11 کوماتسونا (اسفناج با خردل ژاپنی) حقایق تغذیه و مزایای سلامتی


انتخاب و ذخیره سازی

کوماتسونا را می توان در هر مرحله از ریز سبزها گرفته تا گلهای گلدار برداشت کرد. در جوانی ، برگها طعم ملایمی دارند و مانند اسفناج آماده می شوند. با رشد گیاه ، ساقه ها سفت می شوند و طعم آنها قوی تر و گرم تر می شود و بنابراین به زمان پخت طولانی تری نیاز دارد.

در بازار ، به دنبال سبزی تازه با برگهای ترد و سبز تیره باشید. از پژمردگی ، لکه دار شدن یا تغییر رنگ برگها خودداری کنید.

در خانه ، برگها را بلافاصله پس از خرید در یخچال نگهداری کنید ، زیرا اگر در دمای اتاق نگهداری شوند ، سریع پژمرده می شوند.

اگرچه می توان آنها را تا 3 روز در سردخانه ذخیره کرد ، اما از سبزیجات تازه کوماتسونا باید در اسرع وقت استفاده کرد تا از مزایای آن استفاده کرد.

روش های تهیه و سرو

کوماتسونا یک سبزی سبز سبز محبوب در رژیم ژاپنی است. از برگهای تازه ، جوانه های گل و ساقه در انواع غذاها در سراسر شرق آسیا استفاده می شود.

قبل از پخت ، برگها را کاملاً در آب جاری تمیز بشویید تا شن و ماسه/خاک از بین برود و سپس حدود 30 دقیقه در آب نمک بشویید تا بقایای آفت کش ها از بین بروند. دمبرگها و ساقه های ضخیم را قطع کنید.

در اینجا برخی از نکات خدمات ارائه شده است:

برنج سرخ شده با تخم مرغ و کوماتسونا. با احترام: Kakei.R
  • سبزیجات تازه خردل و اسفناج ژاپنی یا خام به عنوان سالاد مصرف می شوند و یا با فشردن آب میوه مصرف می شوند.

  • برنج سرخ شده ساده را با تخم مرغ و اسفناج با خردل ژاپنی تهیه کنید.

  • در ژاپن ، برگهای رسیده کوماتسونا به تنهایی بخارپز می شوند یا با سبزیجات دیگر مانند اسفناج مخلوط می شوند. اوهیتاشیبه سبزیجات پخته شده با چاشنی خشک بونیتو ، دانه کنجد و سس سویا به عنوان سس برای شیرین کردن و مهار طعم فلفل تند.

  • از آن در سوپ داشی مخلوط با مرغ ، قارچ و پیازچه خرد شده استفاده کنید.

  • کوماتسونا را می توان با کلم ناپا (چینی) جایگزین کیمچی با طعم بالاتر کرد.

مشخصات امنیتی

  • گرم كردن ضایعات اسفناج ژاپنی می تواند باعث شود كه نیترات ها توسط باكتری های خاصی كه در غذاهای آماده سرشار از نیترات مانند كوماتسونا ، اسفناج و بسیاری از سبزیجات سبز دیگر رشد می كنند ، به نیتریت و نیتروزامین تبدیل شوند. این ترکیبات سمی می توانند برای سلامتی مضر باشند.

  • فیتات ها و فیبرهای غذایی موجود در کوماتسونا می توانند بر فراهمی زیستی آهن ، کلسیم و منیزیم تأثیر بگذارند.

  • کوماتسونا ، سبزی از خانواده Brassica ، حاوی اسید اگزالیک است ، یک ماده طبیعی موجود در برخی از سبزیجات که در برخی افراد می تواند به صورت سنگ اگزالات در مجاری ادراری متبلور شود. به افرادی که دارای سنگ اگزالات شناخته شده در مجاری ادراری هستند توصیه می شود از خوردن سبزیجات متعلق به خانواده Brassica اجتناب کنند. بنابراین ، مصرف آب کافی برای حفظ خروجی طبیعی ادرار ضروری است.

  • کوماتسونا همچنین ممکن است حاوی گواتروژن باشد که می تواند در تولید هورمون تیروئید اختلال ایجاد کرده و باعث کمبود هورمون تیروکسین در افراد مبتلا به اختلال عملکرد تیروئید شود.

(سلب مسئولیت پزشکی: اطلاعات و راهنماهای مرجع در این وب سایت فقط برای اطلاع عموم خوانندگان است. این دارو برای تشخیص مشکلات سلامتی یا اهداف درمانی استفاده نمی شود. این جایگزینی برای مراقبت های پزشکی ارائه شده توسط یک متخصص مراقبت بهداشتی مجاز و واجد شرایط نیست. لطفاً برای هرگونه مشاوره در مورد داروها ، با ارائه دهنده خدمات درمانی خود مشورت کنید.)

شاید شما هم دوست داشته باشید بخوانید

  1. ≺≺ میزونا ارزش غذایی.

  2. ≺≺ کلم بروکلی فواید سلامتی.

  3. ≺≺ کلم بروکلی چینی (Gai lan) مزایای سلامتی.

  4. ≺≺ کوماتسونا فواید سلامتی.

  5. ≺≺ سبزی خردل فواید سلامتی.

بازگشت به سبزیجات از جانب کوماتسونابه برای مشاهده یک لیست چشمگیر از سبزیجات با تصاویر کامل از ارزش تغذیه ای و مزایای سلامتی آنها ، اینجا را ببینید.

بازگشت به صفحه نخست.

خواندن بیشتر:

  1. به جزوه سرطان دانشکده پزشکی استنفورد مراجعه کنید – تغذیه برای کاهش خطر ابتلا به سرطان (پیوند در پنجره جدید باز می شود).

  2. پایگاه ملی تغذیه USDA.

  3. شرکت بذر Kitazawa (پیوند در پنجره جدید باز می شود).

  4. نسخه ویژه (پیوند در پنجره جدید باز می شود).



دیدگاهتان را بنویسید