چگونه هورمون تیروئید را به طور طبیعی افزایش دهیم؟


سلامت تیروئید
غده تیروئید یک غده پروانه ای شکل کوچک است که هورمون های مورد نیاز بدن را برای کمک به تنظیم متابولیسم، تولید انرژی و رشد تولید می کند. هنگامی که غده تیروئید به اندازه کافی هورمون تیروئید تولید نمی کند، می تواند منجر به وضعیتی به نام کم کاری تیروئید شود که می تواند باعث خستگی، افزایش وزن، ریزش مو و طیف وسیعی از علائم دیگر شود. همراه با هر دارو یا برنامه درمانی که ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما توصیه می کند، راه های طبیعی برای حمایت از سلامت تیروئید برای کسانی که به دنبال افزایش طبیعی هورمون تیروئید هستند وجود دارد. در زیر به تعدادی از آنها خواهیم پرداخت.

چگونه هورمون تیروئید را به طور طبیعی افزایش دهیم؟

همراه با پیروی از توصیه‌های ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی، برای کسانی که نمی‌دانند چگونه هورمون تیروئید را به طور طبیعی افزایش دهند، امیدواری وجود دارد. با اطمینان از اینکه رژیم غذایی شما حاوی این مواد مغذی است شروع کنید.

غذاهای غنی از سلنیوم

سلنیوم یک ریز مغذی است که در پروتئین های خاصی یافت می شود. در بدن ما، اندامی با بیشترین غلظت سلنیوم در هر گرم بافت، غده تیروئید است. سلنیوم نقش مهمی در عملکرد تیروئید دارد، زیرا تیروئید برای حمایت از فعالیت آنتی اکسیدانی تیروئید و فعالیت متابولیک به سلنیوم نیاز دارد. تبدیل هورمون T4 به T3، شکل فعالی که بدن می تواند از آن استفاده کند. مطالعات نشان می دهد که سطوح پایین سلنیوم با اختلالات تیروئید مرتبط است و محققان به طور کلی به این نتیجه رسیده اند که حفظ سطح سلنیوم کافی هم برای پیشگیری از بیماری تیروئید و هم برای حمایت از سلامت کلی ضروری است. منابع غذایی با بالاترین غلظت سلنیوم عبارتند از:

  • فرآورده های گوشتی (به ویژه گوشت اندام، گوشت گاو، بوقلمون و مرغ)
  • ماهی باله و صدف
  • آجیل برزیلی
  • پاستا یا برنج
  • نان سبوس دار و غلات
  • لوبیا و عدس

غذاهای غنی از ید

ید برای تولید هورمون تیروئید ضروری است، زیرا یکی از مواد مغذی اولیه است که غده تیروئید برای ساخت هورمون های تیروئید تیروکسین (T4) و تری یدوتیرونین (T3) استفاده می کند. افراد مبتلا به کم کاری تیروئید باید اطمینان حاصل کنند که دریافت ید کافی است و افزایش منابع غذایی ید ممکن است از تولید هورمون تیروئید حمایت کند.

افراد مبتلا به پرکاری تیروئید باید در مورد مصرف ید خود محتاط باشند. بر خلاف کم کاری تیروئید که منجر به تولید ناکافی هورمون تیروئید می شود، پرکاری تیروئید وضعیتی است که در آن غده تیروئید بیش از حد هورمون تیروئید تولید می کند. از آنجایی که ید با تحریک تولید هورمون تیروئید مرتبط است، افراد مبتلا به پرکاری تیروئید باید مراقب باشند که در مصرف آن زیاده روی نکنند.

برای افراد مبتلا به کم کاری تیروئید، یا کسانی که به دنبال افزایش طبیعی هورمون تیروئید هستند، منابع غذایی غنی از ید ممکن است کمک کننده باشد. برخی از منابع غذایی خوب ید عبارتند از:

  • نمک ید دار
  • جلبک دریایی (از جمله کلپ، نوری، کامبو و واکامه)
  • ماهی و سایر غذاهای دریایی (از جمله ماهی کاد، صدف، میگو و چوب ماهی)
  • تخم مرغ
  • برخی از محصولات لبنی (مانند شیر بدون چربی، ماست یونانی و پنیر چدار)

پروتئین های بدون چربی و کربوهیدرات های پیچیده را ترکیب کنید

در کنار غذاهای غنی از سلنیوم و ید، سعی کنید پروتئین های بدون چربی و کربوهیدرات های پیچیده را در رژیم غذایی خود بگنجانید. غلات کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و نان گندم کامل، منابع عالی کربوهیدرات های پیچیده هستند که می توانند به تامین انرژی ثابت در طول روز کمک کنند و می توانند به تنظیم ترشح هورمون های تیروئید در بدن کمک کنند.

پروتئین ها نیز ضروری هستند، زیرا به انتقال هورمون های تیروئید در سراسر بدن کمک می کنند. منابع غذایی خوب پروتئین بدون چربی عبارتند از: گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی و حبوبات (مانند عدس و نخود).

اگر یک بیماری تیروئید تشخیص داده شده دارید، همیشه بهتر است با یک متخصص مراقبت های بهداشتی کار کنید تا مطمئن شوید که درمان مناسب برای نیازهای خود را دریافت می کنید. و در حالی که هیچ راه مطمئنی برای تضمین افزایش تولید هورمون تیروئید به طور طبیعی وجود ندارد، ایجاد تغییرات در رژیم غذایی می تواند شروع خوبی باشد. یک رژیم غذایی خوب برای کم کاری تیروئید احتمالا شامل مقدار زیادی ید، سلنیوم، کربوهیدرات های پیچیده و پروتئین های بدون چربی است. ممکن است بتوانید از غده تیروئید و سلامت کلی خود حمایت کنید. برای شروع، توصیه ما را برای بهترین مکمل تیروئید بخوانید.



Source link