رژیم کتوژنیک یعنی چه Cover Up

در واقع رژیم کتوژنیک به عنوان ابزاری برای معالجه بیماری های عصبی مانند صرع به وجود آموزش رژیم کتوژنیک تکنیک‌ها که در کتاب‌های 1402 آمده است. همچنین رژیم کتو می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد، بنابراین اضافه کردن نمک اضافه به وعده های غذایی یا مصرف مکمل های معدنی می تواند کمک کند. در این شرایط شما انرژی بالاتری را مصرف می کنید و سرحال تر خواهید بود. در حقیقت تحقیقات نشان می دهند که رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم غذایی کم چرب که اغلب برای کاهش وزن توصیه می شود، بسیار موثر تر عمل می کند. سبزیجات کم کربوهیدرات: بیشتر سبزیجات سبز برگ، گوجه فرنگی، پیاز، فلفل و موارد مشابه. یک تحقیق نشان داد افرادی که در رژیم غذایی کتو قرار دارند، ۲.۲ برابر بیشتر از افرادی که رژیم کم چربی با کم کالری دارند، وزن کم می کنند. شواهد بسیاری وجود دارند که نشان می دهند رژیم غذایی کتو از رژیم های غذایی کم چرب در کاهش وزن بهتر عمل می کند و عوارض کمتری به همراه دارد.

کتوژنیک و شیردهی

میبینی روزها و سالها، لذت زندگی را تجربه نکردهای، روزها و ماهها برای مقداری کاهش وزن و سایز، صبح را با دمنوشی بدمزه شروع کرده ای و همه وعده های غذاییت را با قاشق و ترازو اندازه کرده ای و هر فرصتی مهیا شده است رژیم غذایی لاغری سریع از خانه خارج شدی و در باشگاه ورزش های سخت و طاقت فرسا انجام دادهای و کیلومترها پیادهروی کردهای و هربار به خانه برگشته ای تمام سعی خود را به کار گرفتهای که تا چند ساعت مواد خوراکی مصرف نکنی که مبادا به چربی در بدن شما تبدیل شود و تاثیر ورزش و پیاده روی را خنثی کند. برای شروع رژیم بهتر است در ابتدا بیش از حد کالری هایتان را محدود نکرده و به سیر شدنتان اهمیت بدهید. نگران نباشید. این اتفاق به علت دفع فرآورده های فرعی ناشی از کتوز است. این مقادیر معمولاً حاوی ۷۵٪ چربی، ۲۰٪ پروتئین و فقط ۵٪ کربوهیدرات هستند. اولی طبیعی است، در حالی که دومی فقط در دیابت کنترل نشده رخ می دهد. یکی از اصلی­ترین و مهم­ترین راهکارهای کنترل رفلاکس معده، عدم استفاده از مواد غذایی و انواع نوشیدنی­هایی است که سبب تشدید این روند می­شوند. با اینکه بیشتر مطالعات بر روی رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتو با پروتئین بالا صورت گرفته است، ولی رژیمهای کتوژنیک هدفمند و دورهای روشهای پیشرفتهتری هستند و عمدتا توسط ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار میگیرند.  Th is conte​nt was creat ed wi th GSA Content G enerat​or  D em᠎over sion.

رژیم کتوژنیک سرشار از پروتیین: این رژیم بسیار شبیه به رژیم کتوژنیک استاندارد است با این تفاوت که مقدار پروتئین بیشتر ی دارد . یکی از چشمگیر ترین مزایای رژیم کتوژنیک این است که نیازی به اندازه گیری و محاسبه میزان کالری مواد غذایی مصرفی خود ندارید. وقتی بدن در وضعیت کتوسیس قرار میگیرد قدرت سوزاندن چربی برای تولید انرژی افزایش پیدا میکند و حتی مقداری از چربی مصرفی هم به کتون تبدیل شده و در کبد ذخیره میشود که میتواند به عنوان منبع انرژی مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین می توانید به جای رب انار از رب آلوچه، رب نارنج استفاده نمایید. آرامش داشته باشید، هنگامی که حمایت کاهش وزن مناسب را انتخاب می کنید، می توانید به آن اعتماد کنید. در پایان خاطر نشان میگردد ، رژیم لاغری اتکینز یک رژیم لاغری موثر و یک راه بسیار سالم برای کاهش وزن است و مطمعن باشید شما را در این راه نا امید نخواهد کرد ، پس تصیم جدی بگیرید و یک بار برای همیشه لاغر شوید. در این مقاله رژیم غذایی کتوژنیک توضیح داده می شود و یک نمونه برنامه غذایی رژیم کتوژنیک برای یک هفته ارائه می گردد.

