عوارض کپسول پیگمنتا درمکس؛ نشانه ها و علائم آلرژیک


یکی از محصولات پرفروشی که در حال حاضر به منظور روشن کردن پوست و رفع جای جوش و لک‌های تیره به افراد پیشنهاد می‌شود، قرص پیگمنتا است. این مکمل به کاهش چین و چروک نیز کمک کرده و یک محصول تمام عیار برای کمک به بهبود سلامت پوست به شمار می‌آید. در ترکیبات کپسول پیگمنتا درمکس از بعضی از ویتامین‌ها و عصاره‌های گیاهی استفاده شده است. به ندرت پیش می‌آید که فردی با مصرف این دارو دچار عوارض شود. اما مصرف طولانی مدت آن گاهی عوارض گوارشی و … را به دنبال دارد. این مقاله را به عوارض کپسول پیگمنتا اختصاص داده‌ایم.

قرص پیگمنتا برای چی خوبه؟

قرص پیگمنتا به واسطه ترکیبات موثری که دارد، از اثرات آنتی اکسیدانی قوی برخوردار بوده و با از بین بردن رادیکال‌های آزاد که مخرب سلول هستند، به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند. این مکمل در موارد زیر کاربرد دارد:

  • از بین بردن لک‌های تیره و جای جوش
  • کمک به روشن کردن پوست
  • محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از اکسیداسیون سلولی
  • از جمله مزایای قابل توجه این مکمل آن است که در آن از سویا، شیر، گندم، گلوتن، تخم مرغ، شیرین کننده و نگهدارنده استفاده نشده است.

 مشخصات کپشول پیگمنتا

عوارض کپسول پیگمنتا

عوارض کپسول پیگمنتا که در ادامه به آن خواهیم پرداخت معمولا به ندرت پیش می‌آید. پس هرگز نباید تصور کنید که شما با خوردن این مکمل عوارض زیر را حتما تجربه خواهید کرد:

عوارض گوارشی

حالت تهوع، استفراغ، اسهال، نفخ معده و زخم گوارشی می‌تواند از عوارض کپسول پیگمنتا باشد. دستور مصرف این قرص به این شکل است که باید روزانه ۲ عدد از آن را همراه با غذا و یک لیوان آب میل کنید. مصرف این محصول همراه با وعده غذایی می‌تواند مشکلات گوارشی را تا حدودی کاهش دهد. پس حتما مطابق با دستور ارائه شده از این مکمل استفاده نمایید.

عوارض قرص پیگمنتا برای افراد دیابتی

به ویژه در افراد دیابتی که انسولین یا داروهای کاهنده قند خون استفاده می‌کنند، ممکن است بعد از مصرف این محصول عوارضی همچون سرگیجه، سردرد و کاهش قند خون مشاهده شود. افزایش فشار خون نیز از جمله عوارض کپسول پیگمنتا می‌تواند باشد.

دیگر عوارض کپسول پیگمنتا

به جز مواردی که به آنها اشاره کردیم ممکن است عوارض زیر هم برای مصرف‌کنندگان قرص پیگمنتا ایجاد شود:

  • افزایش ریسک خونریزی به خصوص در افرادی که داروهای رقیق کننده خون و ضد پلاکت استفاده می‌کنند.
  • افزایش احتمال سنگ کلیه در افرادی که مستعد این عارضه هستند.
  • عوارض تنفسی و قلبی به ویژه در اشخاصی که از لحاظ قلب و ریه دچار مشکل هستند.

علائم واکنش آلرژیک به قرص پیگمنتا

عوارض کپسول پیگمنتا را شرح دادیم. در برخی موارد بسیار نادر ممکن است بعضی از افراد به این دارو حساسیت داشته باشند و در نتیجه دچار واکنش آلرژیک شوند. اگر بعد از مصرف قرص پیگمنتا علائم زیر را تجربه کردید، احتمالا به آن حساسیت دارید و باید مصرف را قطع کنید:

  • کهیر
  • راش
  • خارش و پوسته پوسته شدن

احتمال بروز عوارض کپسول پیگمنتا زمانی بیشتر می‌شود که آن را بیش از مقدار توصیه شده مورد استفاده قرار دهید.

