۷ دلیل مهم برای مصرف مرکبات



مصرف منظم مرکبات باعث تقویت ایمنی بدن می شود و می تواند از آن در برابر برخی بیماری های تنفسی و همچنین سرطان محافظت کند.

به گزارش ایسنایکی از ویژگی های مهم مرکبات این است که حاوی آنتی اکسیدان های زیادی هستند. افرادی که به طور منظم از این میوه ها استفاده می کنند، ۶۰ درصد کمتر احتمال دارد به سرطان معده مبتلا شوند. زیرا وجود ویتامین C در این میوه ها ترکیبات سرطان زا را خنثی می کند.

به گفته دبیرخانه آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، هفت دلیل خوب برای مصرف بیشتر این میوه ها وجود دارد که عبارتند از:

آنها سرشار از ویتامین ها و گیاهان هستند: مرکبات منبع خوبی از ویتامین C هستند. این ویتامین یک ماده مغذی است که سیستم ایمنی را تقویت می کند و برای حفظ سلامت پوست ضروری است. در واقع یک پرتقال متوسط ​​تمام نیاز روزانه شما به ویتامین C را تامین می کند. مرکبات همچنین حاوی مقادیر خوبی از سایر ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین های B، پتاسیم، منیزیم و مس هستند. علاوه بر این، آنها سرشار از ترکیبات گیاهی هستند که اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارند. این ترکیبات شامل بیش از ۶۰ نوع فلاونوئید، کاروتنوئید و اسانس است.

آنها منابع غنی فیبر هستندیک فنجان لیمو حاوی ۴ گرم فیبر است. فیبر فواید زیادی برای سلامتی دارد، از جمله بهبود سلامت دستگاه گوارش و کمک به کاهش وزن. مرکبات حاوی فیبر محلول هستند که باعث کاهش کلسترول می شود.

با افزایش وزن مبارزه کنیددر سال ۲۰۱۱، مطالعات محققان انگلیسی نشان داد که نوبیلتین، فلاونوئید موجود در نارنگی، به پیشگیری از چاقی کمک می کند. علاوه بر این، از دیابت نوع ۲ محافظت می کند. بنابراین اگر رژیم دارید و می خواهید کالری دریافتی خود را کاهش دهید بدون اینکه خود را از مواد مغذی محروم کنید، می توانید به جای موز یا انگور نارنگی یا پرتقال بخورید.

کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه: یکی از انواع سنگ کلیه به دلیل مقدار کم سیترات در ادرار ایجاد می شود. بسیاری از میوه ها و سبزیجات، به ویژه مرکبات، می توانند میزان سیترات را در ادرار شما افزایش دهند و خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهند. نوشیدن آب لیمو می تواند همین اثر را داشته باشد.

مبارزه با سرطان: مطالعات متعدد نشان داده است که مرکبات خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش می دهد. به عنوان مثال، مصرف منظم انگور با کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه مرتبط است. همچنین مصرف منظم این میوه ها خطر ابتلا به سرطان مری، معده، پانکراس و سینه را کاهش می دهد. فلاونوئیدها؛ مرکبات حاوی ترکیبات گیاهی هستند که ممکن است از سرطان محافظت کنند. لیمو همچنین می تواند با سرکوب سرطان های جدید از شکل گیری آنها جلوگیری کند.

بهبود سلامت قلب: مطالعات محققان ژاپنی نشان داده است که مصرف لیمو با میزان کمتر بیماری قلبی و سکته مرتبط است. همچنین طبق مطالعات، مصرف گریپ فروت با کاهش فشار خون سیستولیک همراه است. فیبر و فلاونوئیدهای محلول در مرکبات باعث کاهش سطح کلسترول بد و تری گلیسیرید و افزایش کلسترول خوب می شود.

سالم نگه داشتن مغزفلاونوئیدهای موجود در مرکبات خطر ابتلا به بیماری های عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون را کاهش می دهد. یکی از علل این بیماری ها التهاب است. فلاونوئیدها دارای خواص ضد التهابی هستند و در محافظت از سیستم عصبی در برابر عوامل مختلف مفید هستند. مصرف مرکبات عملکرد مغز را افزایش می دهد.

انتهای پیام/

زخم