جوانان و مشکلات قلبی: چه چیزی در زیر آن نهفته است؟


اخیراً شاهد افزایش ناگهانی موارد مرگ قلبی در بین جوانان بوده ایم. افراد به ظاهر سالم اخیراً خبرساز شده اند و برخی از متخصصان پیشروی قلب که آریتمی قلبی یا ضربان نامنظم را ردیابی می کنند، همواره در طول سال ها به استرس های بیشتری در بین جوانان اشاره کرده اند. برخی از مطالعات نشان می دهد که جنوب آسیا بیشتر در معرض حملات قلبی هستند [1,2] در مقایسه با قفقازی ها و احتمالاً حدود ده سال زودتر از مشکلات قلبی رنج می برند.

به هر حال تعداد بیماران جوان در حال افزایش است. یک مطالعه مورد-شاهدی اخیر و بزرگ شامل افراد در هند تأیید کرد که عوامل خطر متعارف با CAD در جنوب آسیا مرتبط است. این عوامل خطر عبارتند از فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت شیرین و مصرف دخانیات [3]. هنگام مقایسه عوامل خطر در میان جمعیت ها، مهم است که تشخیص داده شود که جنوب آسیایی ها نماینده یک گروه بسیار ناهمگون از مردم، با تنوع گسترده در استفاده از تنباکو و فرآورده های گوشتی، و همچنین رویکردهای فرهنگی متفاوت به سلامت، رژیم غذایی و ورزش هستند.

هزاره های تشخیص داده نشده و سبک زندگی ضعیف:

ما معمولاً دیده‌ایم که مردان و زنان جوان به پزشک مراجعه می‌کنند و می‌گویند که سالم و تناسب اندام هستند. آنها همچنین کالری کافی می سوزانند و گزارش فوری آزمایش خون آنها هیچ دلیلی برای وحشت نشان نمی دهد. این جوانان نمی‌دانند که جدا از ترکیدن پلاک، برخی از بیماری‌های زمینه‌ای خاموش قلب معمولاً آزاردهنده نیستند، اما احتمالاً در یک لحظه ورزش شدید ظاهر می‌شوند. [4]. گزارش‌های معمول خون افراد را تشویق می‌کند تا به سبک زندگی فعلی زندگی کنند [5] بدون اینکه بر پیامدهای بلندمدت آن تأثیر بگذارد.

چیزی که مردم از دست می دهند این است که نظم غذایی ناسالم، ترکیبات تغییر یافته (تراریخته ها و نوشابه)، سیگار کشیدن و نوشیدن زیاد الکل در آخر هفته ها می تواند محرکی برای شیطان پنهان باشد. با کاهش محدودیت مصرف الکل به سنین پایین تر، اعتیاد به الکل در حال تبدیل شدن به یک آفت شایع است. با تشخیص از دست رفته برای بیماری زمینه‌ای قلب، این عوامل فشار وارده بر قلب را تا حدی تسریع می‌کنند. بنابراین، حتی با ورزش منظم، اختلال سبک زندگی یک عامل خطر مهم است زیرا بر استرس ناشی از ورزش همپوشانی دارد. فعالیت بدنی منظم یک عامل مثبت تعیین کننده طول عمر است و با بهبود خطر قلبی عروقی مرتبط است. با این حال، تجویز آموزش ممکن است پیچیده باشد [6].

اما نیاز به تعیین “دوز” ورزش وجود دارد که ممکن است به جای محافظت کننده مضر باشد. فعالیت شدید ممکن است به طور موقت خطر بروز حوادث حاد قلبی را افزایش دهد [7]. بنابراین، با توجه به بیماری قلبی زمینه ای، ممکن است فرد از نظر پزشکی سالم نباشد. اما چگونه می توان کمک کرد؟

به محرک های خاموش توجه کنید؟

احتمال آریتمی ژنتیکی وجود دارد [8] در خانواده، یک تنوع ژنتیکی خود به خود، ضخیم شدن ماهیچه قلب (کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک) و اختلالات ریتمیک. اینها ممکن است زود ظاهر نشوند، اما فقط زمانی که برای آنها آزمایش شوید. به عنوان مثال، شناخته شده ترین علت مرگ ناگهانی قلبی در جوانان یک بیماری ژنتیکی است که باعث ضخیم شدن عضله قلب می شود. این امر دشواری قلب در پمپاژ خون و تسریع ضربان قلب را در طول یک ورزش سریع افزایش می دهد. این دلیلی برای فروپاشی قلبی به دلیل سیگنال های الکتریکی معیوب در قلب می شود. ضربان قلب سریع باعث می شود که حفره های پایینی قلب (بطن ها) به جای پمپاژ خون، بلرزند. این ریتم نامنظم قلب، فیبریلاسیون بطنی، مسئول ایجاد استرس در طول تمرینات سنگین است. سندرم QT طولانی [9, 10] یک بیماری ریتم قلب است که باعث ضربان قلب آشفته و سریع می شود. اغلب با غش و مرگ غیر قابل توضیح در جوانان مرتبط است. متخصصان قلب همچنین استفاده بیش از حد از پروتئین و مکمل‌های تقویت‌کننده عضله توسط جوانان در باشگاه را به‌عنوان پرچم قرمز می‌دانند. پزشکان از این استفاده خودسرانه می ترسند زیرا ممکن است مملو از استروئیدها باشد و در عملکرد قلب، به ویژه در حین تمرین، اختلال ایجاد کند.