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران

این عارضه جانبی معمولاً بعد از ۳-۴ هفته از بین می رود. اگر نمی توانید همه این قوانین را اجرا کنید سمت این برنامه غذایی نروید! چاشنی ها: می توانید از نمک، فلفل و انواع گیاهان و ادویه های سالم استفاده کنید. تخم مرغ: از تخم مرغ های محلی استفاده کنید. شام: ماهی سفید، تخم مرغ و اسفناجی که در روغن نارگیل پخته شده است. شام: کباب، پنیر چدار و سبزیجات. پنیر: پنیر فرآوری نشده مانند چدار و موزارلا. پروتئینها: مانند گوشت گاو، مرغ، ماهی، صدف و سویا. همیشه سعی کنید سبزیجات و گوشت را در وعده های غذایی خود قرار دهید، زیرا هریک از آن ها دارای خواص متفاوتی هستند. مصرف پروتئین باید متعادل باشد، زیرا مصرف بسیار زیاد آن می تواند باعث افزایش انسولین و کاهش کتون شود. بله. البته مهم است که در ابتدا مصرف کربوهیدرات خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. استفاده از بازنگری های اصلاحشده برای شبیهسازی پیش بینی های خروجی انرژی و جریان بادی این مقاله در 46 صفحه در فایل WORD ارائه شده و قابل ویرایش است نسخه بدون ویرایش مقاله نیز با قیمت مناسب تردر همین سایت ارائه شده است چکیده مدلهای بازنگری، به سرعت در جهت شبیهسازی خروجی انرژی بادی، به دلیل آسودگی دسترسی به آنها و پوشش جهانی شان محبوبیت پیدا میکنند.

الکل: به دلیل کربوهیدرات بسیار زیاد مشروبات الکلی، نباید از آن ها استفاده کنید. غذاهای دریایی دوست همیشگی رژیم کتو و رژیم های لو کرب به حساب میان. حفظ رژیم لاغری کتو بدون مصرف غذاهای مناسب کار سختی است. در لیست زیر برای شما یک برنامه چیده ایم که چه مقدار باید کربو و چربی و پروتئین مصرف کنید. رژیم کتو یک روش مؤثر برای کاهش وزن و کاهش خطر انواع مختلفی از بیماری ها است. جدیداً نامهای مختلفی از انواع رژیمهای لاغری سریع و کاهش وزن را شنیدهایم. پس جهت استفاده از رژیم قلیایی برای لاغری شکم و پهلو هر چه سبزیجات بخورید، موفق تر هستید. بهتر است روغن موجود در تن ماهی را، پیش از استفاده تخلیه کنید. چربی های ناسالم: مصرف روغن های گیاهی فرآوری شده، مایونز و… معمولاً تمرکز روی مصرف چربی و کاهش کربوهیدرات باعث می شود افراد مصرف فیبر را فراموش کنند. هنگامی که شما کربوهیدرات مصرف نمیکنید ، قند خون شما کاهش می یابد و چربی از سلول های شما آزاد می شود و به کبد می رود. مصرف منیزیم را با ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیگرم در روز آغاز کنید زیرا مصرف زیاد منیزیم موجب ایجاد اسهال در فرد میشود. پیروی از رژیم غذایی کتوژنیکژنیک می تواند نیاز فرد به داروهای ضد صرع را کاهش بدهد اما با این حال هنوز هم خطر تشنج به صورت بالقوه وجود دارد.

اگرچه رژیم کتوژنیک برای افراد سالم بی خطر است، اما در زمانی که بدن شما در حال سازگار شدن با این رژیم است، ممکن است عوارض مختلفی را تجربه کنید که به آنفولانزای کتو معروف است و طی چند روز از بین می رود. زمانی که بدن وارد چنین حالتی می شود، به شدت چربی سوزی می کند تا بتواند انرژی مورد نیازش را تامین نماید. بیماری های قلبی: رژیم کتو می تواند فاکتورهای خطر ساز بیماری های قلبی مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL، فشار خون و قند خون را بهبود بخشد. سندرم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، که یکی از عوامل اساسی در ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک می باشد. دیابت به افزایش قند خون و اختلال در عملکرد انسولین گفته می شود. احتمال تحلیل عضلات تقریبا در همه رژیم های لاغری وجود داره، با این حال دریافت پروتئین زیاد و سطح بالای کتون بادی ها میتونه تا حدودی از تحلیل عضلات پیشگیری کنه، وزنه زدن و ورزش های مقاومتی میتونه به پیشگیری از تحلیل عضلات شما کمک کنه. اطلاعات موجود در این مقاله بیشتر مربوط به رژیم کتوژنیک استاندارد است. البته بسیاری از اطلاعات موجود، با انواع دیگر این رژیم تشابه دارند.

