۱۰ نکته برای تکان دادن بدن بیکینی



اخبار فلش! ال کارنیتین و غذاهای ترموژنیک رسوبات چربی ذخیره شده را باز می کنند و آنها را آزاد می کنند تا برای انرژی بسوزانند. – ترکیب رویایی بیکینی بادی اسنچ ۲۰۱۷ …

این یک مد یا تخیلی نیست، اما علم نشان داده است که ال-کارنیتین و تعداد انگشت شماری از غذاهای ترموژنیک چگونه کار می کنند تا بتوانند متابولیسم بدن و توانایی های چربی سوزی را افزایش دهند.

با ورود به تابستان، بسیاری از شما احتمالاً به این فکر می کنید که قبل از بستن یک جفت دمپایی و رفتن به ساحل، رژیم غذایی خود را انتخاب کنید.

مشکل این است که رژیم های سریع بیکینی بدن اغلب نتایج ماندگاری ایجاد نمی کند. وقتی وارد بوفه «فول‌برد» تعطیلات می‌شوید، تمام کارهای سخت شما شروع به از بین رفتن می‌کند و با باری از افزایش وزن ناخواسته به خانه می‌آیید!

مواد مخفی!

علم گروه منحصر به فردی از مواد مغذی را کشف کرده است که فرآیند “ترموژنز” (سوزاندن چربی برای انرژی یا گرما) را فعال می کند. بدن شما در درجه اول با سوزاندن کالری از غذایی که می خورید در طی واکنش های متابولیک طبیعی و در فعالیت یا در طول دوره های ورزش انرژی تولید می کند، اما دانشمندان همچنین کشف کرده اند که حدود ۱۰ درصد از کالری ها از طریق گرمازایی ناشی از رژیم غذایی سوزانده می شود.

تمرکز روی غذا

طبق تحقیقات، چاشنی کردن غذا می تواند به باز کردن پتانسیل کالری شما کمک کند! کپسایسین موجود در فلفل تند و پیپرین موجود در فلفل سیاه باعث افزایش ترموژنز و چربی سوزی می شود و همچنین به سرکوب اشتها کمک می کند.

چای سبز حاوی اپی گالوکاتچین گالات است که گرمازایی را نیز افزایش می دهد و به حل کردن رسوبات چربی شکم کمک می کند. در نهایت، روغن نارگیل حاوی تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط ​​(MCTs) است که از رسوب چربی جلوگیری می کند و همچنین چربی سوزی را افزایش می دهد.

ال کارنیتین

علاوه بر تمام این غذاهای گرمازا عالی، مکمل استیل ال کارنیتین نیز ایده خوبی است زیرا این ماده مغذی به طرز هوشمندانه ای اسیدهای چرب با زنجیره بلند را جذب می کند و آنها را به میتوکندری می رساند، جایی که برای انرژی سوزانده می شوند.

به دنبال فرم “لیپوزومال” استیل ال کارنیتین، مانند نام تجاری آلترینت باشید، زیرا این فرم فوق العاده جاذب و موثر است، به این معنی که احتمال تاثیر واقعی آن بیشتر است.

ال-کارنیتین نه تنها توانایی میتوکندری برای سوزاندن چربی را افزایش می دهد، بلکه اگر به شکل استیل ال کارنیتین (ALC) مصرف شود، پتانسیل بهبود عملکرد مغز را نیز دارد.

عاقلانه خوردن

خوب، من اعتراف می‌کنم که هیچ چیز هیجان‌انگیزی در کلمه «معقول» وجود ندارد، اما وقتی صحبت از غذا خوردن در تابستان می‌شود، این یک رژیم غذایی سالم با غذاهای گرم‌زا است که در واقع زمینه را برای احساس انرژی در مورد بدن شما در تابستان امسال فراهم می‌کند.

بنابراین چگونه می توان به یک برنامه غذایی منطقی در تابستان دست یافت؟ خوب، در اینجا ۱۰ بهترین قانون تغذیه تابستانی وجود دارد که به شما کمک می کند شروع کنید و شما را در مسیر درست نگه دارید…