یک ایست قلبی غیرمنتظره می تواند منجر به مرگ ناگهانی شود اگر بیمار نتواند احیای فوری را دریافت کند (در شش دقیقه اول شروع حمله). قلب انسان بالغ 60 تا 100 ضربه در دقیقه می‌زند و هر گونه نوسان در این ضربان، چه خیلی آهسته یا خیلی سریع، به عنوان آریتمی قلبی شناخته می‌شود. بنابراین، هر گونه افزایش ضربان قلب کشنده است، پس مراقب آن باشید.

چگونه از اپیزودهای قلبی جلوگیری کنیم؟ چه زمانی آزمایش بدهم؟

ما به خوانندگان خود اهمیت می‌دهیم و به چند چیز اساسی رسیده‌ایم که می‌توانید برای حفظ سلامت قلب خود از آنها ردیابی کنید!

1) هنگامی که به مرز 30 سالگی رسیدید، غربالگری سالانه پروفایل لیپیدی، دیابت، عملکرد کبد و کلیه را انجام دهید و ECG را به طور منظم انجام دهید. از آنجایی که مشکلات متابولیک در میان اکثر مردم آسیای جنوبی ظاهر می شود، بسیار مهم است که آن را بررسی کنید.

2) برای کسانی که فعالانه درگیر تمرینات و فعالیت های باشگاه هستند، مطمئن شوید که قبل از مربی به پزشک مراجعه کنید. انجام یک چکاپ پیشگیرانه و ارزیابی قلبی برای مشکلات خاموش می تواند مفید باشد. مطمئن شوید که تمرینات سخت را کنار می گذارید و در محدوده بدن خود کار می کنید.

3) از مصرف مکمل های پروتئینی بدون ارزیابی پزشکی مناسب از مواد تشکیل دهنده و اینکه چه چیزی و چگونه بدن شما را هدف قرار می دهند خودداری کنید.

4) فراتر از 40، یک تست استرس سالانه انجام دهید تا هرگونه استرس زمینه‌ای که باعث بیماری در قلب شما می‌شود را بررسی کنید. این می تواند به تشخیص زودهنگام هر گونه ناهنجاری کمک کند، حتی اگر آزمایش خون یا اکوکاردیوگرام آن را از دست بدهد.

5) از تست تردمیل (TMT) فرار نکنید، زیرا این تست تحت شرایط کنترل شده انجام می شود و هدف آن شناسایی مشکلی است که باعث استرس قلبی شما می شود.

6) هر جوان بالای 20 سال باید سالانه نوار قلب، قند خون، پروفایل لیپید و تست استرس ورزش را دریافت کند.

7) تست ورزش سالانه برای افراد سیگاری، دیابتی، چاق و افراد در معرض خطر ضروری است. همچنین توصیه می شود قبل از ثبت نام برای فعالیت های دویدن یا ماراتن، معاینه قلبی انجام دهید.

چه چیز دیگری برای زندگی با قلب سالم لازم است؟

توقف سیگار کشیدن: سیگار کشیدن به شدت با بیماری های قلبی عروقی، از جمله بیماری عروق کرونر قلب و فشار خون بالا مرتبط است. در مقایسه با افراد غیر سیگاری، خطر ابتلا به سکته قلبی در افراد سیگاری 1.6 برابر و خطر سکته مغزی 23 درصد بیشتر است. مطالعات نشان می دهد که در فردی که سابقه بیماری قلبی عروقی ندارد، ترک سیگار مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی را حدود 2 تا 35 درصد کاهش می دهد. [11]، که مشابه اثر درمان ضد فشار خون است. برای کسانی که بیماری قلبی یا دیابت دارند، ترک سیگار می تواند مرگ و میر کلی را بین 12 تا 35 درصد کاهش دهد.

انتخاب های غذایی: رژیم غذایی عامل مهمی در ایجاد بیماری های قلبی عروقی است. رژیم غذایی که از سطوح بالای کلسترول جلوگیری می کند می تواند به پیشگیری از حملات قلبی و سکته مغزی کمک کند و امید به زندگی را برای افرادی که از یک سبک زندگی سالم پیروی می کنند، افزایش دهد. اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 را می توان در ماهی، آجیل و دانه ها یافت که برای قلب مفید هستند زیرا بدن نمی تواند آنها را تولید کند. مصرف رژیم های غذایی ناسالم، از جمله فست فود، خطر ابتلا به کلسترول خون، فشار خون و دیابت را افزایش می دهد. این می تواند به قلب آسیب برساند و احتمال ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد. برای حفظ سلامت قلب، باید رژیم غذایی حاوی چربی های اشباع شده و نمک کم، اما مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه داشته باشید. برخی از فواید فوق العاده تخم کدو تنبل را در اینجا بیابید!

