10 حقیقت شگفت انگیز تغذیه گردو و فواید سلامتی آن


  • گردو منبع غنی انرژی است و حاوی بسیاری از مواد مغذی مفید ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها و ویتامین های ضروری برای سلامتی است.

  • اسیدهای چرب اشباع نشده (حدود 72 درصد) مانند اسید اولئیک و امگا 3 اسیدهای چرب ضروری مانند لینولئیک اسید ، آلفا لینولنیک اسید (ALA) و اسیدهای آراشیدونیک در مغز گردو به وفور یافت می شود.

  • متخصصان تغذیه گردو را به دلیل داشتن لیپیدهای مفید برای کاهش LDL یا “کلسترول بد” و افزایش HDL یا سطح “کلسترول خوب” در رژیم غذایی توصیه می کنند.

  • مطالعات تحقیقاتی نشان می دهد که رژیم مدیترانه ای ، غنی از اسیدهای چرب غیر اشباع تک و اسیدهای چرب امگا 3 ، ممکن است با حمایت از مشخصات چربی خون سالم ، به کاهش خطرات بیماری عروق کرونر و سکته مغزی کمک کند.

  • خوردن فقط یک مشت (25 گرم) گردو در روز می تواند حدود 90 درصد از نیاز روزانه (مصرف توصیه شده روزانه) را تامین کند. اسیدهای چرب امگا 3.

  • مطالعات تحقیقی نشان می دهد که اسیدهای چرب n-3 به دلیل اثرات ضد التهابی می توانند به کاهش فشار خون ، کاهش خطر بیماری عروق کرونر و سکته مغزی و محافظت در برابر سرطان های سینه ، روده بزرگ و پروستات کمک کنند.

  • علاوه بر این ، گردو سرشار از مواد شیمیایی گیاهی آنتی اکسیدان است ، از جمله: ملاتونین ، اسید الاژیک ، ویتامین E ، کاروتنوئیدها و ترکیبات پلی فنولیکبه این ترکیبات دارای اثرات مثبت سلامتی در برابر سرطان ها ، پیری ، التهاب و بیماری های عصبی هستند.

  • دانشمندان دانشگاه اسکرانتون ، پنسیلوانیا ، اخیراً به این نتیجه رسیدند که گردو دارای یکی از بالاترین سطح آنتی اکسیدان های پلی فنلی در بین همه دانه ها و آجیل های خوراکی است. 100 گرم فندق حمل می کند 13،541 میکرومول TE (معادل Trolox) ظرفیت جذب رادیکال اکسیدان (ORAC). خوردن شش تا هفت گردو در روز می تواند به حذف بیشتر رادیکال های آزاد ایجاد کننده بیماری از بدن انسان کمک کند.

  • آنها همچنین یک منبع عالی هستند. ویتامین E، به ویژه غنی از y-tocopherol ؛ حدود 21 گرم (حدود 140٪ میزان مورد نیاز روزانه) در هر 100 گرم را حمل می کند. ویتامین E یک آنتی اکسیدان محلول در چربی قوی است که برای حفظ یکپارچگی غشای سلولی و سلامت پوست با محافظت از آن در برابر رادیکالهای آزاد مضر اکسیژن ضروری است.

  • آنها همچنین دارای چندین گروه مهم ویتامین B کمپلکس هستند ، مانند ریبوفلاوین ، نیاسین ، تیامین ، اسید پانتوتنیک ، ویتامین B-6 و فولات.

  • همچنین منبع غنی مواد معدنی است. منگنز ، مسپتاسیم ، کلسیم ، اهن،
    منیزیم ، روی و سلنیوم. مس برای بسیاری از آنزیم های حیاتی ، از جمله سیتوکروم C- اکسیداز و سوپراکسید دیسموتاز (سایر مواد معدنی که به عنوان کوفاکتور این آنزیم عمل می کنند ، منگنز و روی است) کوفاکتور است. روی یک کوفاکتور در بسیاری از آنزیم ها است که رشد و نمو ، رشد غدد جنسی ، هضم و سنتز اسید نوکلئیک را تنظیم می کند. سلنیوم یک ریز مغذی مهم است که به عنوان یک عامل مشترک برای آنزیم های آنتی اکسیدانی مانند: گلوتاتیون پراکسیداز

  • روغن گردو طعم دلپذیری دارد و دارای خواص قابض عالی است. هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شود ، پوست را مرطوب کرده و از خشکی محافظت می کند. در آشپزی نیز استفاده می شود. از آن به عنوان “حامل یا روغن پایه” در طب سنتی ، ماساژ درمانی ، رایحه درمانی ، صنایع دارویی و آرایشی استفاده می شود.

  • دیدگاهتان را بنویسید