  1. تغذیه اولیه – یک برنامه غذایی معقول پایه های یک رژیم غذایی کاملاً متعادل را تشکیل می دهد. با تمرکز بر روی گروه های غذایی اصلی شروع کنید و یک راه سریع برای ارزیابی این است که به بشقاب شام فکر کنید – نیمی از بشقاب را با سبزیجات تازه پر کنید (این فاکتور فیبر شماست)، سپس مقداری کربوهیدرات به یک چهارم بشقاب خود اضافه کنید (فکر کنید برنج)، ماکارونی، کینوا، سیب زمینی) و سپس در ربع آخر یک قسمت از پروتئین (ماهی روغنی، ماهی سفید، گوشت بدون چربی، تخم مرغ، توفو) را به اندازه کف دست بریزید و روی آن مقداری چربی به اندازه انگشت شست ( این می تواند آجیل، دانه ها، سس یا روغن امگا ۳ باشد).
  1. سحر و جادو ۸۰:۲۰ – هیچ کس کامل نیست و ۱۰۰% مواقع با فضیلت بودن، اگر کاملا خسته کننده نباشد، عملا غیرممکن است! بنشینید و از غذا و تابستان خود لذت ببرید، با رعایت رژیم غذایی نهایی در ۸۰٪ مواقع و اجازه دادن “کمی” غذاهای شیطون اما بی مزه، فقط در ۲۰٪ مواقع.
  1. مقدار معقول – به خاطر داشته باشید که ظرفیت معده شما به اندازه دست هایتان است که روی هم نشسته اند – این یک نمایش بصری بسیار مهم از حداکثر اندازه سهم در هر وعده غذایی اصلی است. خوردن بیش از این به سادگی معده شما را کش می دهد و احساس سیری را در وعده غذایی بعدی دشوار می کند.
  1. حقیقت صبحانه درست است، این مهم ترین وعده غذایی روز است! شروع روز خود با یک کاسه جو (مانند موسلی برچر، جو دوسر یک شبه، موسلی، گرانولا کم قند یا غلات مبتنی بر جو) می تواند در طول ناهار احساس سیری در شما ایجاد کند! اگر جو دوسر غذای شما نیست، برای داشتن مقدار زیادی پروتئین، تخم مرغ را روی اسفناج امتحان کنید.
  1. بررسی کربوهیدرات رژیم غذایی پر از کربوهیدرات های تصفیه شده (برنج سفید، ماکارونی، نان سفید، شیرینی، کیک، بیسکویت، شیرینی و غیره) منجر به افزایش و کاهش سطح قند خون می شود و به سادگی باعث افزایش وزن، بی حالی و کاهش انرژی می شود. غذاهای شیرین را حذف کنید و کربوهیدرات های پیچیده را جایگزین آنها کنید (برنج قهوه ای، ماکارونی سبوس دار، نان سبوس دار و غیره) این غذاها به شما کمک می کنند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و حاوی ویتامین های B برای افزایش انرژی هستند!
  1. نوشیدنی بدون الکل مصرف نوشابه های شیرین شده و آب میوه راه خطرناکی برای ثبت کالری های ناخواسته است. آن را با آب، چای سبز یا چای گیاهی جایگزین کنید تا به اهداف تابستانی خود برسید.
  1. تماشای شراب – در حالی که ما در مورد نوشیدنی ها هستیم، ارزش دارد واحدهای خود را بشمارید زیرا آنها همچنین حاوی کالری هستند که مستقیماً به دور کمر شما می روند!
  1. بدون پنیر لطفا می‌دانم که خوشمزه است، اما چربی اشباع‌شده‌اش نیز بسیار بالاست، پس اندازه وعده‌های غذایی خود را بررسی کنید (به اندازه قوطی کبریت فکر کنید) یا تا جایی که ممکن است پنیر را از رژیم غذایی خود حذف کنید.
  1. حمله میان وعده فاصله زیادی بین وعده های غذایی نگذارید زیرا این فقط زمینه را برای آن هوس های غذایی فراهم می کند. در عوض، با خوردن میان وعده میوه تازه یا یک مشت کوچک آجیل یا دانه، از اشتهای خود جلوتر بمانید.
  1. بعد از شش عصر – مطمئن شوید که وعده غذایی اصلی عصر خود را قبل از ساعت ۶ بعدازظهر میل می کنید زیرا این به شما کمک می کند تا در منطقه چربی سوزی خود به جای دور ریختن آن باقی بمانید. دیر غذا خوردن یعنی زمان کمتری برای هضم و سوزاندن غذا قبل از خواب!

رژیم غذایی مد روز را کنار بگذارید، مقداری بسته بندی کنید آلترینت استیل ال کارنیتینبا این ۱۰ نکته تغذیه ای راه خود را ادامه دهید و تابستانی عالی برای به خاطر سپردن داشته باشید!

سوزی پری دبس

BSc Hons، Dip ION دانشمند مواد غذایی و درمانگر تغذیه

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/
رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر