همه چیز در مورد لاغری با دستگاه


برای کاهش وزن لازم است تا کالری بیشتری بسوزانید. لاغری با دستگاه گزینه مناسبی برای هدف شما به نظر می‌رسد. شما می‌توانید از دستگاه‌هایی مثل تردمیل، دستگاه قایقی، دوچرخه ثابت و … استفاده نمایید. این دستگاه‌ها معمولا انواع خانگی هم دارند و در منزل قابل استفاده هستند. در کنار ورزش کردن یکی از بهترین راهکارها برای تسریع چربی سوزی استفاده از یک چربی سوز قوی مثل ال کارنیتین است. هرگاه بیش از کالری مصرفی خود، کالری بسوزانید، آنگاه وزن کم خواهید کرد. لاغری با دستگاه موضوع این مقاله است.

معرفی بهترین دستگاه‌های ورزشی برای لاغری

در اینجا با هدف لاغری با دستگاه بهترین دستگاه‌ها برای لاغر شدن را به شما معرفی می‌کنیم:

دستگاه قایقی

برای ورزش دادن کل بدن و کاهش وزن دستگاه قایقی یا rowing machine ایده‌ال است. این دستگاه عضلات مختلفی مانند ساق پا، چهار سر ران، باسن، شکم، دلتوئید، پشت کمر و عضله دو سر و سه سر را درگیر می‌کند.

میزان کالری سوزی با دستگاه قایقی: یک فرد ۵۵ کیلویی، ۷۰ کیلویی یا ۸۰ کیلویی در هر ۳۰ دقیقه می‌تواند ۲۱۰، ۲۶۰ و ۳۱۱ کالری با استفاده از این دستگاه بسوزاند. اگر از این دستگاه با شدت زیاد استفاده شود، کالری سوزی به ترتیب می‌تواند ۲۵۵، ۳۱۶ و ۳۷۷ باشد.

 دستگاه قایقی

فواید دستگاه قایقی

وضعیت نشستن در دستگاه قایقی به شکلی است که حداقل میزان استرس بر بدن وارد می‌شود. استفاده از این دستگاه یک تمرین هوازی عالی است که روی مفاصل تاثیر اندک اما موثر دارد. اگر می‌خواهید همه بدن خود را در ورزش به کار بگیرید، استفاده از این دستگاه ایده خوبی است زیرا عضلات بسیاری درگیر خواهند شد، نه فقط عضلات پایین تنه.

در واقع یکی از بهترین دستگاه‌های کاردیو برای کاهش وزن دستگاه قایقی یا پارویی است. کل تمرین با این دستگاه در حالت نشسته صورت می‌گیرد. دستگاه مانیتوری که به دستگاه وصل است به شما نشان می‌دهد که چند کیلومتر پارو زده و از دستگاه استفاده کرده‌اید. تنظیمات این دستگاه باید طوری باشد که بهترین عملکرد را برای شما به همراه آورد. بهتر است دمپر این دستگاه را از ۰ تا ۱۰ بین ۳ تا ۵ تنظیم نمایید. برای تمرینات طولانی ۳ بهترین تنظیم است اما برای تمرینات دوره‌ای کوتاه ۵ بهتر به حساب می‌آید.

تردمیل

لاغری با دستگاه تردمیل طرفداران بسیاری دارد. برای کمک به حفظ سلامت قلب و عروق هم می‌توانید این دستگاه را مورد استفاده قرار دهید. لاغری با دستگاه تردمیل عضلات چهارسر ران، باسن، همسترینگ، شکم و ساق پا را درگیر می‌کند. بهترین روش لاغری گرفتن رژیم لاغری و در کنار آن انجام ورزش است.

میزان کالری سوزی با دستگاه تردمیل: یک فرد ۵۸ کیلویی اگر با سرعت ۸ کیلومتر در ساعت از تردمیل استفاده کند، می‌تواند  ۵۳۷ کالری در یک ساعت بسوزاند. اما یک فرد ۸۰ کیلویی در همان زمان و با همان سرعت می‌تواند ۷۴۴ کالری را بسوزاند.

فواید تردمیل

یک راه ساده برای تقویت قلب و کمک به کاهش وزن استفاده از تردمیل است. با تغییر شیب تردمیل می‌توانید کاری کنید که کار با این دستگاه برای شما سخت‌تر یا آسان‌تر شود. اگر می‌خواهید حس دویدن در خارج از منزل را داشته باشید بهتر است تردمیل خود را روی شیب ۱% تنظیم کنید. اما دقت داشته باشید که شیب تردمیل را برای مدت طولانی در زاویه تند نگه ندارید. ساختار بدن انسان به شکلی نیست که به مدت طولانی بتواند در سر بالایی بدود. به طور کلی تردمیل را محبوب‌ترین دستگاه کاردیو می‌دانند و لاغری با دستگاه تردمیل یک راهکار موفق به نظر می‌رسد.

 تردمیل

لاغری با دستگاه دوچرخه ثابت

نوشته های مرتبط

دوچرخه ثابت هم برای ورزش دادن کل بدن مناسب است و هم برای کاهش وزن. عضلات ساق پا، همسترینگ، کمر، باسن و چهارسر ران در تمرین با دوچرخه به کار گرفته می‌شوند.

میزان کالری سوزی با دوچرخه ثابت: در هر دقیقه توسط یک فرد معمولی ۲۰ تا ۳۰ کالری سوزانده می‌شود.

فواید دوچرخه ثابت

لاغری با دستگاه دوچرخه ثابت به خوبی برای همه افرادی که از آن استفاده می‌کنند مقدور است. این دستگاه جایگزینی بسیار ایده‌آل برای دوچرخه سواری در خارج از منزل به حساب می‌آید. اگر از انواع دوچرخه ثابتی استفاده کنید که دسته‌های بلند داشته باشد، می‌توانید بالا تنه و پایین تنه را همزمان به حرکت درآورید.

 دوچرخه ثابت

وقتی از دوچرخه ثابت استفاده می‌کنید، شما درگیر یک تمرین عرق‌آور می‌شوید و کالری سوزی در بدن شما اتفاق می‌افتد. تمرین روی دوچرخه بهتر است در فواصل زمانی کوتاه و شدید صورت گیرد. مثلا بهتر است ۴۰ ثانیه سریع و سخت رکاب بزنید و بعد ۲۰ ثانیه استراحت نمایید.

استیر کلایمر

به این دستگاه پله برقی باشگاهی هم می‌گویند. لاغری با دستگاه استیر کلایمر بیشتر روی پایین تنه تمرکز دارد. در کار با این دستگاه عضلات همسترینگ، ساق پا، چهار سر و باسن به کار گرفته می‌شوند.

کالری سوزی با استیر کلایمر: یک فرد ۵۵ کیلویی در یک تمرین ۳۰ دقیقه‌ای با این دستگاه ۱۸۰ کالری می‌سوزاند. اگر وزن شما ۷۰ کیلوگرم باشد، ۲۲۳ کالری و چنانچه وزن شما ۸۳ کیلوگرم باشد ۲۶۶ کالری خواهد سوزانید.

فواید دستگاه استیر کلایمر

لاغری با دستگاه استیر کلایمر به روش‌های مختلفی می‌تواند صورت گیرد. برای اینکه تمرینات را دشوار کنید، می‌توانید همزمان از دو پله بالا بروید یا بین هر مرحله یک حرکت اسکات یا پرش قورباغه انجام دهید تا عضلات چهارسر و باسنتان نیز به کار گرفته شوند. همچنین می‌توانید یک نوار مقاومتی دور پاهای خود بپیچید تا به انجام تمرینات قدرتی کمک شود و عضلات بدن قوی‌تر شوند.

 استیر کلایمر

استیر کلایمر یک دستگاه کاردیو است که برای حفظ سلامت قلب مفید به حساب می‌آید. روی مانیتور این دستگاه می‌توانید تعداد حرکات، سرعت، ضربان قلب و مدت زمان ورزش کردن را به خوبی مشاهده نمایید. اکثر دستگاه‌های استیر کلایمر از لحاظ سطح دشواری در محدوده ۱ تا ۱۰ یا ۱ تا ۲۰ هستند. این دستگاه دسته‌هایی دارد که می‌توانید آن را بگیرید. برای اینکه بیشترین بهره را از تمرینات هوازی با این دستگاه عاید خود کنید باید سعی نمایید وزنی را که روی قسمت بالایی بدن خود انداخته‌اید محدود کنید. یعنی تمام وزن خود را روی دسته‌ها نباید بیندازید.

کلام پایانی

لاغری با دستگاه های ورزشی یک راه ایده‌آل است که تضمین می‌کند شما در کاهش وزن موفق عمل کنید. برای لاغر شدن باید کالری سوزی انجام دهید و با این دستگاه‌ها به سهولت می‌توانید حتی در منزل این کار را انجام دهید. اگر می‌خواهید از کار با دستگاه بهترین نتیجه را بگیرید حتما در رژیم غذایی خود هم تجدید نظر نمایید و زیر نظر متخصص تغذیه رژیم لاغری بگیرید.

لطفا به این مقاله امتیاز بدهید

[مجموع: ۱ میانگین: ۵]