تداخل دارویی قرص پیگمنتا

قبل از شروع به مصرف قرص پیگمنتا لیست تمام داروهای مصرفی خود را در اختیار پزشک قرار دهید تا از لحاظ تداخل دارویی بررسی‌های لازم را به عمل آورد. این مکمل ممکن است با داروهای زیر تداخل داشته باشد:

نوشته های مرتبط

  • داروهای رقیق کننده خون مثل وارفارین و آسپرین
  • داروهای کاهنده چربی خون یا استاتین‌ها
  • داروهای شیمی درمانی
  • میدازولام
  • داروهای کاهنده خون مثل انسولین

عوارض کپسول پیگمنتا

موارد هشدار و منع مصرف کپسول پیگمنتا درمکس

بعضی از افراد باید از مصرف این دارو بپرهیزند تا با عوارض کپسول پیگمنتا مواجه نشوند. از جمله این افراد موارد زیر هستند:

  • افراد مبتلا به بیماری‌های کبدی، کلیوی، دیابت، خون، فشار خون بالا یا پایین
  • افرادی که به دلیل سرطان، شیمی‌درمانی می‌شوند.
  • اشخاصی که این داروها را مصرف می‌کنند. مثل: داروهای ضد پلاک، ضد انعقاد خون و رقیق کننده خون.
  • افرادی که با مصرف قرص پیگمنتا دچار واکنش آلرژیک شده‌اند.

به این نکته هم توجه داشته باشید که از دو هفته قبل از جراحی این مکمل نباید مورد استفاده قرار گیرد.

مصرف قرص پیگمنتا برای کودکان توصیه نمی‌شود و در دوران بارداری و شیردهی نیز حتما با مشورت پزشک باید از این مکمل استفاده شود.

بررسی ترکیبات قرص پیگمنتا

برای اینکه عوارض کپسول پیگمنتا برای شما ایجاد نشود، بد نیست نگاهی به ترکیبات این مکمل داشته باشید تا اگر قبلا حساسیتی به این ترکیبات داشته‌اید، دیگر به سراغ آن نروید. این ترکیبات شامل این مواردند:

ویتامین C و E

هر دوی این ویتامین‌ها خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و می‌توانند با اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد به مبارزه بپردازند. ویتامین سی ویتامینی است که به کلاژن سازی کمک کرده و چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد. همچنین این ویتامین می‌تواند تولید رنگدانه‌های پوستی را کاهش دهد و در محو کردن لک‌های تیره تاثیر مثبتی داشته باشد. ویتامین E نیز خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد و مشکلات پوستی را بهبود می‌بخشد.

عصاره دانه انگور

عصاره هسته انگور غنی از خاصیت مرطوب کنندگی بوده و آبرسانی فوق‌العاده‌ای را برای پوست فراهم می‌کند. این عصاره مغذی سرشار از آنتی اکسیدان بوده و اثرات مخرب نور خورشید روی پوست را کاهش می‌دهد. تقویت، استحکام و بهبود ساختار پوست آسیب دیده از دیگر مزایای این عصاره است.

ال گلوتاتیون و الفا لیپوئیک اسید

گلوتاتیون ماده‌ای است که از اسیدهای آمینه گلیسین، سیستئین و اسید گلوتامیک ساخته می‌شود. این ماده نقش مهمی در حفظ سلامتی و جوانی پوست دارد. خاصیت روشن کنندگی ال گلوتاتیون فوق‌العاده است و علاوه بر این به کاهش چین و چروک‌ها نیز کمک می‌کند.

آلفا لیپوئیک اسید نیز خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و برای از بین بردن خطوط ریز روی چهره فوق العاده عمل می‌کند. این ماده در عمق پوست نفوذ کرده و روند تولید کلاژن را تسریع می‌نماید. بسیاری از متخصصان این ماده را برای جلوگیری از پیری زودرس توصیه می‌کنند.

گفتار پایانی

عوارض کپسول پیگمنتا که در این مقاله به آنها پرداختیم، معمولا به ندرت پیش می‌آیند. بعضی از افراد به ترکیبات موجود در این محصول حساسیت دارند و در نتیجه باید از مصرف آن اجتناب نمایند. برخی دیگر از افراد نیز به دلیل مصرف بعضی داروها نباید از این کپسول استفاده کنند. در نهایت باید بگوییم که کپسول پیگمنتا درمکس یکی از بهترین‌های بازار برای روشن کردن و کاهش چین و چروک‌های پوست است و اگر از آن صحیح استفاده کنید، معمولا هیچ عارضه‌ای برای شما به وجود نخواهد آمد.

لطفا به این مقاله امتیاز بدهید

[مجموع: ۰ میانگین: ۰]