10 حقیقت عدس تغذیه و مزایای سلامتی



انتخاب و ذخیره سازی

دانه بزرگ در ایالات متحده آمریکاآبجو ساز انواع مختلف در دستور غذا ترجیح داده می شود. در بازارها ، عدس های کامل ، شکسته و پوسته دار در جعبه بسته بندی می شوند یا در طول سال به صورت بسته ای به فروش می رسند. در جاهای دیگر ، در ظروف کوچک مازور نارنجی و عدس قهوه ای استفاده می شود.

در فروشگاه ها ، دانه های خشک بسته بندی شده در بسته ها و جعبه های هوا بسته خریداری کنید. در خانه و در مکانی با تهویه مناسب ، دور از رطوبت و نور مستقیم خورشید نگهداری شود.

تهیه و ارائه ایده

عدس نیازی به خیساندن ندارد. با دقت بشویید ، زیرا معمولاً حاوی بلغور کوچک و ماسه است. از پخت عدس به مدت طولانی خودداری کنید زیرا باعث پوره شدن آنها می شود. هنگام پخت مقداری روغن اضافه کنید ؛ این از تجمع خاک که می تواند دریچه های ایمنی و فشار را مسدود کند ، جلوگیری می کند.

عدس وقتی به آب جوش اضافه شود راحت تر می پزد. برای عدس قهوه ای 60 دقیقه و برای پرتقال 15-20 دقیقه بجوشانید. عدس قهوه ای را 15-20 دقیقه در زودپز و برای عدس نارنجی 5 دقیقه بپزید.

در اینجا برخی از نکات خدمات ارائه شده است:

عدس (ماسور) دال.

  • در هند و نپال ، کل (sabut) و split masoor dal به طور گسترده ای استفاده می شود. عدس آماده سازی روی برنج

  • عدس برای تهیه سوپ های مغذی استفاده می شود. آنها همچنین در سالاد و غذاهای اصلی استفاده می شوند.

  • پوره عدس پخته معمولاً برای تهیه کروکت استفاده می شود.

  • در هند ، عدس و برنج اغلب با هم تهیه می شوند (dal-kichri).

  • می توان آنها را جوانه زده یا به صورت آرد درآورد تا نان های مسطح و مکمل های پروتئینی تهیه شود.

  • جزیره شاخه خورشت عدس قرمز تند روی برنج در جنوب ایران سرو می شود.

مشخصات امنیتی

حساسیت عدس نادر است. آنها را می توان به راحتی پخت و هضم کرد بدون اینکه دچار سوء هاضمه و مشکلات گاز شویم. (سلب مسئولیت پزشکی)

شاید شما هم دوست داشته باشید بخوانید:-

≻≻-برگشت حبوبات از جانب عدسبه برای مشاهده یک لیست چشمگیر از سبزیجات با تصاویر کامل از ارزش تغذیه ای و مزایای سلامتی آنها ، اینجا را ببینید.

≻≻-برگشت صفحه نخستبه

سایر منابع:

  1. پایگاه ملی تغذیه USDA.

  2. باغبانی-دانشگاه پردو-L.culinaris.



دیدگاهتان را بنویسید