۱۰ نکته برای داشتن پوستی زیبا در تابستان



همه ما پوستی درخشان می خواهیم!

و با اوج گرفتن تابستان، ممکن است لازم باشد کمی زمان و انرژی صرف کنید و به پوست خود عشق و توجه لازم را بدهید.

در اینجا ۱۰ نکته برای داشتن پوستی زیبا و درخشان در تابستان امسال آورده شده است.

۱. پوست کندن

کمی زمان بگذارید و به پوست خود یک اسکراب روزانه بدهید تا سلول های مرده خشک و قدیمی پوست از بین برود و برنزه شدن شما کاملاً بدرخشد. نیازی به خرید لوسیون ها و معجون های گران قیمت نیست، تنها چیزی که نیاز دارید یک برس ساده و طبیعی است. یک برس روزانه پوست خشک سلول های مرده پوست را از بین می برد، پوست را احیا می کند و گردش خون را تحریک می کند و اکسیژن و مواد مغذی را به سطح می آورد. این همچنین سم زدایی از پیری را تشویق می کند.

۲. مقدار زیادی آب بنوشید

نوشیدن آب زیاد بسیار مهم است. حداقل ۵ یا ۶ فنجان در روز برای حفظ شادابی سلول ها. کمبود آب می تواند باعث شود سلول های پوست به درستی کار نکنند و در نتیجه روغن های محافظ از بین بروند. اینها برای کمک به حفظ درخشندگی و خاصیت ارتجاعی پوست ضروری هستند. در نهایت استفاده روزانه از یک مرطوب کننده خوب برای تغذیه و آبرسانی پوست را فراموش نکنید.

۳. آنتی اکسیدان ها و بیوفلاونوئیدها را در اختیار شما قرار می دهد

میوه ها و سبزیجات مملو از این مواد مغذی حیاتی هستند که برای از بین بردن آسیب سلولی رادیکال های آزاد ناشی از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، اثرات خشکسالی زمستانی و گرمایش مرکزی سخت کار می کنند. آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد با پیری زودرس مرتبط است، بنابراین با پر کردن بشقاب خود با سبزیجات و خوردن میوه، کمی بیمه اضافی در برابر چین و چروک به خود بدهید.

۴. دوز مناسب ویتامین C مصرف کنید

ویتامین C به تولید هیدروکسی لیزین و هیدروکسی پرولین کمک می کند، که هر دو برای اتصال مولکول های سازنده کلاژن، ماده ای که به پوست شما سفتی و رنگ می دهد، لازم هستند. همچنین به معکوس کردن اثرات منفی اشعه ماوراء بنفش و جلوگیری از آسیب خورشید کمک می کند.

یک مطالعه اخیر نشان داد که Altrient C، اولین مکمل ژل ویتامین C چربی دوست در جهان، با افزایش تولید کلاژن برای کاهش چین و چروک و مبارزه با علائم پیری، کشسانی و استحکام پوست را تنها در ۱۶ هفته تا ۶۱.۴ درصد افزایش داد.

۵. محافظت از پوست در تابستان

R-ALA (آلفا لیپوئیک اسید) یکی دیگر از آنتی اکسیدان های بسیار محافظ است که در تمام سلول های پوست یافت می شود که به طور هم افزایی با ویتامین C کار می کند و آن را به یک تیم محافظتی و ترمیم قدرتمند تبدیل می کند.

عاقلانه است که هر یک از این مواد مغذی را برای تقویت محافظت از پوست در طول ماه های تابستان یا قبل، در طول و بعد از تعطیلات تابستانی سوزاننده پوست مصرف کنید.

مطمئن شوید که گزینه های چربی مانند Altrient C یا Alrtient R-ALA را برای جذب بهتر و مزایای بیشتر انتخاب کنید!

۶. دو بار در هفته ماهی چرب بخورید

ماهی های چرب مانند سالمون، ماهی خال مخالی، ساردین و ماهی تن تازه می توانند به تغذیه پوست با اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ کمک کنند که برای مرطوب نگه داشتن و انعطاف پذیری آن بسیار مهم هستند. اگر طرفدار ماهی نیستید، سعی کنید گردو بخورید تا مقدار مناسبی از امگا ۳ دریافت کنید، یا صبح ها دانه کتان آسیاب شده را به فرنی یا موسلی اضافه کنید.

۷. من عاشق جگرت هستم!

بسیار آسان است که در غروب های تابستانی طولانی در یک مزاحمت اضافی افراط کنید. این می تواند منجر به دفع ضعیف سموم شود که اغلب در پوست منعکس می شود. هدفتان پاکسازی کسب و کارتان باشد!

کمدهای خود را از غذاهای شیرین از پیش بسته بندی شده و فرآوری شده تمیز کنید و آنها را به سادگی بخورید. پروتئین های بدون چربی با غلات کامل و حداقل ۵ تا ۱۰ وعده میوه و سبزیجات در روز به سرعت درخشش گونه های شما را باز می گرداند.

۸. مکمل گلوتاتیون

اگر رژیم غذایی شما ضعیف است، با مکمل گلوتاتیون به کبد خود کمک کنید. این یک آنتی اکسیدان قوی و یکی از مهم ترین سم زدایی است که توسط کبد استفاده می شود. متاسفانه ما کمتر از ۱۵۰ میلی گرم در روز از غذای خود دریافت می کنیم. استرس و رژیم غذایی نامناسب در نهایت می تواند منجر به کمبود شود.

مطمئن شوید که یک فرمول لیپیدی برای گلوتاتیون انتخاب کرده اید زیرا یکی از موثرترین راه ها برای رساندن مستقیم گلوتاتیون به سلول های شما است.

۹. روده های خود را در حال حرکت نگه دارید

یک رژیم غذایی ناسالم با فیبر کم می تواند روده های شما را کند کند. یبوست می تواند کبد را بیش از حد سنگین کند و اغلب علت ضعیف شدن پوست است. یک روده سالم باید روزانه دور ریخته شود. فیبر به تقویت حرکت روده کمک می کند و به سمومی متصل می شود که آنها را از بدن خارج می کند. اطمینان حاصل کنید که فیبر زیادی در رژیم غذایی خود دریافت می کنید. جو، نان سبوس دار، برنج قهوه ای، پاستا، غلات کامل، حبوبات، لوبیا، میوه ها و سبزیجات.

۱۰. برخیز و برو!

در نهایت ورزش را فراموش نکنیم که یکی از سریع ترین راه ها برای تحریک گردش خون است. ارزان و موثر است. یک پیاده روی سریع ۳۰ دقیقه ای در روز به تامین اکسیژن و مواد مغذی مهم سلول های پوست کمک می کند و به آنها درخشندگی فوری می بخشد. یک امتیاز اضافی نیز وجود دارد – شما بهانه ای دارید که لباس های بدنسازی خود را بپوشید و برنزه خود را به رخ بکشید!

Jackie Newson BSc (Hons) Nutritional Therapy
 

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/
رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر