وقتی رژیم کتوژنیک 28 روزه به معنای بیشتر از نقد است

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران آیا در رژیم کتوژنیک می توان کاهش وزن آموزش رژیم کتوژنیک تکنیک‌ها که در کتاب‌های 1402 داشت؟ یک رژیم پر از پروتئین و چربی ممکن است تاثیر بیشتری در کاهش وزن داشته باشد، البته این موضوع هنوز اثبات نشده است. برای کاهش این عوارض بهتر است چند هفته رژیم کم کربوهیدرات را دنبال کنید تا بدنتان یاد بگیرد چگونه چربی بیشتری بسوزاند و سپس کربوهیدرات را از رژیم غذاییتان حذف کنید. رژیم کتوژنیک که بیشتر به عنوان کتو شناخته می شود، یک رژیم غذایی است که در آن شما مقدار زیادی چربی و مقادیر کمی از کربوهیدرات ها را برای ورود به کتوز می خورید. این رژیم غذایی یکی از بهترین رژیمها برای بیماریهایی همچون دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر است. همچنین نشان داده شده است که به مبارزه یا کاهش علائم برای صرع، التهاب، آلزایمر، سرطان، افسردگی و میگرن کمک می کند. همچنین این رژیم میتواند راهی برای مقابله با دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر باشد. همچنین شما می توانید با فیت شو در ارتباط باشید تا مشاوره رایگان بگیرید و رژیم مناسب بدن خود را پیدا کنید. در هر رژیم غذایی سالم، چیزهای واضح برای جلوگیری از مصرف کربوهیدرات ها، قندها و غذاهای سرخ شده وجود دارد.

خوشبختانه در رژیم کتو میتوان از این مشکل جلوگیری کرد. از دیگر فواید این رژیم می توان به کاهش چربی های بدن اشاره کرد که این امر سبب کمک به بهبود دیابت، حفظ سلامت قلب و پیشگیری از ابتلاع به سرطان می شود. دکتر رابرت اتکینز این را در دهه 1970 ارائه کرد. در بین رژیم های غذایی با کربوهیدرات پایین، رژیم اتکینز و رژیم غذایی کتوژنیک محبوبیت زیادی دارند. رژیم غذایی اتکینز اولین بار توسط دکتر رابرت اتکینز در سال 1972 معرفی شد. رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر ممکن است شما بگویید خوب این رژیمهای تجاری، به گفته خودشان کارمندانی دارند و کارشناسانی استخدام کرده اند که میتوانند این حجم از رژیم را ارائه برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه Pro 1402 دهند. بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازمآرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت میشوند. در این صورت مصرف پروتئین و کربوهیدرات کافی برایتان مناسبتر خواهد بود.

انواع پنیر در رژیم کتوژنیک

برنامه لاغری به آرامی و به صورت تدریجی، موثرترین شیوه برای کنترل وزن در بلندمدت است.بسیاری از رژیم ها و برنامه های لاغری ممکن است در شما احساس گرسنگی و در نتیجه نارضایتی ایجاد کنند و همین امر نیز یکی از دلایل اصلیست که ادامه دادنِ یک رژیم لاغری سالم را برای اغلب افراد در طولانی مدت دشوار می سازد.با این حال تمام رژیم های لاغری این ویژگی را ندارند. تحقیقات نشان می دهند که رژیم کتوژنیک به کاهش وزن و چربی کمک می کند، عملکرد فیزیکی را افزایش می دهد و حافظه و تمرکز ذهنی را بهبود می بخشد. محققان در مطالعه اخیر در مجله پزشکی ورزشی و آمادگی جسمانی، دریافتند که شرکت کنندگان در دوچرخه سواری و دویدن قدرتی، بعد از چهار روز رعایت رژیم کتوژنیک، در مقایسه با کسانی که چهار روز رژیم غذایی پر کربوهیدرات داشتند، عملکرد ضعیف تری نشان دادند. خیلی از افراد تمایل دارند که از این رژیم برای لاغری و تناسب اندام استفاده کنند.

برنامه رژیم کتوژنیک

ورزشکارانی که رژیم غذایی کتو را دنبال می کنند ممکن است به واسطه عرق کردن بیش از دیگران الکترولیت از دست بدهند. در اینجا شما SKD را برای یک دوره زمانی خاص دنبال می کنید، و پس از یک دوره خوردن کربوهیدرات ها بیشتر می شود. کتوژنیک استاندارد (SKD): این رژیم شامل ۷۵ درصد چربی سالم، ۲۰ درصد پروتئین و تنها ۵ درصد کربوهیدرات است. به یاد داشته باشید، غذاهای دیگر مانند غذاهای فرآوری شده، محصولات گوشتی فرآوری شده و کارخانجات، آب نبات، الکل و رژیم های شیرین نباید بر روی رژیم غذایی سالم – نه فقط کتو – شامل شوند. یک رژیم غذایی دقیق پالئو مصرف غذاهای فرآوری شده، شکر، غلات، حبوبات و لبنیات را منع می کند. شما به سادگی میتوانید بدون شمارش کالری و حذف غذاهای مشخص شده، رژیم بگیرید و لذت کاهش وزن را تجربه کنید. رژیم کتوژنیک تاثیر زیادی در کاهش وزن و جلوگیری از انواع بیماری های مختلف مانند صرع، بیماری قلبی و اختلالات خواب دارد. علاوه بر کاهش وزن و لاغری که نتیجه مستقیم رژیم غذایی کتوژنیک است این رژیم دارای فواید متعددی برای سلامتی و جلوگیری از بیماری های مختلف است.

رژیم کتوژنیک اگرچه دارای مزایای زیادی است و موجب کاهش وزن محسوس می گردد. پس تغییر نکردن وزن امروز نسبت به دیروز معیار درستی برای استپ وزن در رژیم کتوژنیک نیست. در صورتی که تمایل به استفاده از رژیم غذایی ketogenic دارید، ابتدا با پزشک و متخصص تغذیه خود مشورت نموده تا بدانید که آیا رژیم ketogenic برای شما بی خطر است یا خیر. این میزان چربی کم، همراه با رژیم غذایی کم کالری باعث کاهش چشمگیر کیفیت خواب میشود، خلق و خو را ضعیف میکند و سیستم ایمنی بدن را تا حتی هفتهها بعد از مسابقات ضعیف میگرداند. حتی ممکن است خطر حملات قلبی را نیز افزایش دهد. در این روش شما بدن خود را وادار میکنید تا منبع انرژی خودش را از مواد قندی به چربی تغییر دهد و به این ترتیب حتی برای لاغر شدن نیاز به استفاده از چربی بیشتری داشته باشید! بد بو شدن تنفس نیز از عوارض تولید کتون در رژیم­های کم کربوهیدرات است.

رژیم کتوژنیک چی بخوریم

گوشت فرآوری شده مانند سگ داغ و گوشت گاو، که حاوی مواد نگهدارنده، مقدار زیادی نمک و کربوهیدرات پرکننده است. مکمل های حاوی MCT برای رژیم کتوژنیک بسیار مفیدند چون خیلی سریع مقدار دریافت چربی تان را افزایش می دهند در نتیجه سطح کتون افزایش می یابد و کمک می کند در این حالت بمانید. افزایش چربی سوزی: رژیم کتوژنیک سرعت چربی سوزی را در ورزش و فعالیتهای روزانه افزایش میدهد. و در عین حال عملیات چربی سوزی را نیز سرعت بخشد. که این یک تغییر مفید است و سبب افزایش چربی سوزی می شود.به همین دلیل است که از رژیم کتوژنیک برای افزایش چربی سوزی و لاغری استفاده می شود. پروتئین بیش از حد قند خون شما را افزایش نمی دهد و سطح کتون را کاهش می دهد. دقت کنید میزان کربوهیدرات در مواد خوراکی زیر از سمت چپ به راست افزایش مییابد. تمام مواردی که در این قسمت برای شما ذکر شد کمک میکند تا شما در زمان ورزش و در دوره رعایت رژیم کتوژنیک، نهتنها عضله از دست ندهید، بلکه کالری مناسبی را دریافت کرده و حجم عضلات خود را نیز افزایش دهید. همچنین چربیهای سالم مانند کره حیوانی، روغن نارگیل و روغن MCT میتوانند باعث شوند که هنگام خواب نخوابید، نیمهشب مثل اینکه کاملاً استراحت کردهاید از خواب بیدار شوید و قبل از اینکه زنگ هشدار به صدا درآید از خواب بیدار شوید.

᠎Post has been c re​ated by GSA  C onte nt G᠎enerator D᠎emoversi on.

