6 راه برای بررسی سلامت روانی خود


یکی از مثبت ترین مواردی که در دو سال گذشته به دست آمده است: سلامت روان در راس گفتگوهای فرهنگی قرار دارد. همه ما ، صرف نظر از پیشینه یا شرایط ، با سلامت روانی خود روبرو شده ایم – به ویژه در اسارت و در بحبوحه همه گیری.

اما ما فراز و نشیب ، مبارزات و پیروزی هایی داریم ، صرف نظر از وضعیت جهان. در حال حاضر نسبتاً رایج است که بیش از 30 درصد (!!) آمریکایی ها در برخی از مراحل زندگی خود به نوعی با اختلالات اضطرابی برخورد خواهند کرد. از هر پنج بزرگسال یک نفر در ایالات متحده شما هر سال با بیماری روانی روبرو می شوید – و نیازی به تشخیص بیماری روانی برای مبارزه با سلامت روان ندارید. با توجه به CDC ، بیشتر 50 درصد ما شما در زندگی ما دچار بیماری یا اختلال سلامت روان خواهید شد. چه فصل استرس شدید باشد یا بیماری شدید ، تقریباً همه ما را تحت تأثیر قرار می دهد.

از آنجا که بدن و ذهن ما در هم تنیده است ، سلامت جسمانی ما تحت تأثیر سلامت روانی ما قرار می گیرد (و برعکس!). برای داشتن بهترین و شادترین زندگی ، ضروری است که با ذهن و رفاه احساسی خود بررسی کنیم.

نشانه هایی که می خواهید سلامت روانی خود را در اولویت قرار دهید

بدن شما راهی دارد که به اصطلاح “بررسی روشنایی موتور” را به شما می دهد – راه هایی که به شما اطلاع می دهد همه چیز درست کار نمی کند ، و شما باید به عقب برگردید.

فارست تالی ، روانشناس بالینی ، دکترای بنیانگذار خدمات روانشناسی Invictus توضیح می دهد که این شبیه نحوه عملکرد ناسا است. دکتر تالی می گوید: “هر کسی که درباره پخش رادیویی ناسا در هنگام پرتاب یک فضاپیما شنیده باشد ، شنیده است که بین برج کنترل و خلبانان مداوم رفت و برگشت دارد.” “آنها بررسی می کنند که سیستم های مختلف آنلاین هستند یا کار می کنند” و خوب است. “

دکتر تالی ادامه می دهد: “برای آنها احمقانه است که تصور کنند که فقط به دلیل پرتاب های موفقیت آمیز زیادی در گذشته که این بار نیز همه چیز درست کار خواهد کرد.” “با بررسی مجدد وضعیت سیستم های ضروری ، آنها نه تنها به تضمین یک ماموریت موفق کمک می کنند ، بلکه خطر شکست فاجعه بار را نیز کاهش می دهند.”

بنابراین این برای سلامت روان چه معنایی دارد؟ او می گوید: “در این روش یک درس وجود دارد که باید توسط هر یک از ما اتخاذ شود.” “بنابراین ، مهم است که به صورت دوره ای نحوه عملکرد” ​​سیستم های اساسی “ما را بررسی کنیم. یکی از این سیستم ها سلامت روانی شماست. “

6 راه برای بررسی سلامت روانی خود

دکتر تالی توضیح می دهد: “سلامت روانی بیشتر تحت تأثیر روابط ، خلق و خو ، افکار ، رفتار ، سلامت جسمانی و بسیاری از اعمال مبتنی بر ایمان شما است.” به جلو ، پیشنهادات برتر آن برای چک لیست سلامت روان شما. بهترین قسمت؟ کل لیست را می توان در حدود 10 دقیقه (یا کمتر) تکمیل کرد ، و شما فقط باید این کار را هر چند هفته یا یک بار در ماه انجام دهید.

او پیشنهاد می کند: “برای استفاده بهینه از این چک لیست ، یک یافته از یافته های خود را در یک مجله نگه دارید و سپس برنامه ها را اجرا کنید.” “اگر چندین زمینه وجود دارد که باید روی آنها کار کنید ، آنها را اولویت بندی کرده و کار کنید فقط در بالاترین اولویت پس از پیشرفت در یک زمینه ، سایر موارد را دنبال کنید. “

شماره 1 روابط خود را بررسی کنید

س Dr.الات دکتر تالی از دوست ، خانواده ، همکار و روابط عاشقانه شما: «آیا نزدیکترین روابط من آنطور که می خواهم پیش می رود؟ آیا اصطکاک در یک یا چند مورد افزایش یافته است و در این صورت آیا من باید تلاش کنم تا منبع آن اصطکاک را حل کنم؟ آیا به افراد نزدیک خود توجه کافی داشتم؟ “اینها را یادداشت کنید و ارزیابی کنید که چگونه این معیارهای رابطه بر وضعیت فعلی شما تأثیر می گذارد.

