می شود. در رابطه با مراقبت هایی که این افراد قبل از جراحی ابدومینوپلاستی شکم باید انجام دهند می توان به عدم تغییر وزن اشاره کرد. از معاینه تا زمان عمل نباید در وزن شما تغییری ایجاد شود تا محاسبات انجام شده توسط جراح متخصص اشتباه نشوند و عملی موفق را داشته باشید.

هزینه عمل ابدومینوپلاستی (تامی تاک) نیز می تواند با رعایت نکردن یک سری از موارد در قبل از عمل متفاوت شود. به گفته کلینیک زیبایی کیمیا : clinickimiaa.com هزینه ابدومینوپلاستی می تواند با توجه به عدم مراقبت قبل از عمل تغییر پیدا کند اما این اتفاق به دلیل مشاوره و همراهی کلینیک با زیباجو تا روز عمل اتفاق نمی افتد  و تاثیری بر هزینه های جراحی زیبایی شکم شما ندارد.

توصیه های پزشکی قبل از انجام جراحی زیبایی شکم

حفظ سلامتی و ثبات وزن تغذیه و دارو بیماری
رعایت بهداشت انجام آزمایشات ناشتا بودن

 حفظ سلامت

  1. حفظ سلامتی

اولین و مهمترین توصیه پزشکی قبل از هرگونه عمل جراحی، مراقبت از سلامتی می باشد. اگر قبل از عمل ابدومینوپلاستی دچار بیماری هایی مانند سرما خوردگی، آنفولانزا، کرنا و … شوید می تواند تاریخ انجام عمل زیبایی شکم شما را به تعویق بیاندازد. همچنین استعمال دخانیات مانند سیگار، قلیان و … و یا مصرف مشروبات الکلی نیز می تواند در عمل شما موثر باشد چرا که عمل اکسیژن رسانی را کند میکنند. به همین خاطر تا حداقل یک هفته قبل از عمل این موارد نباید اتفاق بیوفتند.

  1. تغذیه

یکی دیگر از توصیه های پزشکی قبل از جراحی زیبایی شکم رعایت تغذیه سالم می باشد. از مصرف غذاهایی با ارزش غذایی پایین یا به اصطلاح (junk foods) پرهیز کنید و غذای سالم مصرف کنید. می توانید لیست رژیم غذایی خود را از جراح متخصص و یا پزشک تغذیه خود دریافت کنید.

  1. دارو

مصرف قرص و دارو های شما در دوران پیش از عمل باید توسط پزشک جراح کنترل شود. در صورتی که داروی خاصی مصرف می کنید توصیه می شود حتما به پزشک جراح خود قبل از عمل زیبایی شکم اطلاع دهید.

  1. بیماری

اگر به بیماری های خاصی مانند دیابت، یا بیماری های قلبی و .. مبتلا هستید حتما پیش از عمل زیبایی شکم به پزشک خود اطلاع دهید

  1. ناشتا بودن

برای انجام این جراحی معمولا نیاز است که بین ۸ تا ۱۰ ساعت قبل از انجام عمل ناشتا باشید. این ساعت بسته به وضعیت زیبا جو می تواند متفاوت باشد به همین خاطر توصیه می شود با پزشک جراح مشورت کرده تا بهترین زمان را به شما بگوید.

  1. رعایت بهداشت

توصیه می شود قبل از انجام عمل زیبایی نسبت به رعایت بهداشت فردی خود اقدام نمایید. همچنین برای آقایانی که می خواهند این عمل را انجام دهند، اصلاح نواحی شکم و پهلو فراموش نشود.

  1. عدم تغییر وزن

توصیه می شود قبل از انجام عمل زیبایی شکم و پهلو، ثبات وزنی خود را حفظ کنید. همانطور که پیش تر گفته شد اگر برای کاهش وزن از دارو و مکمل های لاغری و یا رژیم غذایی خاصی استفاده می کنید، موقتا از دو هفته قبل از عمل آن ها را قطع کنید.

 عدم تغییر وزن

  1. انجام تست ها و آزمایشات لازم

در سنین مختلف آزمایشاتی که باید ارائه داده شوند متفاوت هستند. در سنین بالا، انجام کاردیوگرافی برای تایید سلامت قلب از واجبات است. انجام آزمایشات خون، ادرار و … هم الزامی می باشد. بهتر است قبل از انجام عمل ابدومینوپلاستی نسبت به تکمیل پرونده پزشکی خود و تکمیل آزمایشات لازم اقدام کنید تا این آزمایشات باعث تعویق در عمل شما نشوند.

توصیه های تکمیلی قبل و بعد از جراحی زیبایی شکم

افرادی که تجربه این عمل را داشتند، توصیه هایی کرده اند که می تواند برای کسانی که قصد انجام عمل زیبایی شکم را دارند مفید باشد. این توصیه ها به شرح زیر هستند:

  • در صورت داشتن حیوانات خانگی برای مراقبت از آن ها با یکی از آشنایان خود هماهنگ کنید.
  • بعد از جراحی امکان تحرک و فعالیت های سنگین وجود ندارد، بهتر است یک نفر برای رسیدگی به کارهای خود را داشته باشید.
  • استراحت کردن از مهمترین موارد بعد از عمل جراحی می باشد. حتما دوران نقاحت خود را جدی بگیرید.
  • حتما در روز عمل همراه داشته باشید.
  • حتما قبل از عمل حمام کنید چرا که بعد از عمل تا چند روز نباید آب به زخم ها بخورد.
  • دارو های تجویز شده را بعد از عمل حتما به موقع مصرف کنید.
  • مصرف سدیم قبل و بعد از عمل جراحی زیبایی شکم قطع شود.
  • بهبودی کامل بعد از اتمام دوران نقاهت صورت میگیرد که حدودا یکسال می باشد.
  • سعی کنید بعد از عمل لباس های خنک و آزاد بپوشید.

نتیجه گیری

در انتهای این مطلب امیدواریم توانسته باشیم تا شما را با تمام نکات قبل از جراحی ابدومینوپلاستی آشنا بکنیم. اگر قصد انجام این عمل را دارید حتما قبل از آن این موارد را مطالعه و پیگیری کنید. این موارد حاصل توصیه های پزشکی و نظرات زیباجویانی که در کلینیک زیبایی کیمیا : clinickimiaa.com عمل خود را انجام داده اند می باشد. همچنین در صورت وجود هرگونه سوال در مورد اقدامات قبل از جراحی زیبایی شکم می توانید در انتهای همین صفحه برای ما کامنت بگذارید.

لطفا به این مقاله امتیاز بدهید

[مجموع: ۱ میانگین: ۵]