مقاله بی طرفانه چهار چیزهای جدیدی را درباره رژیم کتوژنیک هدفمند نشان می‌دهد که هیچ‌کس درباره آن صحبت نمی‌کند.

رژیم کتوژنیک غفاری برخی افراد ادعا می کنند که رژیم کتوژنیک به دلیل داشتن چربی زیاد، کلسترول را افزایش می دهد و باعث بیماری قلبی می شود. سطح بالاتر کلسترول خوب HDL نسبت به کلسترول بد LDL، خطر ابتلا به بیماری قلبی را پایین میآورد. در ادامه سوالات متداولی که در ارتباط با رژیم کتوژنیک پرسیده می شود را پاسخ داده ایم. رژیم کتوژنیکِ درمانیِ کلاسیک در دههٔ ۱۹۲۰ میلادی گسترش یافت و یک دهه بعد نیز همچنان رایج بود، ولی با ساخت داروهای ضد صرع، کمکمرو به فراموشی رفت. مغز شما میتواند کتونهایی را بسوزاند که در هنگام گرسنگی یا زمانی که مصرف کربوهیدرات بسیار کم است، تشکیل میشوند.

ورزش و رژیم کتوژنیک این رژیم در حال حاضر به عنوان یک درمان برای سرطان در حال بررسی است، زیرا ممکن است به کند کردن رشد تومور کمک کند. اگر زیاد از این غذاها بخورید، ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهید. مثلا پنج روز در هفته کربوهیدرات کم و چربی زیاد و دو روز در هفته کربوهیدرات را افزایش می دهیم. علاوه بر این، رژیم های غذایی با پروتئین کمتر اغلب برای افراد مبتلا به عارضه های کلیوی هستند توصیه می شود، در حالی که رژیم کتو دارای پروتئین متوسط تا زیاد است.

بله با این حال، مهم است که در ابتدا مصرف کربوهیدرات خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. مهمتر از آن ، چربی از این جهت که در نهایت بدن را در حالت سیری (“کامل”) قرار می دهد به طور طبیعی رضایت بخش تر است. حتی معمولی ترین نمونه رژیم کتوژنیک هم معمولا در صورت رعایت کردن و پیروی از آن این مورد را به خوبی به شما هدیه می دهد. تاکنون فقط در مورد نمونه رژیم لوکرب به عنوان یک رژیم غذایی موثر در درمان چاقی صحبت کردیم، حال قصد داریم به معرفی ویژگی های یک رژیم غذایی و انواع رژیم های غذایی صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

رژیم کتوژنیک 28 روزه نی نی سایت

با این کار می توانید برنامه ریزی کنید که در وعده های غذایی تان چه غذایی قرار بگیرد که اندازه چربی، کربوهیدرات و پروتئین رژیم تان حفظ شود. آجیل و دانه ها مملو از چربی های سالم ، فیبر و پروتئین هستند. اما در رژیم کِتون سوخت بدن شما صرفا از ذخایر چربی و در صورت نیاز از پروتئینهای شما تأمین میشود. در این رژیم، بستههای غذایی رژیمی با کالری و مواد مغذی مشخص، جایگزین ۲ وعده اصلی در روز (اغلب صبحانه و ناهار) میشوند.

سوسیس و کالباس در رژیم کتوژنیک

مرغ رو با مخلفات به مدت 15 تا 20 دقیقه توی فر بزارین تا پخته بشن. هرچقد سطح HDL (لیپوپروتئین با چگالی بالا) شما نسبت به LDL (لیپوپروتئین با چگالی کم) بالاتر باشد خطر ابتلا به بیماری قلبی کمتر است. بجای این مواد غذایی جایگزین هایی مانند سبزیجات مارپیچ یا نودل را در نظر بگیرید، که گزینه های سالم تری با کربوهیدرات کم هستند. نودل شیراتاکی حاوی کمتر از ۱ گرم کربوهیدرات در هر وعده است. این نودل ها از فیبر چسبناکی به نام گلوکومانان که دارای فواید بسیار زیاد هستند، تشکیل می شوند.

همچنین مهم است که قبل از شروع کار این را بدانید که کتو می تواند خطرات سلامتی را برای برخی افراد ایجاد کند، از جمله افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که از دارو استفاده می کنند، افرادی که در معرض بیماری قلبی هستند، افرادی که مشکلات کلیوی دارند. مقدار کمی از غذای باقیمانده از وعدهی قبل. به طور کلی چه مقدار کربوهیدرات بخوریم؟ دیگر رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات هم ممکن است ادعا کنند رژیم کتو هستند؛ اما این ادعا به این شرط پذیرفته است که شامل کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز و فقط مقدار متوسطی پروتئین شوند (پروتئین میتواند در چربیسوزی اختلال ایجاد کند)، در غیر این صورت شما را وارد فاز چربیسوزی نخواهند کرد.