شماره 2 خلق و خوی خود را طبقه بندی کنید

موارد زیر را از خود بپرسید ، دکتر تالی می گوید: “چگونه می توانم میانگین خلق و خوی خود را در هفته گذشته (یا دو هفته) رتبه دهم؟ اگر بهتر از حد معمول است دلیل آن چیست و می توانم در آینده از آن استفاده کنم (اوقات خوب را حفظ کنید اگر روحیه ام افت کرده باشد ، آیا دلیلی وجود دارد که بتوانم بگویم ، و اگر چنین است چه کاری می توانم در مورد آن انجام دهم؟ “، پس استرس ، اضطراب یا حتی افسردگی می تواند مقصر باشد. یادداشت بردار!

شماره 3 از افکار خود دیدن کنید

اخیراً گفتگوی ذهنی شما چگونه بوده است؟ “[Ask yourself,] “آیا افکار من در درجه اول مثبت هستند ، مرا در زندگی به جلو هدایت می کنند ، بر شکرگزاری و فرصت ها متمرکز شده اند ، یا منفی هستند ، من را عقب نگه داشته و مملو از حسرت ، حسادت و عصبانیت هستند؟” اگر آنها منفی هستند ، وقت آن است که تلاش قابل توجهی برای تمرکز مجدد بر روی موارد مثبت انجام دهیم. “

شماره 4 از عادات و رفتار خود فهرست تهیه کنید

“آیا رفتارهای شما با اولویت ها ، ارزش ها و اهداف آینده شما مطابقت دارد؟” از دکتر تالی می پرسد. او یک مثال می آورد که می توانید با آن ارتباط برقرار کنید: می خواهید لاغر و تناسب اندام باشید ، شاید در مسابقات سه گانه شرکت کنید ، یا شاید حتی به یک هدف بزرگ کاهش وزن برسید. “اما ، شما شب به خانه می آیید ، یک آبجو باز می کنید ، پیتزا می خورید و بقیه را تماشا می کنید دوستان [we’ve been there!]به او می گوید: “در این مورد ، او می گوید که رفتار شما با اهداف شما هماهنگ نیست – و این ممکن است نشان دهنده یک سکسکه در سلامت روان باشد.” او می گوید که اهداف خود را تغییر دهید یا رفتار خود را تغییر دهید. “او می گوید:” بدون بهانه ، بیاورید crackalackin. “این همچنین در صورتی که به طور معمول به روال عادی پایبند هستید و اخیراً” خاموش “شده اید ، صدق می کند. این را چراغ کنترل موتور در نظر بگیرید!

شماره 5 سلامت جسمانی خود را مرور کنید

“آیا سلامتی شما عالی است؟ متوسط ​​نیست ، قابل قبول نیست ، اما عالی است؟ دکتر تالی می پرسد: “سلامتی ضعیف بینایی ذهنی را کاهش می دهد و می تواند منجر به افسردگی شود.” او می گوید: این موارد دست به دست هم می دهند – سلامت بدنی نامناسب می تواند به سلامت روانی ضعیف منجر شود و سلامت روانی ضعیف می تواند منجر به سلامت جسمی نامناسب شود. معمای واقعی مرغ یا تخم مرغ). “او می پرسد که آیا از هیچ مسئله مزاحم پزشکی غافل شده اید زیرا” به سادگی زمان وجود ندارد “؟” او می پرسد. همه چیز مرتب شده است. “برخی معیارها برای بررسی: هضم ، سطح انرژی ، پوست ، سردرد ، خواب ، سایش / فشار دادن فک ، درد و درد.

شماره 6 با طرف معنوی خود ارتباط برقرار کنید

دکتر تالی این را توضیح می دهد ایمان و معنویت بازی نقشهای اصلی در بهزیستی ذهنی و عاطفی تمرین معنوی شما چیست؟ “شما اعتقاد قوی بر اساس ایمان دارید ، اما آیا به طرف مقابل تلاشی کرده اید تا آنها را عملی کند؟” از دکتر تالی می پرسد. وی گفت: اگر حضور در کلیسا / معبد است ، شروع کنید. آیا اعتقاد به ایمان شما شامل کمک به افراد کم بخت است؟ برنامه ریزی کنید و اجرا کنید. آن را کنار بگذارید ، فقط یک قدم کوچک را برطرف کنید. این منجر به حرکت بیشتر برای انجام بیشتر می شود. “

فعال باشید: یک شیوه زندگی خوب برای سلامت روان داشته باشید

همانطور که دکتر تالی گفت ، این مرحله را یکی یکی بردارید. و منتظر نباشید تا احساس وحشتناکی داشته باشید – بهترین راه برای مراقبت از ذهن این است که با شکل دادن به شیوه زندگی خود پیرامون اهداف سلامتی خود ، از سلامت روان خود پیشگیری کنید.

اولویت بندی خواب ، تغذیه ، ورزش ، درمان ، تمرین معنوی شخصی ، گذراندن وقت با عزیزان و معاینات منظم پزشک نه تنها سلامت کلی شما را حفظ می کند بلکه اطمینان می دهد که ذهن شما بهترین توانایی را برای اداره فصول سخت زندگی دارد. اگر از این توصیه پیروی کنید ، دکتر تالی می گوید: “در مدت کوتاهی ، وضعیت روحی شما دچار تغییر چشمگیری می شود.”

دیدگاهتان را بنویسید