10 برتر از مقدار Choy (کلم گل چینی) حقایق تغذیه و مزایای سلامتی


انتخاب و ذخیره سازی

Sum Choy بومی جنوب چین است و یکی از محبوب ترین سبزیجات برگ دار موجود در بازارهای محلی شرق آسیا و آسیای جنوب شرقی است. همچنین امروزه در فروشگاه های مواد غذایی خاص در اروپا ، استرالیا و ایالات متحده و در بازارهای آسیایی موجود است.

مجموع چوی را می توان در هر مرحله از سبزیجات کوچک گرفته تا گلهای گلدار برداشت کرد. در جوانی ، برگها طعم ملایمی دارند و مانند اسفناج آماده می شوند. با رشد گیاه ، طعم قوی تر و تیزتر می شود ، شبیه به سبزی خردل.

Sum Choy گیاهان فصل سرد است. سبزیجات تازه مزرعه به بازارها سرازیر می شوند که در بهار و پاییز به اوج خود می رسند. با این حال ، انتخاب تازه در طول سال به لطف شیوه های کشت گلخانه ای در دسترس است.

برگهای تازه ، ترد و تیره سبز تیره چو ، ساقه های صاف و گلهای گلدار را از بازار خریداری کنید. از پژمردگی ، لکه دار شدن یا تغییر رنگ برگها خودداری کنید.

در خانه ، برگها را بلافاصله پس از خرید در یخچال نگهداری کنید. برای لذت بردن از طعم و مزایای تغذیه ای ، در اسرع وقت از سبزیجات تازه چای استفاده کنید.

مجموع چوی را می توان تا 3-4 روز در سردخانه با دمای 5-8 درجه سانتی گراد و رطوبت نسبی بیشتر از 90 stored ذخیره کرد.

روش های تهیه و سرو

Choy sum یک جزء اصلی سبز برگ است که معمولاً در رژیم کانتونی استفاده می شود. از برگهای تازه ، جوانه های گل و ساقه در انواع غذاها در سراسر شرق آسیا و همچنین در غرب ، که در آن دیاسپوراهای چینی قابل توجهی وجود دارد ، استفاده می شود.

Choy sum ، gai lan ، سبزی خردل ، کلم بروکلی و غیره برای غذاهای پخته مشابه. می توان با آن جایگزین کرد

قبل از پخت ، برگها را کاملاً در آب جاری تمیز بشویید تا بقایای ماسه/آفت کش ها از بین بروند. دمبرگها و ساقه های ضخیم را قطع کنید.

در اینجا برخی از نکات خدمات ارائه شده است:

مقدار چوی سرخ شده در سس سیر. با احترام: جاناتان
  • ساقه ها و برگ های چوبی بزرگسالان را می توان به عنوان ترشیجات نگهداری کرد و همچنین می توان به سوپ ها و خورشت ها اضافه کرد یا با مواد معطر مانند شراب برنج ، سس سویا ، زنجبیل ، سیر و پیازچه پخته شد.

  • سبزیجات تازه تازه به صورت خام در سالاد مصرف می شوند.

  • مکمل خوبی برای سوپ ها و سیب زمینی سرخ کرده با قارچ ، مرغ ، میگو و توفو است.

  • برای حفظ طعم و بافت ، کمی چوی را با بخار پز مخلوط کرده یا سس سیر سفید کرده و برای تزیین دانه کنجد بپاشید.

  • کل چوی یا خرد شده را در روغن سیر مخلوط کرده و با سس صدف مخلوط کنید.

مشخصات امنیتی

  • مانند دیگر سبزیجات برگ دار ، گرم کردن مجدد ضایعات چوی می تواند باعث تبدیل نیترات به نیتریت و نیتروزامین به وسیله باکتری های خاصی شود که در غذاهای آماده سرشار از نیترات مانند جمع چوی ، سبزی خردل ، اسفناج رشد می کنند. این ترکیبات سمی می توانند برای سلامتی مضر باشند.

  • فیتات ها و فیبر غذایی موجود در کل چای می تواند بر فراهمی زیستی آهن ، کلسیم و منیزیم تأثیر بگذارد.

  • Choy sum ، یک سبزی از خانواده Brassica ، حاوی اسید اگزالیک است ، یک ماده طبیعی موجود در برخی از سبزیجات که می تواند به عنوان سنگ اگزالات در مجاری ادراری متبلور شود. به افرادی که دارای سنگ اگزالات شناخته شده در مجاری ادراری هستند توصیه می شود از خوردن سبزیجات متعلق به خانواده Brassica اجتناب کنند. بنابراین ، مصرف آب کافی برای حفظ خروجی طبیعی ادرار ضروری است.

  • مقدار چوی همچنین ممکن است حاوی گواتروژن باشد که می تواند در تولید هورمون تیروئید اختلال ایجاد کرده و باعث کمبود هورمون تیروکسین در افراد مبتلا به اختلال تیروئید شود.

(سلب مسئولیت پزشکی: اطلاعات و راهنماهای مرجع در این وب سایت فقط برای اطلاع عموم خوانندگان است. این دارو برای تشخیص مشکلات سلامتی یا اهداف درمانی استفاده نمی شود. این جایگزینی برای مراقبت های پزشکی ارائه شده توسط یک متخصص مراقبت بهداشتی مجاز و واجد شرایط نیست. لطفاً برای هرگونه مشاوره در مورد داروها ، با ارائه دهنده خدمات درمانی خود مشورت کنید.)

همچنین ممکن است بخواهید بخوانید

بازگشت به سبزیجات از جانب جمع چویبه برای مشاهده یک لیست چشمگیر از سبزیجات با تصاویر کامل از ارزش تغذیه ای و مزایای سلامتی آنها ، اینجا را ببینید.

بازگشت به صفحه نخست.

خواندن بیشتر:

  1. به جزوه سرطان دانشکده پزشکی استنفورد مراجعه کنید – تغذیه برای کاهش خطر ابتلا به سرطان (پیوند در پنجره جدید باز می شود).

  2. استانداردهای غذایی استرالیا و نیوزلند.

  3. راهنمای پرورش برای جمع چوی – سبزیجات آسیایی در فلوریدا – دانشگاه فلوریدا – IFAS Extension (پیوند در پنجره جدید باز می شود).

  4. نسخه ویژه (پیوند در پنجره جدید باز می شود).



دیدگاهتان را بنویسید