20 درصدِ باقیمانده بین پروتئین ها و کربوهیدرات ها تقسیم می شود- امّا پروتئین سهم بیشتری دارد. چای سرشار از آنتی اکسیدان است و کافئین کمتری نسبت به قهوه دارد. از آنجایی که این رژیم پروتئین بالاتر و چربی کمتری نسبت به انواع دیگر رژیم کتوژنیک دارد، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این بدان دلیل است که پروتئین در صورت مصرف زیاد می تواند به گلوکز تبدیل شود که ممکن است انتقال شما را به کتوز کند کند. با توجه به رابطه بین وزن و دیابت نوع 2، این کاهش وزن بسیار کمک کننده است.

شما با دنبال کردن رژیم کم کربوهیدرات کاهش خودکار اشتها را تجربه میکنید. مطالعات نشان داده اند که کلسیم و پروتئین هر دو می توانند اشتها را کاهش داده و سیری را تقویت کنند. ولی در این نوع رژیم ممکن است کتوز صورت نگیرد چون پروتئین هم مثل کربوهیدرات به گلوکز تبدیل می شود. البته توجه داشته باشید که این فرایند در هر فرد متفاوت است و بعضی ممکن است نیاز به رژیم غذایی تخصصی تری برای رسیدن به کتوزیس داشته باشند. یکی از رژیم های غذایی که ثابت کرده، برای کاهش وزن سریع بسیار موثر است، رژیم کتوژنیک (Ketogenic diet) است.

توی این مقاله به صورت اختصاصی میخوایم در مورد شام کتوژنیک و 10 دستور غذایی مخصوص شام کتویی رژیم کتوژنیک روش لاغری سریع صبحت کنیم. بنابراین همه مطالبی که در این مقاله مطرح میشوند در ارتباط با نوع استاندارد رژیم کتون زا هستند. این سایت با هدف ارتقا و حفظ سلامتی افراد رژیم غذایی مناسب با شرایط جسمی که دارید را به شما ارائه می دهد. 5. هنگام رفتن به مجالس و مهمانی ها، سعی کنید به برنامه غذایی خود پایبند باشید و در صورت امکان غذای رژیم کتوژنیک خودتان را آماده کنید یا با خود ببرید. افراد بعد از محاسبه شاخص توده بدنی یا BMI خود، با توجه به میزان اضافه وزنی که دارند؛ سعی می کنند بهترین نوع رژیم لاغری را انتخاب کنند.

رژیم کتوژنیک: آن را آسان نگه دارید (و احمقانه)

رایج ترین نوع رژیم کتوژنیک استاندارد است، اما اینکه کدام یک از انواع رژیم های لاغری کتوژنیک را انتخاب کنید کاملا بستگی به هدف شما دارد، زیرا همانطور که در هر قسمت از انواع رژیم شرح داده شد رژیم کتوژنیک هدفمند مناسب ورزشکاران، رژیم کتوژنیک دوره ای مناسب بدنسازان است و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا مناسب کسانی است که فعالیت بدنی بالایی دارند. از طرفی با کم کردن مصرف کربوهیدرات به طور خودکار اشتهایتان کم می شود و کمتر گرسنه می شوید. رژیم کتوژنیک ضعیف یک رژیم کم کربوهیدرات است که مصرف خالص کربوهیدرات روزانه شما را به کمتر از 20 تا 50 گرم در روز محدود می کند.

مرغ، ماهی و گوشت گاو را بیشتر انتخاب کنید و گوشت های فرآوری شده را محدود کنید. در رژیم کتوژنیک سیکلیکال، در دوره هایی مصرف کربوهیدارت بیشتر می شود. کتوز یک حالت متابولیک است که در آن بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی برای سوخت استفاده می کند. رژیم کتوژنیک، راهنمای کامل دستورات غذایی و مکمل های مورد نیازحال که در مورد کلیات رژیم کتوژنیک، مزایا و معایب آن آگاه شدید، حتما میخواهید این برنامه غذایی را شروع کنید.

برخی معتقدند این رژیم غذایی میتواند به مدیریت دیابت و پیشگیری از آلزایمر هم کمک کند. پس از اتمام بارداری او ادعا کرد که در طول بارداری حالت تهوعی را تجربه نکرده است.امروزه این امر به معنای برداشته شدن قدمی بزرگ در راستای درمان هیپوگلیسمی در مادران باردار می باشد. در طول رژیم سعی کنید خواب کافی داشته باشید و بیش از حد کالری مصرفی را محدود نکنید. افراد مبتلا به دیابت نوع 1 معمولاً در صورت مصرف بیش از حد انسولین و عدم مصرف کربوهیدرات کافی، قند خون پایین را تجربه می کنند.

