شش راه‌های خلاقانه برای بهبود رژیم کتوژنیک

محققان دریافتند موشهای تغذیه شده با رژیم غذایی کتوژنیک در مقایسه با موشهای تغذیه شده با رژیم غذایی سرشار از کربوهیدراتها، توانایی بهتری در مبارزه با ویروس آنفلوانزا داشتند. متخصصان تغذیه معتقدند استفاده از رژیم کتوژنیک یا هر رژیم غذایی محدود کننده ای برای کودکان یا نوجوانان می تواند منجر به کمبود مواد مغذی یا اختلالات غذایی در آن ها شود. هر چه سریعتر با کمک متخصصان در این زمینه راهکارهای درمانی را پیش گرفت.

نمونه رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان

با کمک کارشناسان و متخصصان تغذیه یک رژیم لاغری دیابتیک را تنظیم نمایید. این نوسانات وزن باعث ایجاد اختلالات تغذیه میشود. کریستن کایزر متخصص تغذیه در مرکز پزشکی هوستون میگوید: “بعضی افراد با شروع این رژیم بیمار میشوند.” در برخی مواقع استفراغ، اختلال دستگاه گوارش، خستگی زیاد و بی حالی وجود دارد. با گذشت زمان عوارض این کمبودها نمایان خواهد شد و تاثیرات مخربی با خود به همراه دارد. در تهیه این غذای خوشمزه، که در مدت زمان کم آماده میشود، به کلم برگ، سوسیس، کره یا روغن حیوانی و نمک و فلفل برای طعمدار کردن آن نیاز دارید. نان را بدون جدا کردن از قالب روی توری خنک کننده قرار می دهیم تا 3 دقیقه خنک شود و بعد آن را با کاغذ روغنی بیرون می آوریم تا بخار باعث نرم شدن نان نشود.

بسیاری از رژیم های کتوژنیک حاوی غذاها با چربی های اشباع زیاد مانند گوشت های پرچرب، گوشت های فراوری شده، کره و هم چنین چربی های غیراشباع مانند آجیل ها و مغزها، دانه ها، آووکادو، روغن های گیاهی و ماهی های روغنی است. برای غذای اصلی، گوشت یا ماهی سفارش دهید. تمام گوشت های حیوانی را از رژیم غذایی خود حذف کنید (به عنوان مثال ، گوشت ، ماهی و مرغ). بعدها و در طول کمبود، او از این چربی به عنوان منبع انرژی استفاده کرد. این سندرم یکی از مهمترین علتهای کاهش تخمکگذاری و عدم تخمکگذاری در زنان، بهویژه زنان مبتلا به ناباروری است.  This  da ta has  been c᠎reated  with the he lp of GSA Content​ Gen er​at᠎or DEMO​.

چه کسی دیگری می خواهد درباره رژیم کتوژنیک هدفمند بیاموزد؟

خامه در رژیم کتوژنیک رژیمهای کتو ممکن است تاثیر مثبت دیگری، مانند کاهش سطح قند خون داشته باشد. این رژیم برای کاهش وزن نیز امتحان شده ، اما فقط نتایج کوتاه مدت مورد مطالعه قرار گرفته و نتایج متفاوت بوده است. علت آن نیز کاملا واضح است، زیرا در این رژیم با کم کردن کربوهیدرات، سوخت مورد نیاز بدن از چربیها تامین میشود که میتواند باعث لاغری و چربی سوزی شود. رژیم کتوژنیک هدفمند TKD: در این نوع رژیم در زمان ورزش کردن می توانید کربوهیدرات مصرف کنید.

تابدیکس گفت: «کم کردن میزان کربوهیدرات معمولا زمینه را برای پرخوریِ آنها در جای ریزش مو در رژیم کتوژنیک علل و درمان دیگری فراهم میکند. معمولا در تمام قسمتهای این رژیم ۲۰ الی ۳۰ گرم کربوهیدرات خالص در رژیم روزانه توصیه خواهد شد. طرفداران این رژیم عنوان می کنند که اگر رژیم به طور دقیق اجرا شود، سطح کتون های خون نباید به سطح آسیب رسان برسد و باعث کتواسیدوز چرا که مغز از کتون ها بعنوان سوخت استفاده می کند و افراد سالم معمولا برای جلوگیری از ساخته شدن بیش از حد کتون، انسولین کافی می سازند. موفقیت در کوتاه مدت بدون اشاره به عوارض ایجاد شده ، کاهش اشتها به دلیل کندتر متابولیزه شدن چربی ها نسبت به کربو ئیدراتها دلایلی است که این افراد عنوان می کنند.

رژیم کتوژنیک ماچا

اما آیا این موفقیت در دراز مدت به سلامتی شما آسیب میرساند یا نه؟ آیا دریافت چربی زیاد و پروتئین متوسط در رژیم کتوژنیک برای بیماری هایی که متابولیسم چرب یو پروتئین در آن مختل شده است، مانند بیماری های کلیوی و کبدی، موثر است؟ روش کار رژیم کتوژنیک اینطور است که شما کالری بیشتری را از پروتئین و چربی بدست آورید و کربوهیدرات کمتری را مصرف کنید. تخم پرندگان مختلف را به هر شکلی که دوست دارید میتوانید بخورید. افزایش مصرف چربیهای سالم مثل سالمون و گردو به برطرف شدن خشکی پوست، خارش پوست و پوسته شدن کمک میکند.

رژیم کتوژنیک و ورزش

رژیم کتوژنیک غفاری افراد سالم به طور طبیعی پس از مدتی ناشتایی مانند خواب شبانه و فعالیت ورزشی شدید، کتوزیس خفیفی را تجربه می کنند. اکثر مردم از رژیم کتوژنیک فقط برای افزایش فعالیت ذهنی خود استفاده میکنند. اگر از بادام زمینی استفاده میکنید، مطالب بعدی ما را دنبال کنید. آرد کاساوا را می توان در دستور العمل های شیرین و خوش طعم استفاده کرد، اما اگر رژیم کتوژنیک دارید بهتر است از آن اجتناب کنید. رژیم لاغری کتوژنیک یا به طور خلاصه کتو یک روش و سبک برای غذا خوردن است که در آن مصرف کربوهیدرات کاهش یافته و مصرف چربی افزایش می یابد.

ما همه چیزهایی را که باید بدانید، از مشخصات غذایی خاص آناناس گرفته تا میوههای مناسب برای کتوژنیک و هر چیزی که بین آنها باید بدانید را پوشش میدهیم! از همه مهمتر، محدودکننده بودن رژیم کتوژنیک میتواند موجب اختلال خوردن در برخی از افراد شود از این رو رژیم کتوژنیک به آنهایی که سابقهی اختلال خوردن دارد توصیه نمیشود. دلیل بعدی بروز اسهال در افراد میتواند عدم وجود فیبر در این رژیم باشد، به گفته کایزر، هنگامی که کربوهیداراتها مثل نان سبوس دار و پاستا کاهش مییابد و غذاهای فیبردار دیگر به عنوان مکمل جایگزین نمیشود افراد به اسهال مبتلا میشوند.

و این در حالی است که مونوسدیم گلوتامات (MSG) به عنوان یک محرک تغذیهای در این بیماری مکرراً گزارش میشود. باید بگوییم که این نمونه، همانطور که عنوان شده صرفاً جهت آشنایی شما با این رژیم آورده شده است، از این رو پیروی از آن توصیه نمی شود زیرا رژیم غذایی هر کسی بایستی با توجه به شرایط هر فرد طراحی و تجویز شود. قصدتان از رژیم گرفتن هر چه که هست حتماً با پزشکتان مشورت کنید. افزایش مصرف چربی چه اثری روی پوست دارد؟ رژیم کتوژنیک برای چه کسانی مناسب نیست؟ ولی با اینحال علت ابتلا به سندرم تخمدان پلیکیستیک همچنان مشخص نیست.

عوارض رژیم کتوژنیک نی نی سایت

کربوهیدراتها همچنان محدود هستند و کمتر از ۱۰ درصد کالری روزانه را به خودشان اختصاص میدهند. بسیاری از مطالعات تعداد کمی آزمودنی داشتند، مدت زمان کوتاهی (کمتر از ۱۲ هفته) بودند و گروه کنترل نداشتند. زمان لازم برای ساخته شدن کتون ها و میزان آن در خون، منحصر به فرد است و به عواملی هم چون درصد چربی بدن و سرعت متابولیسم پایه بستگی دارد. این رژیمهای غذایی برای لاغری، در مدت زمان کوتاه، کاهش وزن زیادی را وعده میدهند.

هم چنین، علاقه زیادی به استفاده از این رژیم برای دیابت نوع ۲ وجود دارد. رژیم غذایی با داشتن مقدار زیادی چربی برای متابولیسم می تواند شرایط کبدی موجود را بدتر کند. دلیل اصلی این حالات این است که بدن سوزاندن چربی را جایگزین سوزاندن قند میکند و همین انتقال کافی است تا فرد چند روز احساس خستگی مفرط کند. بسیاری از افرادی که بدون راهنمایی پزشک رژیم پرچرب کتو را آغاز میکنند، سطح بالایی از کلسترول را تجربه خواهند کرد که عامل اصلی ابتلا به بیماریهای قلبی و دیابت است. رژیم غذایی کتوژنیک که حاوی گوشت، ماهی، مرغ و سبزیهای غیرنشاستهای است به مقابله با ویروس آنفلوانزا کمک میکند.

رژیم کتوژنیک برای بیماران قلبی

عدهای ممکن است به اشتباه تصور کنند اجازه دارند هر غذایی را صرفاً به دلیل چرب بودن مصرف کنند؛ انتخابی که میتواند بر سلامت عمومی آنها اثر بدی بگذارد از جمله سلامت پوست. رژیم اتکینز: این رژیم کم کربوهیدرات و پروتئین بالا معمولاً به چند مرحله تقسیم میشود که از نظر میزان کربوهیدرات روزانه متفاوت است. در واقع ، رژیم کتو ممکن است به بهبود سطح تری گلیسیرید ، HDL و LDL کمک کند. در رژیم کتوژنیک هر کسی میزان مختلفی از کاهش وزن را تجربه می کند. افرادی که اضافه وزن دارند وقتی این رژیم را شروع می کنند، هفته ی اول معمولاً حدود ۲/۵ تا ۳/۵ کیلوگرم وزن کم میکنند و از آن به بعد هر هفته نزدیک به نیم تا یک کیلوگرم از وزن آنها کاسته می شود.

رژیم غذایی کتوژنیک (یا کتو)، رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچرب است که از قرن های گذشته برای درمان برخی بیماری ها استفاده می شده است. چاقی از شاخص های افزایش خطر بیماری کبد چرب غیر الکلی است و همبستگی قوی بین کاهش وزن و سلامت کبد وجود دارد. پژوهشها نشان دادهاند که بین دریافتهای غذایی و سندرم تخمدان پلیکیستیک ارتباط وجود دارد و یکی از مداخلههای تغذیهای برای بهبود این بیماران، توجه به میزان و نوع کربوهیدراتهای دریافتی است. علائم ketoacidosis شامل خشکی دهان، تکرر ادرار، حالت تهوع، بوی بد دهان و مشکلات تنفسی است. رژیم استاندارد کتوژنیک شامل کربوهیدرات بسیار کم ۵٪، چربی زیاد ۷۵٪، پروتئین متوسط در حد ۲۰٪ است.

یبوست در رژیم کتوژنیک

البته این مسئلهای است که شامل اکثر رژیمهای غذایی میشود، اما در کتو میزان گزارش شده در مقایسه با سایر رژیمها بیشتر است. بالاخره رژیم کتوژنیک برای پوست خوب است یا بد؟ این مسأله میتواند باعث کاهش چربیهای بدن شود، موضوعی که میتواند به پیشگیری از ابتلا به مشکلات جسمانی مرتبط با چاقی مثل دیابت نوع دو یا بهبود چنین مشکلاتی کمک کند. کتوز زمانی رخ می دهد که سوخت و ساز بدن به گونهای تغییر کند که برای تأمین انرژی، چربیها را بسوزاند. انواع دیگر رژیم های غذایی کم کربوهیدرات: Paleo، South Beach و Dukan هستند که همگی پروتئین بالا و چربی متوسط را دارند.

خیار در رژیم کتوژنیک

در این رژیم همانند رژیمهای دیگر فرد ملزم به رعایت برنامهی غذایی خاصی است. رژیم کتوژنیک که به آن “رژیم کتو” یا “کتو” نیز گفته میشود، یکی از جدیدترین رژیمهای غذایی برای کاهش وزن است. حتی اگر از سلامت برخوردار باشید، گرفتن این رژیم به مدت طولانی می تواند منجر به کمبود ویتامین های B و C در شما شود، چون بسیاری از مواد غذایی ای که حاوی این ویتامین ها هستند، مثل حبوبات و میوه ها، کربوهیدرات بالایی دارند. این رژیم کتوژنیک مقدار بیشتری کربو هیدرات داشته و به این صورت است که 5 روز رژیم کتوژنیک را دنبال کرده و 2 روز از رژیم سرشار از کربو هیدرات برنامه غذایی 21 روزه کتو استفاده می کنند.

چند گرم کربوهیدرات در رژیم کتوژنیک

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد آنچه بهترین است از معلمان خود درباره کتوژنیک و لاغری درخواست داشته باشید لطفا از سایت ما دیدن کنید.