۵ اشتباه بزرگی که هنگام پیروی از رژیم کتو می توانید مرتکب شوید


اگر تازه وارد کتوزیس شده‌اید، وقتی به سبک زندگی کتو می‌پیوندید، مراقب این ۵ اشتباه آسان باشید.

رژیم کتو یا رژیم LCHF دقیقا چیست؟

هدف نهایی رژیم کتو این است که سبک غذا خوردن خود را به مصرف بیش از ۲۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز تغییر دهید (این ۵ درصد کالری روزانه شما از کربوهیدرات است) که میزان مصرف چربی شما را حداقل ۷۵ درصد در روز افزایش می دهد. . کالری مصرف کنید و مصرف پروتئین را در ۲۰ درصد کالری روزانه نگه دارید.

پنج اشتباهی که باید هنگام پیروی از رژیم کتو مرتکب شوید

این نسبت چربی، کربوهیدرات و پروتئین به تقویت کتوز کمک می کند و شما را در منطقه چربی سوزی خود نگه می دارد. در اینجا پنج اشتباه رایج وجود دارد که ممکن است در ابتدا مانع از پیشرفت شما شود…

۱. امگا ۳ کافی نیست

به عنوان یک تازه کار در رژیم کتو، ممکن است در نهایت در رژیم غذایی خود بیش از حد بر روی غذاهای غنی از چربی های اشباع شده تمرکز کنید و فراموش کنید که این غذاها را با غذاهای غنی از امگا ۳ به طور طبیعی متعادل کنید. در حالی که چربی های اشباع شده به ردیابی سریع بدن شما در ناحیه کتو کمک می کنند، چربی های امگا ۳ برای سیستم عصبی، مغز، قلب و پوست شما بسیار مهم هستند. ارائه چند وعده ماهی روغنی در هفته یا تهیه سس سالاد با روغن بذر کتان یا کنف با پرس سرد ارگانیک راهی عالی برای حفظ سطح امگا ۳ شما است.

۲. کالری بیش از حد

رفتن به یک رژیم غذایی که به شما امکان می دهد مقدار زیادی غذاهای پرچرب بخورید، شاداب کننده است. اما بیایید بیش از حد فریب نخوریم! ماموریت شما کاهش وزن و تناسب اندام است، درست است؟ خوب برای رسیدن به آن، هنوز باید کالری خود را در سطحی نگه دارید که بدن شما را تشویق کند تا چربی های ذخیره شده را آزاد کند تا انرژی مورد نیاز روزانه شما را افزایش دهد. بیشتر رژیم های کتو بسته به وزن بدن، قد و سطح فعالیت و همچنین اهداف کاهش وزن و چارچوب زمانی شما، بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کالری در روز متغیر است.

۳. مقدار زیادی پروتئین

بسیاری از افراد تمایل دارند پروتئین را در مراحل اولیه رژیم کتو با خوردن مقادیر زیادی ماهی، گوشت، ماست، پنیر و تخم مرغ در بیش از یک وعده غذایی در طول روز افزایش دهند. مشکل اینجاست که کلیه‌های شما پروتئین اضافی را از طریق فرآیندی به نام گلوکونئوژنز به گلوکز (قند) تبدیل می‌کنند که وقتی قند از کربوهیدرات‌ها در دسترس نباشد فعال می‌شود. به یاد داشته باشید که هدف کتو شما خوردن یک رژیم غذایی پرچرب، کم کربوهیدرات و پروتئین متوسط ​​است به جای اینکه در دام یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات، پروتئین بالا و متوسط ​​چربی بیفتید، زیرا ممکن است کلیه های شما را تحت فشار قرار دهد و مانع شود. چربی سوزی.

۴. نمک کافی نیست

توجه داشته باشید که با قرار گرفتن در حالت کتوز (چربی سوزی) بدن شما ادرار بیشتری تولید می کند تا به راحتی دچار کم آبی شوید. علائم اولیه که ممکن است هیدراته نباشید عبارتند از مه مغزی، احساس سرگیجه، احساس تشنگی، خشکی دهان و احساس بیماری. الکترولیت های موجود در نمک دریا و نمک هیمالیا به آبرسانی مجدد و حفظ رطوبت بدن کمک می کند. مقداری از این نمک ها را به وعده های غذایی خود اضافه کنید و حتماً حداقل ۲ لیتر آب در روز بنوشید تا زمانی که در دوران کتوزیس احساس بهتری داشته باشید.