در حالی که گوشت های فرآوری شده، مانند بیکن و سوسیس، روی کتو مجاز هستند، اما برای قلب شما خوب نیستند و در صورت خوردن بیش از حد ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را افزایش دهند. آسیبهای مغزی: تحقیقات روی حیوانات نشان داده است این رژیم غذایی میتواند جراحتهای مغز را کاهش دهد و بعد از جراحی مغز روند بهبود را سریعتر کند. 1. برنامه غذایی خود را از قبل برنامه ریزی کنید تا در طول هفته بدانید که در هر وعده چه غذایی باید میل کنید. غذاهایی که در طول رژیم کتوژنیک خود مصرف می کنید باید شامل گوشت، ماهی، تخم مرغ، کره، مغزها، روغن های طبیعی و سالم، میوه آووکادو و سبزیجات کم کربوهیدرات 8 نکتهای که شما را در کتوژنیک برای لاغری گورو میکند باشد.

کلم بروکلی، گل کلم، لوبیا سبز، فلفل دلمه ای، کدو سبز و اسفناج از جمله سبزیجات مناسب رژیم کتوژنیک هستند. برخی از غذاهای دوستدار کتو که سرشار از فیبر هستند عبارتند از: دانه کتان، دانه چیا، نارگیل، کلم بروکلی، گل کلم و سبزیجات برگدار است که بهتر است در طول رژیم کتوژنیک استفاده کنید. و چقدر طول می کشد وارد این رژیم شویم.به طور کلی ، باید ۲ تا ۴ روز طول بکشد تا وارد کتوز شوید.با این حال ، برخی از افراد ممکن است دریابند که به یک هفته یا بیشتر نیاز دارند. معمولاً میگرنها در طول دوره سهماههٔ دوم و سوم بارداری یا پس از یائسگی بهوجود نمیآیند.

روغن زیتون و روغن نارگیل دو روغنی هستند که در رژیم کتو توصیه می شود. به جای آن از شیر بادام، نارگیل یا شیر کم کربوهیدرات دیگری را انتخاب کنید. ماهی قزل آلا و سایر ماهی ها نه تنها تقریباً بدون کربوهیدرات هستند، بلکه سرشار از ویتامین B، پتاسیم و سلنیوم هستند.میگو و بیشتر خرچنگ ها از جمله غذا های مجاز برای مصرف در رژیم کتوژنیک می باشند که فاقد کربوهیدرات هستند و شما می توانید در رژیم خود از آن آنچه بهترین است از معلمان خود درباره کتوژنیک و لاغری درخواست داشته باشید ها استفاده کنید. آغاز کتوژنیک یا عوض کردن آن با یک رژیم دیگر با عجله و سرعت، میتواند نامناسب باشد (به خصوص اگرشما چاق هستید).

با ایجاد شوک توسط رژیم کتو میتوانید لاغری را تجربه کنید. از آنجایی که ورزش متابولیسم بدن را تحریک می کند و کالری می سوزاند. آیا ورزش برای رژیم کتو لازم است؟ بنابراین برای کسانی که رژیم دارند، ورزش بسیار کمک کننده است. این رژیم، نسخهی بزرگتر و بدتر رژیم پالئو است و به ورزشکاران ستاره ای مثل «لبران جیمز» کمک کرد تا وزن کم کنند. این سبزیجات عبارتند از ذرت، سیب زمینی، سیب زمینی شیرین و چغندر. شام: کباب، پنیر چدار و سبزیجات. This was generat ed by G SA Con tent G​enerator Demov ersion​.

سبزیجات نشاسته ای حاوی کربوهیدرات های بیشتری نسبت به فیبر هستند و باید در رژیم کتوژنیک محدود شوند. میوه های پر قند را نیز محدود کنید، زیرا قند خون شما را سریعتر از انواع توت ها افزایش می دهند و کربوهیدرات بیشتری دارند. در مطالعه ای بر روی ۱۷ مرد مبتلا به چاقی یا اضافه وزن، نشان داد که رژیم کتو با افزایش اندک در میزان کالری های سوزانده شده همراه است. مصرف مکرر ماهی با کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن و همچنین بهبود سلامت روان مرتبط است. ماهی قزل آلا، ساردین و سایر ماهی های چرب دارای سطوح بالایی از چربی های امگا 3 هستند که باعث کاهش سطح قند خون می شود.

اهداف کاهش وزن خود را به پزشک خود توضیح دهید تا بتواند داروی دیگری را جایگزین کند که باعث عدم جلوگیری از کاهش وزن نشود. احتمال کمبود مواد مغذی هم در صورت عدم رعایت تنوع غذایی وجود دارد. هر گونه ماده غذایی تهیه شده با فروکتوز، گلوکز، مالتوز، دکستروز و لاکتوز. با این حال، در اکثر مطالعات علمی، نشان داده شده است که رژیم های کم کربوهیدرات فوایدی دارند. مطالعات نشان می دهد که قهوه خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 را کاهش می دهد. نشان داده شده است که تخم مرغ باعث تحریک هورمون هایی می شود که احساس سیری را افزایش می دهد و سطح قند خون را ثابت نگه می دارد و همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند لوتئین و زآگزانتین است که به محافظت از سلامت چشم کمک می کند.