روزه کتوژنیک این بیماری، یک شرایط خطرناکی است که سبب بالا رفتن اسیدیته خون میشود. میزان اسیدیته­ی اسید معده بین ۱ تا ۳ می­باشد ( عدد صفر و یک نشان­دهنده­ی قوی­ترین اسیدها و عدد­های ۱۳ و ۱۴ نشان از قلیایی بودن زیاد است. صدمات مغزی: یک مطالعه بر روی حیوانات نشان داد که رژیم غذایی کتو می تواند آسیب های مغذی را کاهش دهد. ماست و خیار یا بورانی کرفس همراه با کمی خامه، یک میانوعدهی کتوییمان سرحالآور میدهد. رژیم کتو استاندارد (SKD): این نوع رژیم غذایی شامل مقدار بسیار کمی کربوهیدرات، پروتئین متوسط و پرچرب است. رژیم کتو هدفمند (TKD): این نوع رژیم به شما اجازه می دهد تا قبل و بعد از تمرینات ورزشی کربوهیدرات مصرف کنید. انجام این کار می تواند بدن شما را قبل از حذف کامل کربوهیدرات ها آماده کند. این نسبت اغلب به صورت ۶۰٪ چربی، ۳۵٪ پروتئین و ۵٪ کربوهیدرات می باشد. در میان انواعی که نام بردیم، رژیم استاندارد و پروتئین بالا به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته اند. همچنین حاوی نوعی چربی به نام اسید پینولنیک است که با تنظیم هورمونهایی که بر اشتهای شما تاثیر میگذارند، گرسنگیتان را کاهش میدهد.

رژیم کتوژنیک در دوران بارداری

رژیم کتوژنیک هدفمند(Targeted Ketogenic Diet) : رژیمی است که برای ورزشکاران مناسب است و به آنها این امکان را میدهد که نزدیک به زمان مسابقات یا فعالیتهای سنگین ورزشی مقدار قند یا کربوهیدرات رژیم غذایی خود را افزایش دهند. آسیبهای مغزی: برخی تحقیقات نشان میدهد که این رژیم غذایی میتواند نتایج صدمات مغزی را بهبود بخشد. با این حال، علاوه بر نتایج چشمگیر مشاهده شده در مطالعات، بسیاری از افرادی که رژیم کتو را شروع کردند، نتایج مطلوبی را گزارش کرده اند. رژیم کتوژنیک لاغری، یکی از رژیمهای لاغری است که علاوه بر کمک به کاهش وزن، فواید دیگری را نیز همچون درمان اپیلپسی و جلوگیری از ابتلا به بیماریها به همراه دارد. برای تامین مواد معدنی سعی کنید ۳۰۰۰-۴۰۰۰ میلی گرم سدیم، ۱۰۰۰ میلی گرم پتاسیم و ۳۰۰ میلی گرم منیزیم در روز مصرف کنید تا عوارض جانبی آن را به حداقل برسانید. مصرف هر ماده غذایی که دارای کربوهیدرات زیادی باشد باید محدود شود. با داشتن 1 گرم کربوهیدرات خالص در هر فنجان، می توانید این ماده غیر لبنی را در رژیم کتو خود جایگزین کنید.

البته دقت داشته باشید که فورا باید به رژیم باز گردید.

برای به حداقل رساندن این عوارض، می توانید برای چند هفته اول، رژیم کم کربوهیدرات را امتحان کنید. بعد از ۲-۳ ماه اول، شما می توانید کربوهیدرات را در موارد خاص بخورید. دقت داشته باشید که در تمام موارد بالا، به تحقیقات بیشتری نیاز است. این بدان معنی است که بدن شما به انسولین کمتری نیاز دارد و انسولین کمتری هم ترشح میکند. در ادامه به برخی از متداول ترین سوالاتی که پیش از وارد شدن به این رژیم پرسیده می شوند، پاسخ می دهیم. البته دقت داشته باشید که فورا باید به رژیم باز گردید. یک تحقیق نشان داد که رژیم کتوژنیک تا ۷۵ درصد حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد. همچنین یک تحقیق دیگر در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان داد که ۷ نفر از ۲۱ شرکت کننده، توانستند مصرف تمام داروهای دیابت خود را متوقف کنند. در واقع در طی یک دوره مثلا ۵ روزه، مصرف کربوهیدرات را کاهش می دهند و سپس ۲ روز مصرف آن را افزایش می دهند. آووکادو: آووکادو تازه مصرف کنید. با این حال، اگر هدف شما رسیدن به وزن مطلوب است، در صورت رعایت هرگونه رژیم غذایی باید مقدار دقیق کالری روزانه را محاسبه کنید. ​Post was c reated ​by GSA Con te᠎nt  Gen​er ator D emoversi on.