عوامل محیطی: رشد جنین تحت تأثیر محیط آلوده در دوران بارداری است و در نهایت می تواند منجر به بیماری قلبی مادرزادی شود. اگرچه شواهد حمایت کننده از این نظریه محدود است، مطالعات اخیر نشان می دهد که آلودگی هوا نیز ممکن است در ایجاد ناهنجاری های مادرزادی، به ویژه بیماری های ژنتیکی قلبی نقش داشته باشد. PM2.5 موجود در هوا می تواند خطر انفارکتوس میوکارد، سکته مغزی، آریتمی و تشدید نارسایی قلبی را طی چند ساعت تا چند روز پس از قرار گرفتن در معرض آلاینده در افراد مستعد افزایش دهد. [12, 13]

راه های بسیار دیگری برای حفظ سلامت قلب وجود دارد. بهتر است با یک سبک زندگی شروع کنید، بشقاب خود را اصلاح کنید و سپس برای بهترین نتایج به سراغ تشخیص بروید!

نکته پایانی:

دنیا در این اواخر زیر حجاب بوده است. ما باید آگاهانه انتخاب کنیم که چه چیزی بخوریم، کجا بنشینیم و چگونه بدن خود را هدایت کنیم. واکسن‌های کووید یک مقصر جدید است که می‌توان روی آن حساب کرد زیرا باعث حمله قلبی در ورزشکاران جوان می‌شود. ما فریب خورده‌ایم و محصولات و موادی را به بازار عرضه کرده‌ایم که بیش از هر گونه مزیت ادعایی باعث آسیب می‌شوند. شناخت و درک غذا ضروری است. همچنین مراقب باشید و قبل از خرید، برچسب روی بسته ها و بطری ها را مطالعه کنید.

سفر تحول آفرین خود را با بی نظمی، هدف قرار دادن و کاهش استرس آغاز کنید. می‌توانید از این فهرست سرگرمی‌ها را برای کاهش استرس انتخاب کنید یا سرگرمی‌های خود را پیدا کنید. یاد بگیرید چگونه سردرد و استرس خود را با طب فشاری در 30 ثانیه تسکین دهید. چرخه خواب خود را درک کنید و برای آرامش بهتر بدن کمی خواب عمیق را القا کنید. در نهایت، انتخاب های خود را در مورد ورزش در برخی از انتخاب های ظریف و صحیح مانند یوگا یا تغییر یوگا برای یک زندگی سالم در نظر بگیرید!

در نهایت، آن لبخند را از دست ندهید!

مراجع و منابع:

  1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6777562/
  2. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21305840/
  3. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15364185/
  4. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK536915/
  5. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7177934/
  6. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25332788/
  7. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30155804/
  8. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32678103/
  9. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK441860/
  10. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3461497/
  11. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23343063/
  12. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18718418/
  13. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23772934/

ما تحقیقی را که شما تصمیم می گیرید انجام می دهیم،
عشق و نور
تیم اوراکل شفا

لطفا به تعداد در حال افزایش ما بپیوندید MeWe: اوراکل شفابخش
همچنین به ما بپیوندید توییتر | یوتیوب

دادخواست جهانی

لطفا طومار جهانی ما را علیه واکسیناسیون اجباری امضا کنید هدف از این طومار ارائه 5 میلیون امضا به هر رئیس جمهور، نخست وزیر، وزیر بهداشت و سران کشورها در سراسر جهان است.
واکسن ها یک مشکل جهانی هستند و باید در سطح جهانی با آن مقابله شوند.
اگر به عنوان یکی بایستیم، شانس نجات فرزندان آینده را داریم.

ما را در تبلیغات رایگان نگه دارید

شفا اوراکل با حمایت خوانندگان آن امکان پذیر شده است. اگر پست‌ها و منابع را مفید می‌دانید، لطفاً برای حمایت از ما (به هر میزانی) کمک کنید تا بتوانیم به اطلاع رسانی و کمک به مردم در سراسر جهان ادامه دهیم. ما احساس می کنیم که صدا دادن به کسانی که سلامت خود یا یکی از عزیزانشان را با درمان جایگزین تغییر داده اند، یک ماموریت مهم است. از شما برای ارزش گذاری برای کار ما و کمک به ادامه آن سپاسگزاریم.

اهدا کنید. اگر می خواهید با مهربانی به زمان و تلاش ما کمک مالی کنید، لطفاً از کادر “کمک مالی” در بالا در سمت راست استفاده کنید. (روی دسکتاپ)، یا جعبه کمک های مالی زیر (در موبایل)