۵. کم خوابی

خواب بهترین درمان طبیعی ترمیمی است. باور کنید یا نه، بدن شما از نظر متابولیک در هنگام خواب بسیار فعال است. این زمانی است که بافت ها ترمیم می شوند، هورمون ها تنظیم مجدد می شوند، تمیز کردن فنری انجام می شود و کمی استراحت می کنید. کیفیت و کمیت خوب خواب نیز با سطوح خوب هورمون رشد انسانی (HGH) مرتبط است. این هورمون ضد پیری برای تون ماهیچه ها، درخشش و لحن پوست، کاهش چربی بدن و حالت دادن به بدن مهم است. زمان آن فرا رسیده است که یک برنامه روتین جدید قبل از خواب برای بهبود خواب خود در نظر بگیرید و هنگام خواب فراموش نکنید که بدن شما ناشتا است – خبر خوب برای کتوزیس.

خودتان را آماده کنید

نکته نهایی کتو این است که قبل از شروع به کار سازماندهی کنید، با کمی برنامه ریزی غذایی، تحقیق در مورد دستور العمل و تهیه تنقلات کتو، می توانید شروع به کار کنید و سبک زندگی جدید کتوژنیک خود را برای موفقیت هماهنگ کنید.

چرا کتو اینقدر محبوب است؟

همه در مورد استراتژی های کتوژنیک، کم کربوهیدرات و ناشتای متناوب صحبت می کنند (۵:۲، ۱۶:۸، Fast800، تنظیم مجدد ۵C). چرا؟ زیرا بر خلاف رژیم های کلیشه ای، این رژیم های انقلابی می توانند نتایج سریع و ماندگاری را ارائه دهند. این یک نرمال جدید برای آب کردن چربی های شکم، احیای سطح انرژی و بازگرداندن مغز شما به منطقه تفکر هوشمند است.

اگر در مهمانی کتو کند هستید، در اینجا پنج دلیل خوب برای تجدید نظر در مورد کربوهیدرات های روزانه آورده شده است:

  1. ۱. کاهش وزن بدون زحمت
  2. ۲. بهبود چربی سوزی
  3. ۳. برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنید
  4. ۴. قند خون را آگاه کنید
  5. ۵. قسمت کنترل را ریست کنید

چربی های کتو دوست

مصرف کربوهیدرات ها و چربی های خود را کاهش ندهید، این فقط شما را خسته و ناامید می کند. چربی ها به طور باورنکردنی کتو دوست هستند، بنابراین بسیار مهم است که غذاهای پرچرب با سوخت کتو را افزایش دهید.

MCTs – سوخت نهایی کتو!

در حالی که خوردن شکر باعث افزایش انسولین، افزایش وزن، هوس، تفکر مه آلود و یک ترن هوایی با خلق و خوی بالا و پایین و انرژی می شود. MCT ها منبعی از سوخت کتو هستند که به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید، از استراتژی های مدیریت وزن پشتیبانی می کند و به طور هوشمند به شما کمک می کند تا در منطقه تفکر هوشمند باقی بمانید.

چالش های رایج کتو

همه رژیم‌ها معایب خود را دارند، و در حالی که پیروی از رژیم کتو آسان است، اما همچنان در چند هفته اول چالش‌های رایجی دارد زیرا بدن شما به تغییر از کربوهیدرات‌ها به چربی عادت می‌کند.

  • کم انرژی و خلق و خو
  • گرسنگی در صبح
  • روده کند
  • هوس های بعد از ظهر
  • بوی بد دهان

۳ گام برای موفقیت کتو

با حمایت تغذیه ای مناسب، آماده غلبه بر این چالش های رایج، جلوگیری از تخریب پیشرفت شما و حفظ انگیزه خود هستید. در اینجا چگونه است:

  1. نوشیدنی صبحگاهی کتو یک پیمانه چربی کتو به قهوه یا چای صبحگاهی خود اضافه کنید تا گرسنگی صبحگاهی را از بین ببرید و بدون اینکه به غذا فکر کنید به راحتی دور می شوند. پر از روغن C8 MCT است که به سرعت جذب شده و به کتون تبدیل می شود تا مغز و سلول های بدن شما را تغذیه کند.
  2. تقویت کننده پروتئین بعد از ظهر یک پیمانه کلاژن پیشرفته را به چای، قهوه یا اسموتی بعدازظهر خود اضافه کنید تا دوز باکیفیت از پپتیدهای کلاژن هیدرولیز شده (پروتئین‌ها) داشته باشید تا افت انرژی را جبران کنید و هوس‌هایی را که حواس شما را از میان وعده‌های بعد از ظهر منحرف می‌کند، کاهش دهید.
  3. Gut Friendly TLC روده کند و روده ناپایدار می تواند منجر به ناراحتی، بوی بد دهان و سردرد شود. Nutrients به طرز هوشمندانه ای کره کتو و کلاژن پیشرفته را با دو میکروب میکروبیوم مقاوم در برابر حرارت و مقاوم در برابر حرارت ساخته است که در نوشیدنی های گرم فعال می مانند و با هر جرعه یک وعده اضافی از TLC مناسب روده را ارائه می دهند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/
رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر