رژیم کتوژنیک استاندارد: چه اشتباهی!

چند نوع رژیم 50 ایده برای رژیم لاغری سریع رایگان کتوژنیک کتوژنیک داریم؟ همچنین سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL نیز در افرادی که رژیم کتو داشتند، بهبود یافته است. این رژیم در واقع نسخه بهبود یافته رژیم دوکان میباشد. این رژیم در دو سال اخیر به عنوان موفق ترین رژیم لاغری انتخاب شده و در واقع امتحان خودش رو پس داده. انسولین یک هورمون است که به بدن این امکان را می دهد تا قند را ذخیره یا به عنوان سوخت مصرف کند. رژیم کتو در درجه اول به عنوان راهی برای کمک به افراد مبتلا به تشنج استفاده میشد. A​rtic᠎le was generat ed  by GSA Cont᠎ent ᠎Ge nerator  DE MO .

رژیم کتوژنیک برای گیاهخواران رژیم کتوژنیک ممکن است به ورزشکاران استقامتی – برای مثال دوندگان و دوچرخه سواران – در هنگام تمرین کمک کند. کتون های اگزوژن ( بیرونی): این مکمل ممکن است به افزایش سطح کتون بدن کمک کند. رژیم کتو چربی بالا با کربوهیدرات بسیار کم است و به همین دلیل میتواند به کاهش چربیها خصوصا در نواحی شکم کمک کند. چنانچه مبتلا به دیابت هستید، رعایت رژیم لاغری میتواند منتهی به رهایی از انسولین یا دارو درمانی شود. رژیم کتوژنیک می تواند برای افرادی که اضافه وزن و دیابت دارند یا به دنبال بهبود سلامت متابولیک هستند، فوق العاده باشد. بر اساس مطالعات صورتگرفته، فواید رژیم کتوژنیک استاندارد برای سلامتی بسیار است که ازجمله آنها میتوان به کنترل فشارخون بالا و جلوگیری از بیماری قلبیعروقی، کنترل بیماریهای متابولیک مزمن مانند دیابت و سندرم تخمدان پلیکیستیک (PCOS)، کاهش وزن و همچنین کنترل بسیاری از بیماریهای اعصاب نظیر پارکینسون، صرع و آلزایمر اشاره کرد.

رژیم کتوژنیک چربی

᠎Post has ᠎been c re᠎at᠎ed ​by GSA Content Gen erator Dem᠎oversion .

این ممکن است به این دلیل باشد که تولید انسولین کمتر (که نتیجه این رژیم است) می تواند از تولید بیشتر کلسترول توسط بدن جلوگیری کند. اما ممکن است برای ورزشکاران نخبه یا کسانی که مایل به اضافه کردن مقادیر زیادی از ماهیچه یا وزن هستند، زیاد مناسب نباشد. دستگاه ترواسکالپ یکی از تجهیزات مدرن و جدید موسسه کوچینگ سلامت سوشانس در اصفهان می باشد که برای ایجاد اندامی با فرم مناسب و ایده آل برای مراجعین محترم مورد استفاده قرار می گیرد. این رژیم بسیار استاندارد طراحی شده و برای کسانی که تازه می خواهند رژیم را شروع کنند مناسب است.

رژیم کتوژنیک استاندارد

میوه خورها کسانی هستند که فقط میوه های تازه و ایده آلی برای حفظ بدن خود می خورند آنها بیشتر تناسب اندام دارند و در واقعیت،هر هفته از ده ها موزاستفاده می کنند راز آنها این است که از غذاهای چرب زیادی استفاده نمی کنند که وقتی با مواد غذایی شیرینی مثل موز می خورید،به سلول های چربی متصل نشوند بنابراین می توان گفت، که اگر شما میزان چربی ای را که استفاده می کنید،کنترل کنید، می توانید با خیال راحت و بدون احساس عذاب وجدان،از این میوه خوشمزه استفاده کنید درحقیقت، با اضافه کردن این میوه، به رژیم غذایی خود ،هضم را بهبود می بخشید، سموم اضافی را از بین می برید و باعث درخشش پوستتان می شود ، بحث این بخش از تناسب اندام و کاهش وزن نمناک در مورد برنامه ای است برای لاغری سریع در 3 روز با خوردن همین میوه خوشمزه یعنی موز.

یکی از دلایل این است که در کاهش وزن با رژیم کتوژنیک، میتوانید کاهش وزن بیشتری زیرا را به نسبت رژیمهای کم چرب داشته باشید، در حالتی که احساس گرسنگی نخواهید داشت. رژیم غذایی کتو میتواند برای سوزاندن چربیهای اضافی و انباشته مفید باشد، بدون اینکه شخص احساس گرسنگی کند. پیروی از رژیم کتوژنیک میتواند وابستگی و نیاز بسیاری از افراد مبتلا به صرع را کاهش دهد. افرادی که از رژیم کتو پیروی کردند به طور متوسط نزدیک به ۹۰۰ گرم، بیشتر از گروهی که از رژیم غذایی کمچربی پیروی کردند، وزن کم کردند. در رژیم کتو شما بیشتر کربوهیدراتی که هضم آن آسان است مانند شکر، نوشابه، شیرینیها و نان سفید را حذف میکنید.

چگونه با انجام کمتر، رژیم کتوژنیک بیشتری بدست آوریم

رژیم کتوژنیک به 4 نوع مختلف تجویز می شود و هر شخصی با توجه به هدف و شرایطی که دارد یکی از آن ها را انتخاب می کند.مثلا افراد ورزشکار بهتر است از رژیم غذایی کتوژنیک دورهای استفاده کنند. از آنجایی که فیبر در مواد غذایی بسیاری وجود دارد و تنها منبع آن مواد کربوهیدراتی نیست، شما میتوانید در انتخاب چربیها نیز، دانههای روغنی و آجیلهای سرشار از فیبر را جایگزین سایر انواع چربی کنید. اولین اصل برای وارد شدن به حالت کتوزیس این هست که بدن هیچ منبع انرژی جز چربی ها نداشته باشه. معمولا اغلب افراد کربوهیدرات بالایی مصرف میکنند و به همین خاطر گلوکز منبع اصلی انرژی بدن است.

اسهال و مشکلات گوارشی در رژیم کتوژنیک شایع است و معمولا بعد از ۳ تا ۴ هفته برطرف میشود. این رژیم که به سومین رژیم سریع دنیا تبدیل شده است، یک شعار دارد و آن هم کربوهیدرات کم، چربی زیاد (Low Carb, High Fat) است و با توجه به این شعار، روش کار این رژیم نیر کاملا نمایان میشود. مطالعه ای منتشر شده در ماه مه سال ۲۰۱۸، در ژورنال پزشکی دیابت نشان می دهد که رژیم غذایی کتو ممکن است، به کنترل سطح hba1c (میانگین دو تا سه ماه قند خون) کمک کند.

رژیم کتوژنیک تلگرام

بخش کم کربوهیدرات رژیم غذایی کتوژنیک ممکن است عواقب طولانی مدتی برای برخی افراد داشته باشد. در صورت طولانی بودن علائم، خصوصاً حالت تهوع، با پزشک خود تماس بگیرید. همیشه سعی کنید جای سبزیجات و گوشت را در رژیم طولانی مدت تغییر دهید، زیرا هر کدام مواد مغذی و فواید سلامتی متفاوتی دارند. بیماران مبتلا به بیماری کلیوی باید محتاط باشند زیرا این رژیم می تواند وضعیت آنها را بدتر کند. این یک مزیت مهم برای در نظر گرفتن ارتباط بین وزن و دیابت نوع 2 است. نتایج کوتاهمدت رژیم LGIT نشان میدهد که دستکم ظرف یک ماه، تقریباً نیمی از بیماران شاهد کاهش بیش از ۵۰٪ از تشنجهایشان هستند و نتایج کلی در درازمدت مشابه رژیم کلاسیک کتوژنیک است.

