فواید قارچ یال شیر ارگانیک


قارچ یال شیر

آخرین روندهای بهداشتی مردم را تشویق می کند که از داروهای سنتی که گران هستند و عوارض جانبی دارند دوری کنند. آنها بر اقدامات پیشگیرانه تمرکز می کنند که یک رژیم غذایی سالم و ورزش را برای کاهش خطر بیماری ترویج می کند. قارچ یال شیری یک عنصر غذایی توصیه شده برای بهبود سلامت طبیعی است.

یال شیر یک قارچ پوم پوم شکل است که روی تنه درختان پهن برگ در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا رشد می کند. عصاره قارچ ارگانیک آن سابقه طولانی در طب سنتی چینی (TCM) دارد. دانشمندان امروزی هنوز قارچ دارویی یال شیر را به عنوان یک مکمل غذایی به دلیل مزایای بالقوه سلامتی آن، از جمله حمایت از تندرستی، سلامت شناختی و وضوح ذهنی و غیره در نظر می گیرند.

فواید بالقوه ترکیبات فعال آن را می توان به صورت پودر قارچ یال شیر یا کپسول یال شیر در نظر گرفت. حتما به دنبال مکمل هایی باشید که دارای برچسب ارگانیک و غیر GMO هستند.

در اینجا برخی از مزایای آن وجود دارد.

ممکن است به مدیریت افسردگی کمک کند

تحقیقات نشان می دهد که افسردگی با کمبود انتقال دهنده های عصبی و رشد کم عصبی مرتبط است. رشد اعصاب برای تنظیم خلق و خو ضروری است.

قارچ یال شیر ممکن است باعث رشد عصبی در موقعیت های استرس زا شود. وجود انتقال دهنده های عصبی کافی را تضمین می کند. همچنین ممکن است به کاهش التهاب مرتبط با افسردگی کمک کند.

ممکن است از سلامت مغز حمایت کند

توانایی یال شیر برای بهبود رشد عصبی نیز ممکن است آن را در به حداقل رساندن خطر بیماری های شناختی ناشی از افزایش سن موثر کند.

قارچ نوعی نوتروپیک یا تقویت کننده شناختی است. تحقیقات نشان می دهد که ممکن است حافظه و عملکرد شناختی را بهبود بخشد. با این حال، تحقیقات بیشتری برای اثبات اثرات مفید آن مورد نیاز است.

ممکن است به بهبود آسیب مغزی کمک کند

آ مطالعه 2021 بر روی شرکت‌کنندگانی متمرکز شد که دچار آسیب مغزی تروماتیک (TBI) شده بودند. بیمارانی که مکمل‌های قارچ یال شیر و دم بوقلمون مصرف کردند، مسیر بهبودی بهتری را نشان دادند. قارچ‌ها التهاب و استرس اکسیداتیو مرتبط با آسیب را کاهش دادند.

TBI همچنین منجر به تخریب عصبی به دلیل تجزیه سلول های عصبی می شود. یال شیر به مدیریت تجزیه سلول های عصبی کمک می کند و به رشد عصبی کمک می کند.

ممکن است به مدیریت اضطراب و استرس کمک کند

تحقیق 2010 نشان می دهد که یال شیر ممکن است استرس را در شرکت کنندگان در مطالعه کاهش دهد. شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه کلوچه های حاوی 0.5 گرم یال شیر خوردند. گروه دیگر کلوچه های پلاسبو می خوردند.

پس از پایان مطالعه چهار هفته ای، گروهی که قارچ یال شیر خوردند، نسبت به گروه دارونما، اضطراب کمتری را گزارش کردند. دانشمندان بر این باورند که اثر رشد عصبی این قارچ به توانایی آن در کاهش اضطراب کمک می کند.

سلامت دستگاه گوارش را ارتقا می دهد

زخم معده با رشد بیش از حد باکتری هلیکوباکتر پیلوری و آسیب به لایه مخاطی معده مرتبط است که اغلب به دلیل استفاده طولانی مدت از داروهای ضد التهابی است. یال شیر ممکن است از رشد هلیکوباکتر پیلوری جلوگیری کرده و از پوشش معده محافظت کند.

یک مطالعه حیوانات نشان داد که قارچ می تواند در کاهش زخم معده ناشی از الکل موثرتر از داروهای کاهش دهنده اسید باشد. همچنین عوارض جانبی کمتری ایجاد می کند. مطالعه دیگری نشان داد که توانایی آن در کاهش التهاب و جلوگیری از آسیب بافتی می تواند آن را به یک درمان موثر برای بیماری های التهابی روده (IBS) تبدیل کند.

مطالعات بیشتری برای تعیین اینکه آیا این مورد نیاز است.

ممکن است از ایمنی حمایت کند

تحقیقات روی حیوانات نشان داد که یال شیر فعالیت سیستم ایمنی روده را افزایش می دهد تا از بدن در برابر عوامل بیماری زا محافظت کند. ممکن است تغییرات مفیدی در باکتری های روده برای تحریک سیستم ایمنی ایجاد کند. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۲ نشان داد که مکمل‌های عصاره یال شیر طول عمر موش‌هایی را که دوز کشنده باکتری سالمونلا تزریق شده بودند، تقریباً چهار برابر می‌کرد.

قارچ یال شیر ممکن است به بهبود سلامتی کمک کند. آنها را می توان به عنوان مکمل مصرف کرد یا می توانید پودر یال شیر را با غذا و نوشیدنی مخلوط کنید. چگونه این قارچ سالم را بخشی از رژیم غذایی خود قرار می دهید؟

می خواهید بیشتر بیاموزید؟ در مورد را بخوانید بهترین مکمل های یال شیر.



Source link