۱۰ نکته مهم برای یادگیری در مورد سلامت جنسی


سلامت جنسی

سلامت جنسی می تواند به اندازه سلامت جسمی و روانی در زندگی شما موثر باشد و نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی شما داشته باشد. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا سالم بمانید و زندگی جنسی سالمی داشته باشید. همانطور که برای حفظ سلامت جسمی به تغذیه مناسب، ورزش و خواب کافی نیاز دارید، باید فعال، اجتماعی باشید و اگر مشکل سلامت روانی دارید با درمانگر خود صحبت کنید. اقدامات لازم برای بهبود سلامت جنسی باید انجام شود. اگر مشکلی وجود دارد برای رفع آن اقدام کنید. در این مقاله سعی کرده ایم در ۱۰ نکته مختصر و مختصر اطلاعاتی در مورد سلامت جنسی در اختیار شما قرار دهیم که می تواند کمک زیادی به شما کند و در حفظ سلامت جنسی گام های بزرگی بردارید. با ما همراه باشید و این اطلاعات مفید و جالب را بیاموزید.

۱. صریح با همسرتان صحبت کنید.

اکثر مردان و زنان از صحبت آشکار با همسر خود خجالت می کشند. پس یا دروغ می گویند یا حقیقت را پنهان می کنند. این امر می تواند باعث ایجاد مشکلات و ناامیدی زیادی برای آنها و در نهایت از بین رفتن اعتماد بین طرفین شود. اجازه ندهید ترس از کار، خانواده، تصمیمات همسرتان و عادت به حرف زدن شما را از بین ببرد و به نام بیهودگی رابطه تان از هم بپاشد. افرادی که صداقت را کنار می گذارند یا آشکارا در مورد نیازهای جنسی خود صحبت نمی کنند، دچار مشکل جدی می شوند. شما می توانید زمان و مکان مناسب را برای صحبت در مورد رابطه جنسی انتخاب کنید و هر دو طرف می توانند در حین استراحت از نیازهای یکدیگر آگاه باشند.

۲. الکل ننوشید!

اهمیت این موضوع به حدی است که به مورد دیگری نیز اشاره کرده ایم. الکل می تواند تأثیری پایدار بر زندگی جنسی شما داشته باشد. مصرف زیاد الکل می تواند باعث اختلال نعوظ در مردان و کاهش پاسخ آنها به برانگیختگی در زنان شود. وقتی به محرک ها و مراقبت های طرف مقابل پاسخ نمی دهید، سرما بیشتر می شود و ممکن است طرف مقابل دچار استرس و اضطراب شود. همچنین افرادی که مقدار زیادی الکل مصرف می کنند معمولا رابطه جنسی محافظت نشده دارند که قدرت تصمیم گیری آنها را کاهش می دهد و استرس را در هر دو طرف افزایش می دهد.

۳. عادات خود را به خوبی بشناسید.

عادات خود را به خوبی بشناسید

کلید سلامت جنسی، شناخت خود است. اگر خواسته های خود را به خوبی بشناسید، کمتر مضطرب و استرس کمتری خواهید داشت. اگر می دانید عادات شما در رابطه زناشویی و زندگی جنسی چگونه است، قدمی در جهت حفظ سلامت جنسی خود بردارید. گاهی برخی از افراد بدن خود را به خوبی نمی شناسند، آنها را گیج می کند و نمی دانند کدام فعالیت ها و فعالیت ها برایشان لذت بخش تر است. خودشناسی فقط به دانستن واکنش ها و اعمال در رابطه جنسی نیست. به محض اینکه بدانید سرد یا گرم هستید، در زندگی جنسی شما بسیار موثر است. به عنوان مثال، برخی از زوج ها از داشتن رابطه جنسی هر شب لذت می برند، در حالی که برخی دیگر ممکن است دو بار در هفته رابطه جنسی بهتری داشته باشند. همه اینها زمانی امکان پذیر است که خودتان و عادات خود را به خوبی بشناسید.

۴. نترسید.