رژیم کتوژنیک برنامه هفتگی

علائم حرکتی نشان میدهند که میگرن از نوع نیمهفلجکننده است، و این ضعف غالباً برخلاف سایر نشانههای پیشدرآمدی بیش از یک ساعت طول میکشد. مطالعات ثابت میکند که یک رژیم کتو برای مدیریت دیابت نوع 2 بسیار عالی است، حتی گاهی منجر به بهبود کامل بیماری میشود. خلاصه: میان وعده های عالی برای رژیم کتو شامل تکه هایی از گوشت، پنیر، زیتون، تخم مرغ آب پز، آجیل و شکلات تیره است. این مکمل ها شامل کتونهای اگزوژن، آب پنیر و مواد معدنی هستند.

رژیم کتوژنیک برای تنبلی تخمدان نی نی سایت

نهار: سالاد مرغ به همراه روغن زیتون و پنیر فتا. نهار: سالاد میگو با روغن زیتون و آووکادو. روغن های سالم: در درجه اول روغن زیتون فوق العاده خالص، روغن نارگیل و روغن آووکادو. مصرف چربیهای سالم چون روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن آووکادو، روغن کنجد و کره نارگیل . شام: ماهی سفید، تخم مرغ و اسفناج که در روغن نارگیل پخته شده است. به طور کلی این رژیم شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات در حدود 20 تا 50 گرم در روز و اضافه کردن چربی هایی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغن های سالم است. صبحانه: تخم مرغ، گوجه فرنگی، املت پنیر بز به همراه ریحان.

نهار: همبرگر با سالسا، پنیر و گواکامول. صبحانه: املت همراه آووکادو، سالسا، فلفل، پیاز، ادویه جات و ترشی جات. چاشنی ها: می توانید از نمک، فلفل و انواع گیاهان و ادویه های سالم استفاده کنید. این موضوع به شما کمک می کند تا در برابر برخی از انواع سرطان مقاوم تر باشید و حتی سرعت رشد سلول های سرطان را کاهش می دهد. نوشیدنی کامبوچا حاوی پروبیوتیک و ویتامین K2 است و می تواند به بهبود جذب مواد معدنی در بدن کمک کند. سهولت در رژیم غذایی و مصرف مکمل های معدنی می تواند کمک کند.

جدول رژیم کتوژنیک

آسیب های مغزی: یک مطالعه ی صورت گرفته بر روی جانوران حاکی از آن بود که رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش آسیب های مغزی و بهبود مغز پس از آسیب ها کمک کند. رژیم کتوژنیک مثل سایر رژیمهای غذایی با کربوهیدرات بسیار محدود هستند، هر چند به دلیل کنترل شده بودن مصرف پروتئین در این رژیم احتمالا شاهد تشدید این مزایا خواهید بود. در رژیم های کم کربوهیدرات، مغز مجبور است با استفاده از کتون های چربی های هضم شده، انرژی خود را تأمین کند. در ادامه با فواید رژیم کتوژنیک برای سلامت بدن و کاهش وزن آشنا میشویم.

کوچینگ سلامت سوشانس، یکی از مراکز مدرن و پیشرفته در اصفهان است که با ارائه خدمات کاهش وزن و لاغری از جمله تجویز رژیم غذایی کتوژنیک در خدمت مراجعین گرامی می باشد. در رستوران های مکزیکی می توانید از هر نوع گوشت با پنیر اضافی، گواکامول، سالسا و خامه ترش لذت ببرید. نهار: ژامبون و ورقه های پنیر همراه آجیل. رژیم کتوژنیک می تواند ابزار مؤثری برای درمان بیماری های عصبی مانند صرع باشد. وعده های غذایی مبتنی بر تخم مرغ نیز گزینه بسیار خوبی مانند املت یا تخم مرغ و بیکن است.

در مورد رژیم کتوژنیک

در خصوص میوه ها و سبزیجات هم خوب است که از سبزیجات غیر نشاسته ای مانند هویج، اسفناج، کلم بروکلی و… در این رژیم، اکثر وعدهها را میوه تشکیل میدهد، بسیاری از متخصصان رژیم میوه خواری را پیشنهاد نمیدهند، چرا که می تواند سبب مشکلات سوءتغذیهای شود. به غیر از میوه های فاقد کربوهیدرات، سبزیجات مختلفی وجود دارد که می توانید آب آنها را با رژیم کتوژنیک بنوشید. برای رفع بوی بد دهان آب زیاد بنوشید یا آدامسهای بدون قند استفاده کنید. جهت کمک به بدن، برای مقابله با این علائم، حتماً آب زیادی بنوشید. با کاهش انسولین، رژیم کتوژنیک به کاهش شیوع آکنه کمک میکند.

نهار: مشتی از آجیل و ساقه کرفس با گواکامول و سالسا. كاهش كربوهیدرات ها، به طور ناگهانی، بدن شما را برای انواع مختلفی از عارضه آماده می کند. شما برای عوارض رژیم الکالاین یا فواید رژیم غذایی قلیایی چه نظری دارید؟ خلاصه: رژیم کتوژنیک می تواند شامل عوارض محدودی نیز باشد. با این حال، مصرف مقادیر زیاد پروتئین و کتون زیاد ممکن است از دست دادن عضلات را به حداقل برساند؛ به خصوص اگر ورزش را چاشنی رژیم کنید. همچنین ممکن است قسمت های هیپوگلیسمی را ایجاد کند که خطر افت قند خون را به وجود می آورد. تحقیقات زیادی نشان دادهاند که رژیمهای غذایی پُر از چربیهای اشباع میتوانند خطر بیماری قلبی و سایر عوارض مزمن سلامتی را افزایش دهند.

برخی تحقیق ها اولیه حاکی از آن است که رژیم کتو ممکن است برای برخی از افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، بی خطر و مؤثر باشد؛ اما همچنان خطر ابتلا به قند خون پایین، به خصوص برای افرادی وجود دارد که انسولین می زنند. بله، اما ممکن است در رژیم غذایی با کربوهیدرات متوسط مؤثر نباشد. مطالعهٔ دوقلوها نشان میدهد که تأثیر ژنتیکی ۳۴ تا ۵۱٪ در احتمال ابتلا به میگرن مؤثر میباشد. ممکن است شما در کتوز کامل نباشید و از چربی ها و کتون ها به طور مؤثر استفاده نکنید. ممکن است استاپ وزن نداشته باشید و هر هفته 1 تا 2 کیلو کاهش وزن را تجربه کنید، یا اینکه در یک هفته تغییری در وزن نداشته باشید!

مزایای رژیم کتوژنیک

البته، بسیاری از این علائم کوتاه مدت می باشند و فقط چند یا یک هفته می ماند. اگر رژیم کتوژنیک را با ورزش ترکیب کنید، این امر می تواند به شما کمک کند. رژیم غذایی کتوژنیک از سال 1920 میلادی به کنترل تشنجی که به دلیل صرع ایجاد میشود، کمک کرده است. دلیل این امر هم کاهش طبیعی سطح قند خون و حذف اثر منفی انسولین بالای خون در این بیماران است. ماندن در رژیم کتو برای مدت طولانی، ممکن است تأثیرات منفی داشته باشد. اگر این رژیم را نادرست یا بدون نظارت صحیح انجام دهید ممکن است مضر باشد.

با این کار می توان بدنتان را قبل از اینکه کل کربوهیدرات ها را کاملا حذف کنید، به بدنتان یاد دهید که می تواند چربی هایش را بسوزاند. شما چکاری باید انجام دهید؟ در رژیم کتوژنیک، مصرف هر غذایی که میزان زیادی کربوهیدرات داشته باشد باید محدود شود. رژیم کتوژنیک نسبت به رژیمهای دیگر ممکن است در 3 تا 6 ماه نخست باعث کاهش وزن بیشتری شود. ممکن است لازم باشد تا شما کربوهیدرات بیشتر را مصرف کنید. رژیم های کتوژنیک همچنین توده عضلانی شما را حفظ می کنند، به این معنی که بیشتر وزن از دست رفته احتمالاً نتیجه از دست دادن چربی است.