رژیم کتوژنیک و بارداری

از آنجایی که چربی منبع اصلی تغذیه در رژیم کتوژنیک است، مهم است که منبع چربی های با کیفیت بالا، سالم و سالم انتخاب شوند. رژیم غذایی کتوژنیک صحیح تا ۹۰ درصد کالری مورد نیاز روزانه را از طریق چربی و پروتئین تامین می کند. در رژیم کتوژنیک ، از درصد زیر به عنوان یک راهنما برای چربی، پروتئین و کربوهیدرات (یا ماکرو) استفاده کنید. رژیم غذایی کتوژنیک (ketogenic) یکی از رژیم های غذایی محبوب در جهان است. در مصرف این مواد نهایت دقت را داشته باشید زیرا آنها سرشار از کربوهیدرات بوده و مصرف آن محدود است. رژيم کتو ورژنهای گوناگونی دارد که در ادامه مطلب هر کدام از آنها را معرفی میکنیم. در زیر، شما در مورد دانه ها، حبوبات، شکر، سبزیجات نشاسته ای و میوه هایی که باید در رژیم غذایی کتوژنیک اجتناب کنید یاد می گیرید. این رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پر چربی موجب کاهش وزن و بهبود بیماری هایی همانند صرع و دیابت می شود. علاوه بر این بیماری هایی مانند پارکینسون، آلزایمر و اختلالات خواب پس از رژیم غذایی بهبود می یابند. این باعث از بین رفتن عضلات میشود.

در واقع در رژیم کتو، کربوهیدرات مصرفی کاهش یافته و با چربی جایگزین میشود در نتیجه سطح کربوهیدرات بدن کم شده و به مرحلهای از سوخت و ساز به نام کتوزیس میرسد. به طور معمول در یک رژیم غذایی معمولی با کربوهیدرات بالا، بدن از گلوکز به عنوان شکل اصلی انرژی استفاده می کند. این میوه به طور طبیعی پوست را روشن می کند و لکه های تیره و سایر عیوب پوست را محو می کند. این بدین معنی است که شما کمتر دچار فشار خون بالا، تصلب شرایین، نارسایی قلبی و سایر مشکلات قلبی می شوید. اطلاعات موجود در این مقاله اغلب در مورد نوع استاندارد این رژیم غذایی بوده، هرچند بسیاری از قواعد آن را میتوان به سایر انواع این رژیم تعمیم داد. رژیم کتوژنیک بر اساس ایجاد کتوز، شکستن مولکول های چربی به کتون و تامین انرژی مورد نیاز بدن از طریق کتون بجای گلوکز استوار است. از آنجایی که رژیم­های کم کربوهیدرات با ایجاد سندرم کتوفلو به کاهش سطح آب بدن نیز می انجامد، در نتیجه حذف دو عامل مهم فیبر و آب می­تواند باعث مسدود شدن روده بزرگ شده و ایجاد یبوست کند.

نمونه رژیم کتوژنیک برای لاغری

به عنوان مثال پنج روز در هفته از رژیم غذایی کم کربوهیدرات و دو روز مصرف کربوهیدرات زیاد خواهیم داشت. همان طور که این رژیم مصرف کربوهیدرات را قطع می کند اعصاب شما هم دچار اختلال می شود. رژیم های غذایی کتو نخستین بار در سال 1920 به منظور درمان بیماری صرع توسط پزشکان آن دوره معرفی شده و به مدت 2 دهه به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت، اما پس از تولید دارو های پیشرفته ضد صرع استفاده از این روش کاهش یافته و در اواخر قرن بیستم تنها در تعداد کمی از بیمارستان های مخصوص کودکان مورد استفاده قرار گرفت. طبق اعلام این محققان، این نخستین پژوهشی است که در خصوص تاثیرات رژیم کتوژنیک روی سندرم تخمدان پلی کیستیک انجام شده است. تحقیقات انجام گرفته بر روی افراد کتویی نشان داده که استفاده از امگا ۳ به عنوان یکی از مکملهای کتوژنیک، تاثیرات مثبتی بر روی سطح انسولین و تری گلیسیرید خون و کاهش التهابات دارد. لازم است که پیش ازشروع این رژیم غذایی حتما یک چکاپ کامل انجام دهید و زیر نظر پزشک تغذیه باشید. رژیم کتو برای کاهش وزن مناسب به نظر میرسد اما مهمترین خاصیت آن را میتوان کاهش قند خون دانست. رژیم غذایی کتوژنیک اگرچه اغلب برای کاهش وزن استفاده می شود ولی دارای فواید متعددی برای افرادی که دارای بیماری های قلبی، مغزی، آکنه و صرع هستند می باشد.