یکی از مهمترین عواملی که بر سلامت جنسی شما تأثیر می گذارد، شجاعت شماست. از امتحان کردن چیزهای جدید نترسید. از صحبت کردن نترسید اعتماد به نفس داشته باشید و در مورد آنچه در ذهنتان می گذرد با صدای بلند صحبت کنید (البته زمانی که می تواند به شخص دیگری آسیب برساند کمی فکر کنید). برای شجاع بودن باید طرف مقابل را بشناسید. شما باید حوزه خواسته های او را کشف کنید و او را بهتر بشناسید. این به بهبود کیفیت سلامت جنسی شما کمک می کند.

۵. بهداشت فردی را رعایت کنید.

بهداشت شخصی

در مورد رابطه بین سلامت فردی و سلامت جنسی صحبت چندانی نشده است. نکات زیر را فراموش نکنید؛

  • حتما هر روز اندام تناسلی خود را بشویید.
  • تراشیدن بیشتر موها ضروری نیست، اما می تواند در تمیز نگه داشتن ناحیه تناسلی موثر باشد.
  • در این بین حمام کنید.
  • برای شستن ناحیه تناسلی از مواد شوینده مخصوص استفاده کنید.
  • لباس زیر خود را در معرض نور خورشید قرار دهید یا با اتو ضدعفونی کنید.
  • هر ۶ ماه یکبار لباس زیر خود را عوض کنید.
  • ناحیه تناسلی را از جلو به عقب بشویید.
  • حتما خودتان را خشک کنید.

۶. رابطه جنسی ایمن داشته باشید.

بهتر است با کاندوم رابطه جنسی داشته باشید. به این ترتیب می توان احتمال انتقال میکروب ها را کاهش داد. توجه داشته باشید که کاندوم می تواند از انتقال بسیاری از بیماری های مقاربتی جلوگیری کند، اما HPV یکی از آنها نیست.

به طور منظم به متخصص زنان یا اورولوژیست مراجعه کنید.

برای آگاهی از سلامت جنسی خود، مهم است که زنان و مردان آزمایشات جنسی را به طور منظم انجام دهند. به عنوان مثال، خانم ها پس از فعالیت جنسی، ابتدا باید سه بار متوالی تست پاپ اسمیر را انجام دهند و اگر مشکلی ندارد، هر سه سال یک بار و سپس هر پنج سال یک بار این آزمایش را انجام دهند. آنها همچنین به معاینه منظم زنان برای بررسی مشکلات و جلوگیری از تشدید آنها نیاز دارند. همین امر در مورد مردان نیز صادق است. البته امتحاناتشون فرق میکنه.

۸. یک درمانگر جنسی را در نظر بگیرید.

اگر مشکلی دارید که نمی توانید آن را حل کنید، می توانید از یک متخصص، یک متخصص جنسی کمک بگیرید. همانطور که هنگام معده درد به متخصص گوارش مراجعه می کنید، زمانی که افسرده هستید به روانپزشک یا روانشناس مراجعه می کنید، زمانی که سلامت جنسی شما در خطر است باید به یک متخصص جنسی مراجعه کنید. به عنوان مثال، اگر شما سرد مزاج هستید یا شریک زندگیتان نتوانست انتظارات شما را برآورده کند، باید با یک درمانگر جنسی صحبت کنید.

۹. تمرین کنید!

آره! ورزش همچنین بر سلامت جنسی شما تأثیر می گذارد. تا زمانی که سطح هورمون های بدن شما در حد ایده آل نباشد، سلامت جنسی خوبی نخواهید داشت و بدون شک دچار مشکل خواهید شد. یکی از راه های تنظیم هورمون های بدن ورزش است. همچنین بدن شما را خوش فرم نگه می دارد و اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

۱۰. برای سلامت جنسی خود وقت بگذارید!

برای سلامت جنسی

نکته آخر بسیار ساده است. برای یکدیگر وقت بگذارید. اگر می خواهید سلامت جنسی شما ایمن باشد، باید برای شریک زندگی خود وقت بگذارید. حتی اگر از نظر جنسی فعال نیستید و شریک جنسی ندارید، باید برای سلامت جنسی وقت بگذارید و به آن فکر کنید و در مورد آن مطالعه کنید. شما نمی توانید تصمیم درستی بگیرید مگر اینکه تحصیلات خوبی داشته باشید.




آیا این مقاله برای شما مفید بود؟